Hovedmeny

Gratis EAP

Startet av Lapskaus, onsdag 17. mars 2021, klokken 15:46

« forrige - neste »

Vaduz

FSD er et overskuddsprosjekt for entusiasten, og slik vil det nok være frem til det faktisk funker, og deretter blir det umulig å kjøpe!

daktari

Sitat fra: Motorwatt på søndag 21. mars 2021, klokken 18:04
For å få deg ned på jorden, så anbefaler seg denne  ;):

https://www.youtube.com/watch?v=tvQIFWsG7sQ
wow,, bra video.
På en måte imponerende at den får til overhodet (de har noen sabla usafe veier i USA), men i det virkelige liv er det totalt verdiløst. Den klarer det bare når veien er helt klar, men hvor mange ganger av 1000 ville den klart det?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

Det som kjennetegner de FSD-beta-videoene jeg har sett, er at filmene blir vist i hastigheter opp til x5. Utmerket måte å skjule feil og situasjoner som nok helst ikke skal vises. De burde vært vist i halv fart!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lapskaus

Da bør du kanskje se på noen andre vidoer  :laugh: Det er plenty av folk på youtube som tester FSD beta grundig for hver oppdatering og legger ut videoer. Det er massevis av feil og mangler, men de blir ofte utbedret når det prøves på nytt etter en oppdatering f.eks. Jeg synes utviklingen er lovende.

THE

Jeg kunne godt tenke meg å betale for å bytte fra EAP til ACC (uten T) eller vanlig dog gammeldags CC. Dvs. jeg betaler gladelig noen kroner for å få lov til å bruke en form for cruise control som ikke bremser selv. Jeg har EAP, og den eneste funksjonen jeg egentlig bruker er summon når jeg har møkkete arbeidsklær på meg og må flytte bilen noen meter fram eller tilbake, dvs. ikke så veldig ofte. AP og TACC prøver jeg meg på av og til, men deaktivere som oftest etter første tilfelle av uønsket bremsing, og kjører bilen helt manuelt. Jeg har ikke hatt noen annen bil produsert etter 1999 som jeg har kjørt så mye manuelt som med Teslaen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jlan

Dere som hadde EAP på gratis prøve tom. i går, husk å slå av EAP funksjonene før dere kjører i dag, ellers blir det faktura fra Tesla !
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

z4rd

Kan skrive under på det! Allerede blitt reservert et stort beløp på kredittkortet mitt!
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Og det gjorde de uten forhåndsvarsling?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Chris Aurora

Har bare "fått" EAP i bilen uten noe mer info noen kanaler om tidsperiode, vilkår eller noe. Så blir spennende å se hva de prøver seg på...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

z4rd

For min del så var det snakk om "Aprilsnarr"  8)

Skulle jeg tippet, så var jlan sitt innlegg i samme kategori :)

EAP kom uten videre seremoni, og den ble borte av seg selv etter 31. mars. Ingenting brukeren måtte gjøre.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

jlan

Sitat fra: z4rd på fredag 02. april 2021, klokken 11:34
Skulle jeg tippet, så var jlan sitt innlegg i samme kategori :)
:), men jeg har fortsatt EAP i dag ???.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

z4rd

Jeg har faktisk ikke sjekket i bilen, da den har stått parkert de siste dagene, men så i appen at Summon forsvant.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

daktari

Nå fikk jeg endelig EAP filskiftet til å fungere. Det var mye bedre enn ren AP. Men synes fortsatt Audi og Jaguar sin "automatiska aktivering og deaktivering" er mye mye smidigere på motorvei. EAP bruker for mye tid/for treg til filskift, og på 15 mil motorvei med lite trafikk trakk den seg en gang uten at jeg så noen god grunn. Når det kommer til ren AP funksjonalitet er de jevnere, alle har litt pingpong. Liker at Audi tillater individualisering f.eks å gi beng i fartsreduksjon og justering fra forsiktig til aggressiv stil.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

z4rd

Du kan vel justere "aggresiviteten" i Tesla også ref. "Mad Max" osv.  Hvilken innstilling kjørte du med? Høyeste verdi skal gjennomføre filskifte raskere.

Eneste forskjellen er vel at man ikke kan ignorere fartsgrensene helt i en Tesla, men kan sette en threshold/referanseverdi, eksempelvis +10km/t over grensa... Eller tenkte du på noe annet?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

turfsurf

Sitat fra: z4rd på søndag 04. april 2021, klokken 11:01
Du kan vel justere "aggresiviteten" i Tesla også ref. "Mad Max" osv.  Hvilken innstilling kjørte du med? Høyeste verdi skal gjennomføre filskifte raskere.

Eneste forskjellen er vel at man ikke kan ignorere fartsgrensene helt i en Tesla, men kan sette en threshold/referanseverdi, eksempelvis +10km/t over grensa...
Mad Max osv justerer hvor ofte den vil foreslå filskifte, ikke hvor fort den gjør selve filskiftet.

Tesla justerer ikke etter fartsgrensen på motorveier av en eller annen grunn.  Skulle gjerne hatt mulighet for å overstyre dette både for landevei og motorvei.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA