Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

ELTesla

Var det den rabatten som ble gitt til de som hadde bil i bestilling og ikke fikk den til opprinnelig pris?

offpist

Ja, det stemmer.
Den opprinnelige ordren fra 20 okt 2020 hadde en grunnpris på 721.990 kr faktisk.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

Cobos

B1 ja 8 des var vel teoretisk mulig i den forrige angivelsen. Men mye mer realistisk nå ja. Men vil veldig gjerne ha den så jeg går lakkforseglet den før 24.12.
Ja i-landsproblem men likevel :)
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

chiller

Ser at skipet har byttet til 4. desember på hjemmesiden til höegh autoliners nå. Det er mulig de laster de over på lastebiler for å kjøre de opp. Er jo ikke helt model 3/Y-volum, og fallhøyden for å ende opp på feil side av 31. desember er ganske høy.

ELTesla

Tror de har tøff sjø der ute. Ser ut som at skipet seiler etter skjema.

offpist

Så lenge det holder at bilen registreres og faktureres i desember, så overlever jeg å få bilen over nyttår.
Men det er kanskje ikke slik det fungerer.
Kjører:

Li-Ion

Høegh Transporter er godt over halvveis over dammen allerede - så jeg er positiv til ankomst til helga :)
Teslaeier siden 2013 :)

chiller

Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 29. november 2022, klokken 10:22
Høegh Transporter er godt over halvveis over dammen allerede - så jeg er positiv til ankomst til helga :)

Ser ut som at den kjører feil vei? Får du zooma litt mer inn?

Li-Ion

Sitat fra: chiller på tirsdag 29. november 2022, klokken 11:43
Sitat fra: Li-Ion på tirsdag 29. november 2022, klokken 10:22

Ser ut som at den kjører feil vei? Får du zooma litt mer inn?
Hehe... ja, ser slik ut på bilde, men det er kun på grunn av zoom. Den kjører rett vei ja :-)

offpist

Satt og leste litt i manualen og kom over denne.
Kan jo være greit å merke seg, om man bruker henger også om vinteren og planlegger å kjøpe rimeligere dekk.
Kjører:

jkverneland

Andre som også har mistet både VIN og leveringsdato?

jkverneland

Sitat fra: Questerre på tirsdag 29. november 2022, klokken 22:17
Tesla har oppdatert prisdetaljene for bestillingen min med vinterhjul. Det som er litt merkelig er at i tillegg til å legge til vinterhjul er nå prisen på «Model S» satt langt lavere og så er «Model S Long Range» oppført som ekstrautstyr og spesifisert med egen pris. Det presenteres kun slik online, ikke i bestillingsavtalen. Andre som har dette? Skulle nesten tro det betyr at de har tenkt til å selge en versjon med mindre batteri og at de har satt en pris på basismodellen.

Jeg fikk det samme igår. Det var lagt inn en prisjustering hos meg i bestillingsavtalen som ikke er tatt med i den nye prisen. Men regner med det er selve avtalen som gjelder.

Li-Ion

Noen som vet hvordan det blir med hengerfeste for Model S LR som blir levert nå på tampen av året? Når jeg bestilte var det ingen opsjon for å bestille med - men ser i ettertid at den kan leveres med dette.
Min har leveringsvindu 12-26/12.

Noen som har info? Er det lov å håpe på samme prosedyre som med Model Y - der det bare er inkludert uten noen videre bestilling?

offpist

Bilen vil bli levert klar for hengerfeste.

Du må bare kjøpe til selve kroken løst, vil sikkert koste 2000 kr eller noe.
Kjører:

Joachim@sancon.no

Er det slik å forstå nå at alle som har bestilt LR i 2021 har fått bekreftet leveringsdato? Eller gjelder dette bare noen få utvalgte?

Hos meg så står det bare at jeg vil blir kontaktet.. Ikke hørt noe om levering, men alt annet er «ferdig» i portalen..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA