Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading i Stavern

Startet av PetterW, fredag 06. juli 2012, klokken 21:36

« forrige - neste »

PetterW

Var innom Motorforum i Drammen med klage på overflaterust på bakaksling.
Svaret vi fikk var å saksøke Vegvesenet! Vi har hittil hatt 8 biler og ingen av de har fått liknenderust etter kun 7 måneder. Er skuffet over en slik avvisning fra en formodentlig seriøs leverandør.
Er det andre med samme problem? Har henvendt meg til NAF om bistand.

Klaget i tillegg over elendig mottak på radioen og fikk til svar at vi burde høre på P4!
i Miev siden sept 2011 (11000 km feb 2012)
Volvo XC 70
Land Rover Defender

Kris

Det høres helt useriøst ut. Man kan forvente å få seriøse svar fra forhandlere som representerer store merker. En god praksis når man blir forsøkt avfeid på denne måten er å notere navnet på representanten og be om et skriftelig svar slik at man kan konfrontere andre i forhandlersystemet med dette.
Hvis du kan få dokumentert at de mener at bilene de selger ikke er tilpasset norske forhold, og ikke har opplyst tydelig om dette ved salg, så har du en god sak.
Samme gjelder radio, dersom de mener at den ikke er ment å ta inn FM signaler i normalt frekvensområde slik man kan forvente av en FM radio.

Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

erik e

Reis tilbake,finn navn på personen. Dette er bare tull prat.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Thomas Parsli

Hvis du ikke har sendt en mail til daglig leder eller kundeansvalig synes jeg du skal gjøre det nå.
Ta gjerne med en lenke hit og minn de på at det er noe som heter Google og at slett kundeservice kanskje ikke er noe de vil ha på seg for "all fremtid"?

Det er utrolig bra at slike problemer kommer opp på diskusjonen, slik at man kan velge seriøse forhandlere som satser på kundeservice.

Nå påstår jeg ikke at Motorforum Drammen er useriøs eller har dårlig kundeservice, men det kan jo virke slik basert på svarene du fikk. Det kan jo ha vært et misslykket forsøk på humor...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Aspiranten

Trist at det ikke kreves noe utdannelse (eller dannelse) for å bli bilforhandler. Har blitt forsøkt svindlet ved 3 av 4 butikker de siste 2 årene nå, er mildt sagt lei av bilforhandlere...

Selv om det ikke skulle være en garantisak vedr. rask rust, så vil forbrukerkjøpsloven slå inn og overkjøre "garantien". Send derfor formell klage iht. http://forbrukerportalen.no/klageveiledersider/bokmal/331/klageview
Nissan Leaf

cra

Bare gi dem klar beskjed om at ditt kundeforhold er mot dem (Motorforum), og at om de vil gå videre mot tredjepart for å dekke sitt eventuelle tap så er det helt opp til dem, men det er deg uvedkommende.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Stjerneglis

Ta evt. kontakt direkte med importøren Motor Gruppen ved "elbil-general" Bernt G. Jessen og legg fram problemet og episoden du har opplevd. Du finner ham som "medlem" på "Mitsubishi i-Miev Norge" sin side på Facebook. Det kan få litt fart på sakene...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Eblogg

Må si jeg ble litt spent på resultatet her. Hva skjedde videre?
i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

PetterW

Motorforum la på et Tectyl liknende belegg på bakakslingen og jeg er fornøyd med det. Radioen derimot fant de ingen feil med... Så jeg må fortsatt bytte frekvens manuelt mellom Drammen og Oslo.
Volvo XC 70
Land Rover Defender

Eblogg

Fikk du noen forklaring på de "spøkefulle" kommentarene?
i-MiEV 2012 Red/Frost White
http://eblogg.org
http://elbilplassen.no

PetterW

Fikk en beklagelse og årsaken var vistnok at vedkommende som tok seg av klagen var mekaniker og ikke skulle ha kundekontakt.
Volvo XC 70
Land Rover Defender

Kito76

PetterW

Volvo XC 70
Land Rover Defender

Bjornt

Min Peugeot Ion , fem uker i dag, begynner å vise tegn til lettere brun rustfarve i en sveiseskjøt på bakakselen. Der hvor den klossen midt på er sveiset på. Tenker jeg maler over med litt tektyl, hele akselen.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA