Hovedmeny

Bra og dårlig med Ioniq 5

Startet av hELgenen, mandag 01. mars 2021, klokken 17:22

« forrige - neste »

MooCow

Sitat fra: telcontar på lørdag 06. mars 2021, klokken 16:02
Har blitt forespeilet 6% storkunde rabatt på vanlig modell. Får se om det stemmer når prisene endelig kommer.

Kva foreningar eller liknande er det som gir storkunderabatt på Hyundai?

telcontar

Sitat fra: MooCow på lørdag 06. mars 2021, klokken 17:33
Har blitt forespeilet 6% storkunde rabatt på vanlig modell. Får se om det stemmer når prisene endelig kommer.

Dette er via jobben. Ellers hørt om at lignende rabatter kan oppnås gjennom Bondelaget

MooCow

Sitat fra: telcontar på lørdag 06. mars 2021, klokken 17:44
Sitat fra: MooCow på lørdag 06. mars 2021, klokken 17:33

Dette er via jobben. Ellers hørt om at lignende rabatter kan oppnås gjennom Bondelaget

Okay. Kan henda bondelaget hadde rabattar på Hyundai før, men ihvertfall ikkje no lenger ser eg:
https://agrol.no/fordel/kategori/bil/

telcontar

Ja, er nok flere som har trekt seg ut av avtalene der

bno

Sitat fra: hELgenen på lørdag 06. mars 2021, klokken 15:04
Sitat fra: turfsurf på lørdag 06. mars 2021, klokken 14:47
Sitat fra: Svolar på lørdag 06. mars 2021, klokken 13:34
Hvor "premium" kan en vente seg bilen? Siden de andre produsentene har fokusert i langt større grad på lyddemping (id3-id4), enn tidligere , hva kan en forvente tro/noen som har noe informasjon?
Jeg er og spent på det, etter å ha prøvekjørt både Mach-e og i dag ID.4 uten å ha opplevd noe premium følelse.

Fikk du prøvekjørt ID.4? Trodde disse bare var ustillingsbiler - men kanskje de har klart å oppgradere SW på de i butikkene nå.

Jeg teller veldig mellom Ioniq 5 og ID.4 - synes dette er svært vanskelig. Vil gjerne se Ioniq 5 også - lurer på når de kommer i butikken - selger nevnte noe om "våren" - så veldig upresist....

Den vil være på rundreise i denne måneden ikke for prøvekjøring dog...

PLH-T

Har prøvd å titte på spesifikasjoner som er tilgjengelig + videoer og bilder og jeg kan ikke se noen bakrutevisker. Ser jo at spoiler bak er utformet for at vind skal passere ned mot bakrute. Men dette er vel ikke noen god nok løsning med saltingen som er av norske veier. Noen som har funnet ut noe der?

feistydolphin

Sitat fra: PLH-T på søndag 07. mars 2021, klokken 15:46
Har prøvd å titte på spesifikasjoner som er tilgjengelig + videoer og bilder og jeg kan ikke se noen bakrutevisker. Ser jo at spoiler bak er utformet for at vind skal passere ned mot bakrute. Men dette er vel ikke noen god nok løsning med saltingen som er av norske veier. Noen som har funnet ut noe der?

Noen som deler erfaring fra lille-ioniq her: https://elbilforum.no/index.php?topic=32951.0

Kort oppsummert, virker som det går greit på den bilen..

Qbd

Sitat fra: PLH-T på søndag 07. mars 2021, klokken 15:46

Jeg har ikke savnet bakvisker på Ioniq 2019 i allfall, så jeg er ikke veldig bekymret.

elektro

Er vel heller ikke bakvisker på I-Pace, Model-Y, Mach E mf.. Er nok ikke noe problem, men mangel på lyktespylere foran kan være det.

Når det gjelder valget mellom ID.4 og IONIQ 5, er som nevnt mangel av delingsnett, skiluke og feste av takstativ dealbreakers for meg. Bagasjerommet på ID.4 (og ikke minst ENYAQ) er større også noei seg selv. Laster man aldri over seteryggen og ikke står på ski, er det kanskje ikke noe problem.

IONIC 5 lader veldig mye fortere enn ID.4, det er litt spennende og kan være avgjørende hvis man kjører veldig mye og langt, og ikke liker å ta pauser for å spise og slike ting. Normalt spiller det imidlertid liten rolle. ID.4 lader også fort.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elhansen

Sitat fra: elektro på mandag 08. mars 2021, klokken 08:41
Er vel heller ikke bakvisker på I-Pace, Model-Y, Mach E mf.. Er nok ikke noe problem, men mangel på lyktespylere foran kan være det.

Når det gjelder valget mellom ID.4 og IONIQ 5, er som nevnt mangel av delingsnett, skiluke og feste av takstativ dealbreakers for meg. Bagasjerommet på ID.4 (og ikke minst ENYAQ) er større også noei seg selv. Laster man aldri over seteryggen og ikke står på ski, er det kanskje ikke noe problem.

IONIC 5 lader veldig mye fortere enn ID.4, det er litt spennende og kan være avgjørende hvis man kjører veldig mye og langt, og ikke liker å ta pauser for å spise og slike ting. Normalt spiller det imidlertid liten rolle. ID.4 lader også fort.

Kanskje OT, men vet vi prisen på ID4 med 4x4? Det er et must for meg og klarer ikke finne prisen på id4 med dette?

Stikkkontakt

Det er vel publisert at 77kWh-pakken på MEB-plattformen skal oppgraderes til 170kW-lading i løpet av 2021.
Det er ikke sagt om det er SW eller HW som skal bidra til denne økningen.

telcontar

Sitat fra: Frissy på mandag 08. mars 2021, klokken 09:11

Kanskje OT, men vet vi prisen på ID4 med 4x4? Det er et must for meg og klarer ikke finne prisen på id4 med dette?

ID4x prisen er ikke avslørt enda. Kan bare tippe/håpe på at de ikke priser seg helt ut.

Stikkkontakt

Sitat fra: telcontar på mandag 08. mars 2021, klokken 09:23
Sitat fra: Frissy på mandag 08. mars 2021, klokken 09:11

ID4x prisen er ikke avslørt enda. Kan bare tippe/håpe på at de ikke priser seg helt ut.

Merprisen på Enyaq er vel 29.000 kr. Er det grunn til å tro at den blir mer enn det?
Det er derimot grunn til å tro at GTX ikke kommer som en ribbet versjon.
Startprisen blir derfor gjerne 500-ish.

telcontar

Umulig å si foreløpig, tipper prisen på vanlig Ioniq 5 er ute før vw får ut prisen på id4x.

Vet hva ikke hva jeg velger av id4x, Ioniq 5 og Model Y. Prismessig blir det nok ikke stor forskjell på dem

Limodriver

En VW forhandler antydet ID4 pris på 4x4 og topputgaven til 600. En Hyundaiforhandler antydet Ioniq 5 post protectio 45 til ca 550.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA