Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor ville du hatt en hurtigladestasjon?

Startet av Morbus_76, tirsdag 03. juli 2012, klokken 23:11

« forrige - neste »

Morbus_76

Hei

Jeg og min kjære har planlagt en helgetur til Stokkøya Sjøsenter i starten av juli, og har veldig lyst til å benytte Leaf'n.

Den totale distansen en vei er 136 km, så det burde være innen rekkevidde. Problemet er at Sjøsenteret ikke har lademuligheter. De har heller ikke uttak for motorvarmer eller campingvogn.

Har startet å se meg om etter muligheten for å lade på nærbutikk eller bensinstasjon, men tenkte jeg kunne høre med dere på forumet samtidig :)

Noen som har gode innspill på lading utover fosen halvøya?

Jostein
Melhus
Hvit Leaf (levert 12/12/11)

BE

En skjøteledning gjennom et vindu er tilstrekkelig for å lade bilen med den nusselige 10A medfølgende kabelen.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Trond Arve

Merkelig om det ikke finnes en utendørskontakt på sjøsenteret? Et alternativ er å finne nærmeste gjestehavn, der har de sannsynligvis stikk & strøm til leie.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Morbus_76

Takk for gode råd. Har sendt en mail til Stokkøy Marina, som ligger 2-300 meter unna i håp om å få leie en stikkontakt der...

Melhus
Hvit Leaf (levert 12/12/11)

arnejorg1

Sitat fra: Morbus_76 på mandag 11. juni 2012, klokken 14:08
Den totale distansen en vei er 136 km, så det burde være innen rekkevidde.

Sannsynligvis vil du klare det i gode sommertemperaturer, men du bør kjøre økonomisk. Tror ikke det ville gått på vinteren.
Ønsker dere uansett god tur :)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA