Hovedmeny

Prisen reduseres med 15%

Startet av power59, torsdag 28. januar 2021, klokken 17:45

« forrige - neste »

power59

Prisen på ix3 reduseres med usd 10800 i Kina - visstnok pga lav etterspørsel og for å bli mere konkurransedyktig mot model y.

https://www.cnbc.com/2021/01/28/bmw-cuts-prices-for-its-china-made-electric-suv-by-10000.html

I dagens marked er det åpenbart mere smart å ha is i magen enn å være raskt ute.

Trond.m

Prisen i Kina har nok ingen sammenheng med prisen i Europa. Dessuten er det vel ikke noe nytt og ukjent fenomen at elbiler blir rimeligere etter hvert.

PionerThink

Ser jo ut som prisen for "Fully charged" har gått ned noe?
https://bavaria.no/kampanjer/bmw-ix3/
Mener å huske den var høyere ved lansering?
Skal ha prøvekjøring om drøye to uker, så jeg tror jeg skal be om et nytt tilbud da og se hva prisen blir med storkunderabatt!?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

bobakka

Sitat fra: power59 på torsdag 28. januar 2021, klokken 17:45
I dagens marked er det åpenbart mere smart å ha is i magen enn å være raskt ute.
Lønner seg å vente med å kjøpe mobil og TV også. De blir stadig billigere og bedre.
Lønner seg sikkert å vente til 2025 med å kjøpe elbil - da er de mye bedre - og billigere - hvis ikke momsen og avgifter kommer da.
Men - hvis du skal ha en elbil nå så må du nesten ta en vurdering av behovet ditt og ta et valg basert på utvalg og priser.
Så om det er smart å ha is i magen enn å være raskt ute er avhengig av behovet ditt.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

anorway

Sitat fra: PionerThink på lørdag 30. januar 2021, klokken 22:09
Ser jo ut som prisen for "Fully charged" har gått ned noe?
https://bavaria.no/kampanjer/bmw-ix3/
Mener å huske den var høyere ved lansering?
Skal ha prøvekjøring om drøye to uker, så jeg tror jeg skal be om et nytt tilbud da og se hva prisen blir med storkunderabatt!?

Nå vet jeg ikke 100% hva prisen var ved lansering. Men prisen på 609.000,- kr for Fully Charged er en kampanjepris som har vært kjørt hos BMW forhandlere (Bavaria, Bilia osv.)  siden høsten 2020. Så det er ikke noe nytt. (Før storkunde rabatt)

Du skal ha prøvekjøring av fossilutgaven? Eller har du fått dato for prøvekjøring av IX3?

Unified86

Her er fortløpende tilbud til rammeavtale-kunder /storkunderabatt hos Bilia; https://www.bilia.no/bmw-rammeavtale; IX3 FC til 596.400 inkl. vinterhjul. Forøvrig ganske fin pris på kjøremaskinen 330e x-drive touring også. Vurderte den selv men ble helelektrisk (IX3) :)

Jeg tror allerede prisen i Norge er såpass god at det spørs om det blir noe mer rabatt med det første. Charged plus er bare 50.000kr dyrere i Norge enn den er Kina iht listepris, selv etter 15% kuttet.
Tar du Fully charged-tilbudet for storkunde, så koster den mindre i Norge enn i Kina  :o

Edit: Det er nok mer sannsynlig at prisen må kuttes i Danmark og Sverige + øvrige Europeiske land. Spesielt der IX3 koster vesentlig mer enn bensin/diesel/hybrid-versjonen. I Norge er tross alt IX3 den desidert rimeligste X3'en å kjøpe kontant.
2006 BMW E91 M-Sport
2021 BMW IX3 FC - Leveres uke 30

PionerThink

Fikk mail fra Bavaria at bil skulle komme til forhandler neste uke, men skulle stå under dekke frem til avduking 11.Feb. Etter utstilling påfølgende helg skulle det bli prøvekjøring uka etter.
Når det gjelder priser så mener jeg å huske at når den ble lansert i fjor lå Fully Charged på 630' til 640', så det må jo være nylig den fikk en pris på 609'?

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

Unified86

Ny pris på FC 609.000kr kom i starten av november. Først gjaldt den ut året, og så kom det en "ny" (samme) kampanje som varer ut mars. Fin pris det!

Nice, endelig lansering🤗
2006 BMW E91 M-Sport
2021 BMW IX3 FC - Leveres uke 30

1317142119

Noen langvarige BMW-kunder som vet om dette er vanlig praksis fra dem?

Så samme tendenser på i3. Den hadde/har en spinnvill og urealistisk pris i prislistene (for å ikke forurense forhandlerne med arbeiderklassen?), men hadde kontinuerlig kampanje mange titalls tusen billigere. Hver gang kampanjen var over, satte de i gang ny kampanje med akkurat samme pris.

arthur

Medlemskap i Agrol gir 8% rabatt på iX3. Usikker på hvilken pris denne rabatten trekkes.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tjafsaren

Kan få 609' -6% om jeg får del i storkunderabatt til jobben. Men fortsatt litt for dyrt til første elbil :'(

anorway

Sitat fra: PionerThink på lørdag 30. januar 2021, klokken 23:50
Fikk mail fra Bavaria at bil skulle komme til forhandler neste uke, men skulle stå under dekke frem til avduking 11.Feb. Etter utstilling påfølgende helg skulle det bli prøvekjøring uka etter.
Når det gjelder priser så mener jeg å huske at når den ble lansert i fjor lå Fully Charged på 630' til 640', så det må jo være nylig den fikk en pris på 609'?

Har du noe mer informasjon angående avdukingenes 11. Februar? Er det noe arrangement de vil kjøre?

daktari

Hva er vitsen med avdukingsseremoni nå? Alle har jo sett bilen i tester etc?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

anorway

Sitat fra: daktari på søndag 31. januar 2021, klokken 10:55
Hva er vitsen med avdukingsseremoni nå? Alle har jo sett bilen i tester etc?

Det kan man si, men det er vel offisiell avduking i Norge. At norske biler er på plass tenker jeg.
De har jo de siste ukene kjørt mange somme avdukinger rundt omkring hos tyske forhandlere har jeg sett.

bobakka

Sitat fra: Avio på søndag 31. januar 2021, klokken 10:12
Før helgen var det over 40 salgsklare ix3 på mobile.de og mange tyske forhandlere laster opp videoer på YouTube av bilene de har fått, så antagelig ikke lenge igjen for norske kunder nå.
Sitat fra: Trond.m på søndag 31. januar 2021, klokken 10:59
Interessant. Så faktisk at det var en som lå med km. stand 7.999 !
Det godt gjort, men det er kanskje en bil som har vært brukt til biltester.
Jeg fikk opp 12 stk fra 54 til 76 k€ incl 19% mva. da jeg søkte etter iX3 med mobile.de - og bilene tilgjengelig fra nå og utover våren.
Tror de norske prisene med iX3 til ca. 600kNOK inkl vinterdekk med storkunderabatt er godt konkurransedyktig.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA