Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er Max et godt tilbud? Eller er 1st standard god nok?

Startet av Elektro12, mandag 01. februar 2021, klokken 19:16

« forrige - neste »

Elektro12

Jeg har en 1st standard i bestilling, men kan enda endre til 1st Max. Prisøkningen opp dit kommer på 79 tusen ca for ferdig bil på vei.

Er Max god valuta for 500 lapper? Jeg savner Keyless og elektrisk bakluke på Standard og kan gjerne ha en del av de andre tekniske bitene, men ikke noe must.

Vil Max fremstå som dyr når 4WD kommer?

Daniel_0007

Hvis du ser på hva de vanlige prisene er så koster det vesentlig mer hvis man specer en non 1st til til samme spec som 1st max, 4wd blir nok enda dyrere.
1st non max holder for de fleste men hvis du føler du trenger noe mer så får du gå for max.
Model 3 2019 LR Rwd

toref

Jeg har bestilt max og gleder meg til Headupdisplay, AR, matrix lys, travelassist (som tydeligvis fungerer bra iflg YT tester) og elektriske seter i tillegg til de tingene du allerede har nevnt.

Prisdifferansen når 4wd kommer vil bare bli gjetning foreløpig.

Valgte å kjøpe en enkelt utstyrt Leaf i 2016 og har angret på utstyrsvalget for å spare penger - ville ikke risikere å angre denne gangen........ Da ble det max.
ID.4 1ST MAX - Bestilt
Nissan Leaf 24kWh - 2016
Kewet-2  - har endt sine dager på huggeriet

Elektro12

Nei, er litt der jeg også - bare det å slippe å ta nøkkelen frem for å låse/låse opp hver gang er jo verd nesten halve prisen over mange år.

ENTO

Har bestilt id4 max. Kan ikke klare meg uten el bakluke,el seter headup mm. Hvit er fargen. Og  20'' sorte Loen vinterhjul. Dette skal bli gøy !!

Trond.m

Sitat fra: Elektro12 på mandag 01. februar 2021, klokken 20:16
Nei, er litt der jeg også - bare det å slippe å ta nøkkelen frem for å låse/låse opp hver gang er jo verd nesten halve prisen over mange år.
Utrolig mye pes å trykke på en knapp på fjernkontrollen 😎😉

Det eneste jeg kjenner litt på er mangel på elektrisk bakluke. Men det er nok stort en vanesak, bortsette at på de elektriske kan man sette en høydebegrensning. Tror ikke det er mulig ved manuelle bakluker.

Elektro12

Sitat fra: Trond.m på mandag 01. februar 2021, klokken 20:51
Sitat fra: Elektro12 på mandag 01. februar 2021, klokken 20:16
Utrolig mye pes å trykke på en knapp på fjernkontrollen 😎😉

Det eneste jeg kjenner litt på er mangel på elektrisk bakluke. Men det er nok stort en vanesak, bortsette at på de elektriske kan man sette en høydebegrensning. Tror ikke det er mulig ved manuelle bakluker.

I-landsproblemer, men er digg å slippe å bruke nøkkelen gang på gang hver gang man skal inn og ut av bilen.

Bjoris

Ser en rent verdifallmessig er nok uten MaX best, iallefall målt i kroner. Men begge utgavene gir jo veldig mye mer for pengene enn utgavene som kommer etter. Gå for MAX om du skal ha bilen lenge!

Savner selv mest elseter, da fruen er halvparten av meg og jeg gjorde øvelsen i en ID3, men her må en helt inn mot midtkonsollen for å rekke hendel for å skyve sete bak, jeg kommer aldri inn først når fruen har kjørt bilen😌 Så når jeg først kom meg inn så ble det sykt mye jekking på hendelen for å få sete ned.

hELgenen

I mine øyne er det kun 2 modeller som gjelder.
En 1st RWD eller en max 4WD. Alt det imellom er av liten interesse. 1st fordi den gir mest for pengene i form av lavest  verditap i kroner,og max MED 4wd fordi den har full pakke. Max RWD tror jeg vil konkurrere i pris med en eller annen utstyrsgrad med 4WD på bruktmarkedet,og der tror jeg den vil lide litt. Jeg vet jo ikke dette,men synser vilt her ut fra egne preferanser. Men en bil er jo mer enn verditap,og gleden av å ha ekstra utstyr kan ingen ta ifra max eierene

Elektro12

Sitat fra: hELgenen på mandag 01. februar 2021, klokken 23:02
I mine øyne er det kun 2 modeller som gjelder.
En 1st RWD eller en max 4WD. Alt det imellom er av liten interesse. 1st fordi den gir mest for pengene i form av lavest  verditap i kroner,og max MED 4wd fordi den har full pakke. Max RWD tror jeg vil konkurrere i pris med en eller annen utstyrsgrad med 4WD på bruktmarkedet,og der tror jeg den vil lide litt. Jeg vet jo ikke dette,men synser vilt her ut fra egne preferanser. Men en bil er jo mer enn verditap,og gleden av å ha ekstra utstyr kan ingen ta ifra max eierene

Er litt der jeg også, men er jo uhorverlig mye utstyr for de 70-80 lappene da.

Kjøper for å ha den i mange år - så bare keyless og elektrisk bakluke er jo litt deilig i så måte, men jeg har også vært på tankene med at det begynner å bli dyrt sett opp mot 4WD utgaver, men også markedet i sin helhet.

Bjoris

Jeg tror ikke en skal bekymre seg veldig mye for å gå for
MAX, veldig mye bil for pengene der også og som flere skriver, skal du ha bilene lenge får du jo gleden av alt utstyret også gjennom tiden en eier bilen.

Jeg ville normalt valgt MAX, men denne RWD er bare en ventepølse til AWD kommer. Iallefall var det planen, men har blitt usikker nå som prisene gikk sånn opp. Ser at min. utstyrt Enyaq med AWD blir 537 inkl vinterhjul, men da mener jeg at alt viktig utstyr for oss er med og en del ting jeg ikke ville valgt, som 3 sone klima, Travel Assist, Side Assist etc, men jeg ser at det er veldig vanskelig å velge bort ting når det «bare» er noen tusen for ditt og noen tusen for datt:)

Stikkkontakt

Bjoris

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 02. februar 2021, klokken 06:56
Ser ut som om Erik Arnesen er begynt å pushe en godt utstyrt modell som ikke er MAX.

https://blogg.eabryn.no/volkswagen-kampanje/volkswagen-id4-1st/

Dette er Familiy versjonen med listepris 471 kNOK, Listepris ville vært 502`med vinterhjul og hengerfeste såvidt jeg kan se. Om en også får med met.lakk her så står det ikke såvidt jeg kan se, men slike tilbud vil du nok få hos alle forhandlere fremover med denne voldsomme prisøkningen.

turfsurf

Sitat fra: Bjoris på mandag 01. februar 2021, klokken 23:36
MAX, veldig mye bil for pengene der også og som flere skriver, skal du ha bilene lenge får du jo gleden av alt utstyret også gjennom tiden en eier bilen.
Mye bil for pengene kan det nok være, men man får aldri igjen prisdifferansen ved salg. Ellers er jeg enig, skal du ha bilen en stund så spres kostnaden over flere år, og du har større glede av bilen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bjoris

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 02. februar 2021, klokken 07:29
Sitat fra: Bjoris på mandag 01. februar 2021, klokken 23:36
Mye bil for pengene kan det nok være, men man får aldri igjen prisdifferansen ved salg. Ellers er jeg enig, skal du ha bilen en stund så spres kostnaden over flere år, og du har større glede av bilen.

Ja, når prisen er halvert tror jeg nok også at forskjellen er halvert som en tommelfinger regel iallefall. Nå tenker jeg at akkurat i dette prisleie så kommer det jo mange flere kjøpere til etterhvert som en treffer 450-400-350-300 områdene, yngre familier f.eks vil jo dette være en super bil, men som ny kanskje er hakket for dyr så jeg tror uansett hvilken modell en velger så blir dette veldig bra og godt hjulpet av denne prisøkningen som kom så får vi se da hvordan dette markedet utvikler seg, veldig mange som skal selge elbiler med 400-500 km rekkevidde i 2021, Ariya til Nissan kan f.eks bli en lei konkurrent om de priser den godt...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA