Hvor mye betalte dere for ID4 1st?

Startet av JesperG, onsdag 24. februar 2021, klokken 10:21

« forrige - neste »

JesperG

Hei,

Hvor mye betalte dere for ID4 1st?

For meg blev priset 429 000 kr (etter 10 000 kr prisavslag), inklusive vinterpakke med 19" hjul.

Bil kjøpt på Autoria Kolbotn.

Mvh,
Jesper

eriksen.eriksen

Jeg betalte 432 900,- for samme pakke som deg levert i Bergen. Ikke mye rabatt å hente, men fremdeles mye bil for pengene. Kanskje spesielt sett i lys av prisene på den nye modellrekken og også sammenlignet med prisene på ID.3.

unik42

437 med vinterhjul, takstativ og lakkforsegling.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

anderson12

JesperG

Sitat fra: anderson12 på onsdag 24. februar 2021, klokken 12:02
416 000 1st w/Launch package, rubber mats

Launch package - does that mean an extra set of wheels?

ID4

419000 inkl 19" cont piggfritt, bagasjeroms matte, samt utvidet garanti.

JesperG

Sitat fra: HelEl på torsdag 25. februar 2021, klokken 08:39
419000 inkl 19" cont piggfritt, bagasjeroms matte, samt utvidet garanti.

Bra deal! Vilken forhandlare?

Vurderar att ringa och spøre om jag kan få extra garanti/service... Ær sækert vanskligt nær kontraktet ær skrivet.

anderson12

Sitat fra: JesperG på onsdag 24. februar 2021, klokken 16:46
Sitat fra: anderson12 på onsdag 24. februar 2021, klokken 12:02
416 000 1st w/Launch package, rubber mats

Launch package - does that mean an extra set of wheels?

Yes. The 19 inch launch package with paint sealant, etc.

mariyaluwian

439000 med vinterpiggdekk og utvidet garanti

Øyvind.h

405. Fikk med gummimatter og litt effekter fra forhandler. Uten vinterhjul.
Det var uten pruting av noe slag da jeg kjøpte litt på impuls.
Ser andre har gitt 400 for identisk bil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

437.300 her - med vinterhjul.

Hvordan noen klarte å få den til 400.000 fremstår som en gåte for meg

Trond.m

Jeg har vel stilt spørsmålet før, men hva er poenget med en slik diskusjon etter at bilene er utsolgt ? Er det for å kåre den «dyktigste» til å forhandle pris. Ulempen er kanskje at noen føler at de betalte litt for mye. Det synes jeg ikke at jeg gjorde, så for meg personlig må dere bare kjøre på. Det er vel særlig en her som er ekstremt ivrig til å fortelle om sine gode dealer både på Leaf og VW.

hELgenen

Poenget er vel å bli litt klokere på hvordan aktørene i markedet setter sine priser.
Jeg synes personlig det var urettferdig i sin tid da jeg fikk storkunderabatt på BMW selv om jeg var kvalifisert for det - noen større rabatt hos VW er det ikke blitt. Jeg ba om beste pris forhandler kunne oppdrive for meg på en iX3 - jeg synes prisen ikke var god - gikk til annet sted og sa ifra til BMW forhandleren om at jeg takket for tilbudet, men nå ville jeg vurdere andre. Da fikk jeg en hyggelig mail tilbake om at jeg ikke måtte inngå noen avtale før de hadde fått mulighet til å være med på en runde 2. En annen seanse var når jeg byttet strømleverandør - da ringte den leverandøren jeg hadde sagt opp og skulle komme med en egen pris for meg desom jeg angret og ikke sa opp. En pris som ikke var offentlig tilgjengelig.  Og til slutt en siste historie - jeg la ut en bil for salg - fikk en interessent som var å så på bilen - han ville prute og foreslo en pris som var lavere enn den jeg hadde fått som innbytte. Da sa jeg som sant var at jeg hadde allerede et stående tilbud om en innbyttepris som var bedre. Da ville han tilby meg innbytteprisen. Jeg sa som sant var at dersom jeg solgte til innbytte så var det til en merkeforhandler noe som for meg føltes tryggere da de ville håndtere eventuelle reklamasjoner skulle det dukke opp noen. Da ble han forbannet og mente at hans penger ikke var like gode som forhandlerenes penger. Og jeg skal innrømme at han hadde et poeng - men i dette tilfelle var det også et element han ikke kunne dekke like godt som forhandler, nemlig eventuelle reklamasjoner.

Så hvor vil jeg med alt dette? Jo - det å selge og kjøpe varer er dessverre ikke rett frem - noen får dessverre bedre tilbud enn andre og noen bruker hundre år gamle taktikker for å tyne mest mulig ut av en deal.  Jeg synes dette med kjøp og salg er vanskelige greier - jeg skulle ønske alle solgte med fast pris uten prutningsmonn - og at alle fikk samme pris. Jeg er ikke komfortabel med å gå inn å mase om rabatter og virkelig hater det, ja hater det, når selgere begynner å virre med ulike tilbud og kompis priser her og der.  Så en tråd med hvilke tilbud man har fått, eller kan forvente ved salg, er faktisk nyttig slik at man har en referanse.

Trond.m

Sikkert ulike motiv, men jeg registrerer at de som har kjøpt billig er vedig aktive i diskusjonen. Man kan jo lure på hvorfor.

Olemann

Slike diskusjoner som dette vil aldri gi et rett bilde av markedspris, tilbudspris etc.

Fordi:

- Noen har fått svært gode tilbud som betinger at de ikke publiseres og de prioriterer å handle billig framfor å få skryt for gode forhandlingsevner på forum osv.  Prisen forblir altså hemmelig.

- Noen har betalt mye og føler seg dumme når de ser hva andre har betalt, og gidder ikke bruk tid på å publisere sin skuffelse eller irritasjon.

- Noen elsker skrive om pris og pruting og tilbud og hva-vet-jeg og er ofte innom slike tråder, men de skaper ikke ny markedsinfo med mange innlegg, det er bare repetisjon av enkelt-salg.

- Og sikkert andre grunne også....

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA