Kommer du til å benytte reservasjonen av Project 45?

Startet av Jorn01, lørdag 06. mars 2021, klokken 14:24

« forrige - neste »

moby666

Kameraspeil er kun til utprøving i Korea. Trådløs AA fikser du enkelt med 3.part

Sitat fra: Rocklobster på søndag 25. april 2021, klokken 10:25
Så fra meg plassen før helgen. Føler hyundai kunne gitt mer info om bilen enn de har gjort. Skuffet over at elektriske sidespeil ikke er med i p45. Det sammen med at trådløs Android auto ikke er på plass gjorde at jeg havnet på nei nå. Så en range test fra Korea nå i helgen og virker som en topp bil. 45 mil rekkevidde. Størrelse mellom Model 3 og Model Y, "automatisk" filskift virket også til å fungere minst like bra som Teslas alt for dyre FSD. Og den best designede elbilen til nå.

Jorn01

Da ble det bil på meg også. Sto på venteliste, men fikk tilbud om å overta en reservasjon i dag.
Grønn, med svart interiør, avtakbart tilhengerfeste, 19" Bi-colour vinterhjul, gulvmatter og bagasjeromsmatte.

Qbd

Endte med å bruke reservasjonen her også. Gravity Gold med lyst interiør. Tilbehør:

Gummimatter
Avtagbart hengerfeste
Vinterhjul 19-tom piggdekk ensfarget felg
Lastestativ
Skålformet bagasjeromsmatte
Folie på bakfanger
Lakkforsegling drop-off

Totalt 543 200 kr.

alagerqv

Jeg droppet min reservasjon. De mente at jeg hadde inngått kontrakten på deres lokaler, visste ikke at de eide internett hjemme hos meg.

Qbd

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 27. april 2021, klokken 22:09
Jeg droppet min reservasjon. De mente at jeg hadde inngått kontrakten på deres lokaler, visste ikke at de eide internett hjemme hos meg.
Mener du at forhandler prøvde seg på at reservasjonen var bindende?

Tesla88

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 27. april 2021, klokken 22:09
Hvilken forhandler var det som prøvde seg på sånn oppførsel?

alagerqv

Reservasjonen var grei, men kontrakten var formulert slik at det var null angrerett og poengtert at var inngått på forhandlers (BNH i Bærum) sitt sted.

Sent from my iPhone using Tapatalk

e-h

Hvor var du når du skulle skrive under? Fikk du kontrakt per e-post eller fikk du den i hånda hos forhandler?

ID4

Sitat fra: alagerqv på onsdag 28. april 2021, klokken 07:34
Reservasjonen var grei, men kontrakten var formulert slik at det var null angrerett og poengtert at var inngått på forhandlers (BNH i Bærum) sitt sted.

Har fått angrerett om levering går utover august.

Ambient

Sitat fra: alagerqv på onsdag 28. april 2021, klokken 07:34

Det samme sa de til meg, jeg sa at det de skriver sannsynligvis ikke holder da man ikke kan kontraktfeste en dårligere rettighet enn hva som står i loven.
De sa da at det bare var å komme innom og skrive under.

alagerqv

Ja, men jeg er så lite imponert både over hvordan lotteriet ble håndtert at det også var en god grunn til å droppe bilen.

Berntolav

Det er faktisk ein høgsterettsdom inna for dette tema. Ein kar som "kjøpte" bruktbil av eit frima på finn, og så vile han angre seg. Karen tapte.

Rette la tilgrunn følge definisjon av fjernsalg :
For at det skal foreligge fjernsalg kreves for det første at forberedelse og inngåelse av en
avtale utelukkende har skjedd ved bruk av fjernkommunikasjon, som i bokstav b
defineres som "kommunikasjon som skjer uten at partene er tilstede samtidig", for
eksempel ved bruk av Internett. For det annet følger det av definisjonen i bokstav a at
selgeren i sin markedsføring må tilby eller oppfordre til inngåelse av avtale ved
fjernkommunikasjon. For å være omfattet av angrerettloven kreves dessuten at selger
"opptrer i næringsvirksomhet" og at kjøper er forbruker, jf. § 1 første ledd.

Da er ikkje eg noko jursit, men trur Hyundai har sitt på det tørre når dei seier at dette ikkje er fjernsalg.

Ein kan lese heile dommen her

https://www.domstol.no/globalassets/upload/hret/avgjorelser/2010/saknr2010-1003.pdf

ID4

Sitat fra: Berntolav på onsdag 28. april 2021, klokken 09:07
Det er faktisk ein høgsterettsdom inna for dette tema. Ein kar som "kjøpte" bruktbil av eit frima på finn, og så vile han angre seg. Karen tapte.

For at det skal foreligge fjernsalg kreves for det første at forberedelse og inngåelse av en
defineres som "kommunikasjon som skjer uten at partene er tilstede samtidig", for
eksempel ved bruk av Internett. For det annet følger det av definisjonen i bokstav a at
selgeren i sin markedsføring må tilby eller oppfordre til inngåelse av avtale ved
fjernkommunikasjon. For å være omfattet av angrerettloven kreves dessuten at selger

Da er ikkje eg noko jursit, men trur Hyundai har sitt på det tørre når dei seier at dette ikkje er fjernsalg.

https://www.domstol.no/globalassets/upload/hret/avgjorelser/2010/saknr2010-1003.pdf

Her er vel Hyundai en næringsvirksomhet. Vet ikke om selger var det i denne saken.

Nå har ve Hyundai sikret seg ved at kontrakt skrives under fysisk i butikk. Dermed ikke fjernsalg...
Om noen ikke har skrivet under fysisk, så har de kanskje en bedre sak.

Berntolav

Sitat fra: HelEl på onsdag 28. april 2021, klokken 09:18
Sitat fra: Berntolav på onsdag 28. april 2021, klokken 09:07

Her er vel Hyundai en næringsvirksomhet. Vet ikke om selger var det i denne saken.

Nå har vel Hyundai sikret seg ved at kontrakt skrives under fysisk i butikk. Dermed ikke fjernsalg...
Om noen ikke har skrivet under fysisk, så har de kanskje en bedre sak.

Selger var Sandven AS så det var ein næringsvirksomhet. Trur Hyundai kan ro seg i land på   "For det annet følger det av definisjonen i bokstav a at selgeren i sin markedsføring må tilby eller oppfordre til inngåelse av avtale ved fjernkommunikasjon., men min selger var openbart ikkje sikker på dette, for ho insterte på at eg måtte komme inn for å singere. Ut at ho ville gi ein grunn..

alagerqv

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA