Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvor får jeg service?

Startet av unak, onsdag 20. juni 2012, klokken 22:55

« forrige - neste »

unak

Tenker å gjøre følgende på min svarte leaf:

- foliering av tak og sidespeil i hvit karbon
- dekor/reklame på sidene i hvitt
- racing striper på panser og bagasjelokket
- tone svakt siderutene foran

Noen som klarer å forestille seg hvordan dette vil se ut? Det blir vel ikke for harry?
Bilen skal jo brukes til reklame (målgruppe: ungdommer), så litt blikkfang skader ikke.

Videre vurderer jeg å gå opp til 17" som på bildet. Og da dukker det opp en del spørsmål :)

1. Er det andre som har prøvd 17" på sommerhjul?
2. Har noen anbefaling til dekk? Hva med Michellin sin lav-rullemotstand-dekk?
3. Bør jeg lakkere felgene i hvitt også? Tar gjerne i mot tips på hvor det kan gjøres
4. Hvor kan man få kjøpt senkesett til leaf? Vil man klare seg med 40mm senk?

Råd og advarsler mottas med stor takk :)
Nissan Leaf (svart)

keca

Søk på plastidip på youtube. Prøv dette på felgene, da kan man angre og det koster ikke så mye. Kjøpte selv en sprayboks hos malfix i oslo til under 200, tenkte å spraye litt forskjellig på bilen. Har også foliert litt foran på bilen.

Tror det blir veldig bra med hvitt tak. Kjenner en med sort ds3 som har hvitt tak, dette er veldig tøft. Da det gjelder striper er jeg litt mere tvilende, men det kan nok bare være meg.

Jeg kan jo photoshoppe (egentlig ikke photoshop, men det har blitt et uttrykk da) hvordan det kommer til å se ut, kanskje jeg får tid i kveld. Kan sikkert slenge på reklamen på siden også hvis du har et bilde av reklamen.

Jeg ville nok også brukt sort plastidip på alle blant logoer og emblemer
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

unak

Takk for tipset.

Skal se om jeg får kjøpt denne boksen snart. Det var stor prisforskjell i usa og i Norge.

Nissan Leaf (svart)

Go-carter

Det er også mulig å foliere felgene, og få det pent. Ligger noen bra guider ute på youtube :)

Kommer til å kjøpe en rull mattsort vinyl fra eBay, og prøve å foliere den ene Thinken min.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

JanFredrikB

Kanskje ikke helt det samme, men tenkte du kunne passe å ta i dette emne.

Jeg vurderer å kjøpe et gjennomsiktig klistremerke med logo og URL til aksjeselskapet jeg nå er med på å starte opp og blir daglig leder i og plassere dette i bakruten på Leafen. Er det noen som har målene på bakruten? Og kan dette være ulovlig?
Bærum

Nissan Leaf // 25. mai 2012 // Sort // EL16700

Har aldri eid en fossilbil, og har heller ikke planer om å gjøre det i fremtiden :-)

Trond_1981

Hei,

Jeg vurderer sterkt å gjøre noe lignende med min nye Leaf, bare motsatt....
Hvit bil med svart carbon-folie på panser, tak og bakluke....
Har funnet disse bildene på WWW'en, og må si jeg er fristet....  ;)
Nissan Leaf Tekna '14
White Pearl Metallic

AkivB

Hei.

Ingen som svarte deg på hvordan det var med 17" hjul. :-)
Alle Tekna utgaver blir jo levert med dette originalt. Ikke noe problem å ha 17" på disse.
Har kjøpt 18" selv til min Tekna. Gleder meg til å få dem på.
2014 Leaf Tekna Hvit Perlemor -ELeanor-

2005 Volvo XC90 D5 AWD Executive

X-Trail

Angående felger så har nissan hvite 17 felger til juke som passer ypperlig på leaf også ;)
Stolt eier av ELise♡

smaug01

Min hvite Leaf har jeg fått foliert taket sort samt "grillen" i front over kromlisten slik at fronten får en litt mer markant snute.
Film på siderutene foran er ikke lovlig men det vet du sikkert. Første og beste trafikkontrollen du stoppes i, må bilen inn til BT og vises uten film.
Ellers synes jeg det høres kult ut. Har veldig lyst selv til å få 17" Tekna felgene foliert sort. Synes de ser litt dølle ut med sort og polert aluminium sammen.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Kjell Leaf

Sitat fra: Trond_1981 på lørdag 05. juli 2014, klokken 11:25
Hei
Det var faktisk mye penere enn det jeg så for meg inni hodet... Du må nok til med større felger enn 17" om du skal imponere dagens ungdom ;)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Balrog

Sitat fra: Trond_1981 på lørdag 05. juli 2014, klokken 11:25
Hei,

Veien er vel kort til å døpe Leafen din Keiko også...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

smaug01

Hehe, Keiko, den var god.
Jeg tenkte mer i Stormtrooper banene når jeg valgte farge.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA