Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Renault Twizy

Startet av JanFredrikB, fredag 29. juni 2012, klokken 18:44

« forrige - neste »

Mortenmann

Sitat fra: skatvalsbygg på søndag 10. juni 2012, klokken 13:59
Fins det ikke noen tall og tester på dette da? Hvor lang ekstra levetid får batteriene ved bare å lade til 80%? Hvis det er snakk om noen få prosent, er det slett ikke verdt bryderiet. Er det derimot 10-20% er det jo endel å hente.
Amerikanerne har et år lenger erfaring med Leafen. På meg virker det om om fler enn forventet har mistet rekkevidde. De samler erfaring der borte nå. Du kan lese på denne lenken selv:
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=30&t=8802
SølvLeaf

JanFredrikB

Veldig vanskelig å vite hva man skal gjøre.

Synes vi burde fått bedre informasjon fra Nissan Norge og forhandlerne.
Bærum

Nissan Leaf // 25. mai 2012 // Sort // EL16700

Har aldri eid en fossilbil, og har heller ikke planer om å gjøre det i fremtiden :-)

Thomas Parsli

Sitat fra: Mortenmann på søndag 10. juni 2012, klokken 14:52
Sitat fra: skatvalsbygg på søndag 10. juni 2012, klokken 13:59
Fins det ikke noen tall og tester på dette da? Hvor lang ekstra levetid får batteriene ved bare å lade til 80%? Hvis det er snakk om noen få prosent, er det slett ikke verdt bryderiet. Er det derimot 10-20% er det jo endel å hente.
Amerikanerne har et år lenger erfaring med Leafen. På meg virker det om om fler enn forventet har mistet rekkevidde. De samler erfaring der borte nå. Du kan lese på denne lenken selv:
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=30&t=8802

Det er et helt annet klima i store deler av USA, de jeg har sett rapportere om mulig tap av rekkevidde har alle bodd i de varmeste delene (40-50 varmegrader flre måneder i året).
Vi har hittil ikke hatt en dag over 30 grader, så jeg tror batteriene får en helt annen medfart i Norge...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

arnejorg1

Det er ialefall ikke bevist i Norge at man taper rekkevidde ved og lade til 100%. Så vi får bare vente på erfaringer. Jeg fortsetter og lade til 80% til det blir -10 til 20. Da regner jeg med at jeg må jeg lade til 100 for og rekke tur-retur jobb uten og tømme batteriet helt.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

herregud

Dersom et klima med høy gjennomsnittstemperatur kan være til ugunst for batteriene, så er man jo heldig som bor i Tromsø ;D
Leaf 2012
P85D 2015

cra

Sitat fra: Kvein564 på søndag 10. juni 2012, klokken 08:09
Syns godt Nissan kunne sendt sms istedenfor epost... Litt stress å gå inn på Mail og sjekke hele tiden. Just saying....;)

Har du ikke satt opp push-mail på mobilen din da?  ;) ;D

Det jeg virkelig skulle ønske de kunne ta med i mailene var informasjon om status på batteriet og litt slikt, altså hvor mye som er igjen på batteriet, temperatur etc. Spesielt om mailen du får hvis du har satt opp varsel om å begynne å lade på spesifikke steder.

Og om vinduene er åpne! DET hadde vært snertent å ha info om på carwings-app'en også. Så kan man sjekke om vinduene står på gløtt om kvelden. Og evt. lukke dem (men aldri åpne) fra app'en. :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kvein564

Sitat fra: cra på mandag 11. juni 2012, klokken 08:59
Har du ikke satt opp push-mail på mobilen din da?  ;) ;D

Hmm, nå er ikke jeg den smarteste når det gjelder litt mer avanserte ting på data og mobil :-[ Men kanskje det ikke er så vanskelig. Har du noen tips om hvordan jeg får det til ???

Jeg har Sony Ericsson Xperia Active.

Venter til Iphone kommer med en støt og sprutsikker telefon  ;)
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

gbzdoc

Man kan bade med iPhone i klorvann, er bare å steke den noen timer på 50 grader etterpå... ;-)

cra

Sitat fra: Kvein564 på mandag 11. juni 2012, klokken 18:20
Hmm, nå er ikke jeg den smarteste når det gjelder litt mer avanserte ting på data og mobil :-[ Men kanskje det ikke er så vanskelig. Har du noen tips om hvordan jeg får det til ???
Jeg har Sony Ericsson Xperia Active.

Jeg vil tro det er en innstilling på mail-biten? Har du satt opp mail i det heletatt, men må sjekke den manuelt? Jeg vil tro det er et avsnitt om oppsett av mail i insatruksjonsboka.

Sitat fra: Kvein564 på mandag 11. juni 2012, klokken 18:20
Venter til Iphone kommer med en støt og sprutsikker telefon  ;)

Noen trenger slike telefoner av ulike årsaker, slik er det bare. Kjenner noen håndverkere som har touch-telefoner, men de har også en støtsikker en som de bruker når de jobber. Selv legger jeg bare telefonen ut av lomma når jeg skal bære plank og klatre i stillaser, men da ligger den jo like i nærheten med optil flere sekretærer som kan svare den og evt. gi meg beskjed hvis det er noe viktig.  :D

Sitat fra: gbzdoc på mandag 11. juni 2012, klokken 20:28
Man kan bade med iPhone i klorvann, er bare å steke den noen timer på 50 grader etterpå... ;-)

Snakkes det av erfaring?  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BE

Sitat fra: Kvein564 på mandag 11. juni 2012, klokken 18:20

Venter til Iphone kommer med en støt og sprutsikker telefon  ;)
Ingen unnskyldning, det finnes flere Androidmobiler du kan velge med disse egenskapene ;)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kvein564

Sitat fra: gbzdoc på mandag 11. juni 2012, klokken 20:28
Man kan bade med iPhone i klorvann, er bare å steke den noen timer på 50 grader etterpå... ;-)

Jo sikkert greit d, men kan du slippe en iphone fra 2 meters høyde uten at telefonen knuser? eh....nei tror ikke det ;-)

Jeg er litt slepphendt av meg så trenger en som tåler bank...
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

Kvein564

Sitat fra: BE på tirsdag 12. juni 2012, klokken 12:38
Ingen unnskyldning, det finnes flere Androidmobiler du kan velge med disse egenskapene ;)

Ja kanskje det, men så er jeg egentlig Mac mann da. Og skal nok skaffe meg en iPhone en gang. De du tenker på er vel samme størrelse eller kanskje større enn iPhone også. Liker den jeg har mye pga størrelsen. Skal jeg ha noe større kan jeg like godt bruke iPad'en min ;) hoho
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

Blip

Jeg får mail (med lyd-varsling) på telefonen...

Sent from my ST17i dvs. Experia Active, using Tapatalk 2

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Kryten

Jeg lurer på om dere som lader til 80% også gjør det med andre ting dere har med Lithium batterier?

tenker da på pc, telefon mm
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Aspiranten

Man bør gjøre det ja, men produsentene har ikke gjort dette til en mulighet for oss - de tjener jo penger på å selge oss batterier, og folk flest vet ikke om at det er skadelig å ha ett varmt batteri på 100%, så de får ikke pepper for å gjøre det på den kyniske måten heller...
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA