Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Danmark i sommer - hva trenger jeg?

Startet av elektrolux, tirsdag 26. juni 2012, klokken 18:48

« forrige - neste »

elektrolux

Hva som står i bilen er normalt umulig å oppdage. Vi har f.eks bygget Think om til Litium med samme vekt og spenning men med 3 dobbel rekkevidde. ( 200 km )

Problemet oppstår om du kolliderer og det blir oppdaget at "feil" batterikjemi stod i bilen. Da kan det blir mye styr.

Så moralen er unngå oppmerksomhet om du oppgraderer bilens batteri. Alternativet er å eksportere til Tyskland og få bilen godkjent der for så å re importere den. Kjørte den prosessen med Citroen C1 for å unngå 160 punkts liste der alt fra dørlåser til lydhorn + krash test forfra og fra siden måtte dokumenteres.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Blip

Vet ikke om dette er rett tråd, men er det i det hele tatt mulig (juridisk) å få godkjent en ombygging av en hybrid? Med dagens (etter min mening) håpløse avgiftslettelse på hybrider, er det jo mulig å kjøpe en BMW X5 eller Volvo XC90 for mindre enn en Tesla Model X. Ombyggingen vil måtte være å erstatte forbrenningsmotorer med tilsvarende vekt batterier. I tillegg er det sannsynligvis mulig å selge motoren... Batterikjemi forblir uendret, vekt forblir uendret, effekt og utslipp redusert, "enkel" ombygging siden bilen allerede har elmotor og drivlinje...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

elektrolux

Tror ikke du er alene om å tenke på en slik løsning.

Burde så absolutt gå ann. Hadde f.eks vært perfekt å gjøre med drømmebilen min, nemlig VW XL1

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA