Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Renault Twizy

Startet av JanFredrikB, fredag 29. juni 2012, klokken 18:44

« forrige - neste »

BE

Sitat fra: Kryten på onsdag 04. juli 2012, klokken 08:49
Jeg lurer på om dere som lader til 80% også gjør det med andre ting dere har med Lithium batterier?

tenker da på pc, telefon mm
Nei, jeg gjør selvsagt ikke det. Hadde det kostet kr 200,- å bytte batteri på Leafen så hadde jeg ikke giddet å bry meg der heller :-)

Etter et par års bruk på telefon og PC er det sørgelig med kapasitet på batteriene, det ville vært en nedtur av dimensjoner om det skulle være det samme på bilen :-P
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gbzdoc

Sitat fra: Kryten på onsdag 04. juli 2012, klokken 08:49
Jeg lurer på om dere som lader til 80% også gjør det med andre ting dere har med Lithium batterier?

tenker da på pc, telefon mm

Passer faktisk på å lagre Lithium "gadgets" på rundt 50-60% når de skal ligge lenge. F.eks. sykkel lykten som kun brukes om høsten/vintern lærte jeg for noen år siden at har best av å ikke lagres på 100%... ;) Merker liten forskjell på batteriet når det lagres på ca. 50%.

Herbie

Samsung sine bærbare har muligheten i både BIOS og via innstillinger i medfølgende program til å sette ladingen til 80%, og det skal i følge de forlenge batterilevetiden med 300-400% i antall oppladinger. Kan jo være en fordel da batteriet ikke er mulig å bytte ut selv ;D.
Det samme har de gjort med mobiltelefonen min, den lader seg kun til 95% før den sier at den er "full", også for å skåne batteriet.

jkirkebo

Sitat fra: Herbie på onsdag 04. juli 2012, klokken 23:46
Samsung sine bærbare har muligheten i både BIOS og via innstillinger i medfølgende program til å sette ladingen til 80%, og det skal i følge de forlenge batterilevetiden med 300-400% i antall oppladinger. Kan jo være en fordel da batteriet ikke er mulig å bytte ut selv ;D.
Det samme har de gjort med mobiltelefonen min, den lader seg kun til 95% før den sier at den er "full", også for å skåne batteriet.

Lenovos bærbare har også innstillinger for å spare batteriet. Jeg har min innstilt på maks levetid for batteriet, da lader den normalt ikke helt opp om jeg ikke ber spesielt om det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA