Hovedmeny

Fire barn og hund

Startet av olabu, onsdag 24. februar 2021, klokken 13:48

« forrige - neste »

Vaduz

Dæven, ikke første gang jeg hører om noen som bare skal safe inn tredjemann og får beskjed om tvillinger, lykke til! Vurdert å gi bort bikkja til svigers noen år? Om du må ha hund ville jeg nok bare gått rett for caravelle. Evt EQV om du ikke skal så langt;)

olabu

Sitat fra: Vaduz på tirsdag 02. mars 2021, klokken 18:08
Dæven, ikke første gang jeg hører om noen som bare skal safe inn tredjemann og får beskjed om tvillinger, lykke til! Vurdert å gi bort bikkja til svigers noen år? Om du må ha hund ville jeg nok bare gått rett for caravelle. Evt EQV om du ikke skal så langt;)

Verste er at det ikkje var planlagt at vi skulle ha ein tredjemann heller. 🤣 Det blir truleg caravelle til det kjem noko elektrisk som er billig nok.
Model S 85D 2015
Model 3 reservasjon

Vaduz

Haha fantastisk! Det burde kvalifisere til takkekort fra Erna:) Blir sikkert bra, og caravelle er det eneste rette.

geear

Kondolerer med Caravelle. Det i seg selv er nok grunn til å ikke lage en fjerde... :o

kodax

Alle biler man kan legge et surfbrett rett inn i er supre biler. Lykke til med flokken!
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

RJK

Sitat fra: olabu på lørdag 06. mars 2021, klokken 21:51
Sitat fra: Vaduz på tirsdag 02. mars 2021, klokken 18:08
Dæven, ikke første gang jeg hører om noen som bare skal safe inn tredjemann og får beskjed om tvillinger, lykke til! Vurdert å gi bort bikkja til svigers noen år? Om du må ha hund ville jeg nok bare gått rett for caravelle. Evt EQV om du ikke skal så langt;)

Verste er at det ikkje var planlagt at vi skulle ha ein tredjemann heller. 🤣 Det blir truleg caravelle til det kjem noko elektrisk som er billig nok.

Peugeot E-Traveler, bare for å ta en av 4-lingene, koster mellom 490 000,- - 590 000,- med det største batteriet, 430 000,- for billigste bilen med det lille batteriet.

Nyeste Caravellen med 6 seter eller mere, er fra 2018, og koster 499 000,- men da med 130 gamper bensinmotor. Skal du ha diesel og helst 2,0l, så havner du på 500 000,- og er like gammel.

Med tanke på driftsutgifter, hvor langt ned i pris må du for å komme billigere ut med en Caravelle, og hvor gammel blir da den bilen?

Jeg tenker at du må ha en ganske gammel bil, gjerne utenfor garanti, som du klarer å reparere selv, skal det komme gunstigere ut totalt sett. Men obs. for rusten.

Og av det jeg har klart å sett, også blant andre, tilsvarende kombi/personvarebiler, så holder de seg skremmende høyt i pris, selv om de er skremmende slitne. Vurdert selv å kjøpe varebil som er 10+ år, dog for å gjøre om til 5-seter med sovemuligheter baki, og samtidig med muligheter for å frakte og oppbevare et par sykler innvendig.

Har kastet den vurderingen på dynga, og vurderer heller en elektrisk modell, og håper den har campermode og kan settes opp med snurrestoler foran, og 3-seterbenk bak + sammenleggbart bord, eventuelt og med en tredje seterad om baksete-benkene kan legges ned flatt og fungere som seng.

Kjører som regel langt, så kunne selvsagt ønsket meg dobbel batterikapasitet, og det er vel først og fremst det som stopper meg fra å undersøke dette aktivt. Alternativet er å klare seg med en TMY eller kanskje Ioniq 5, som begge er langt mindre, men vel går å sove i for to, og har langt bedre rekkevidde og nok plass for harry-handel. Men jeg får ikke sykler og campingutstyret inn i bilen samtidig.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA