Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hydrogen

Startet av El-Il, onsdag 20. juni 2012, klokken 14:08

« forrige - neste »

Aspiranten

Send brev til forbrukerrådet du.

Dersom de får dem slik fra fabrikk så er det deres eget ansvar å slutte å kjøpe inn disse og heller velge andre produsenter som leverer gode nok produkter :P helt latterlig at de skyver sin egen jobb ned på deg.

I det minste bør de si til sine kunder at produktet ikke egner seg til daglig bruk og således ikke verdt pengene ;D

Men ja, dersom du tar deg bryet med to-tre brev så kan du fort spare potensielt veldig mange andre for samme ergrelsen som du har måttet tåle nå - samtidig som du får straffet butikken litt ;)
Nissan Leaf

Griffel

#76
Sitat fra: Aspiranten på mandag 13. august 2012, klokken 23:43
Send brev til forbrukerrådet du.
Dersom de får dem slik fra fabrikk så er det deres eget ansvar å slutte å kjøpe inn disse og heller velge andre produsenter som leverer gode nok produkter :P helt latterlig at de skyver sin egen jobb ned på deg.

Hvor langt er passe langt?
Jeg tok en titt på Bærum Elektriskes hjemmeside, hvor brosjyren for hjemmeladepunktet ligger. Her står det at den leveres med 3m kabel, så dersom den er kortere enn det er det jo all grunn til å klage. Er den derimot 3 m tror jeg det blir en vanskelig diskusjon via forbrukerrådet om 3m er langt nok eller for kort.

Konkurenten PodPoint's er vel 5m?

(Forøvrig synes jeg at de burde kunne lever en lenger kabel mot et rimligere pristillegg, og jeg synes ikke at et elektrofirma burde bruke betegnelsen Hjemmlader på dette som bare er et tilkoblingspunkt for bilens innebygde lader, jfr. konkurentens PodPoint)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

HHF

Jeg er ikke 100% sikker på hvor lang den var. 3 m synes jeg ikke høres realistisk ut. Da tror jeg ikke det hadde vært nødvendig med noe bytte. Har bedt om å få den gamle kabelen tilbake når jeg nå skulle

Jeg har som sagt ikke giddet å ta dette lengre, for det blir jo bare en slitsom diskusjon om hva man synes er langt nok og ikke.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Aspiranten

Jeg var av inntrykk at den var sånn 1 meter lang, siden bilen måtte kjøres helt oppi.

Jeg gjør dette selv hjemme, og har vel 6-7 meter med kabel til overs fra den medfølgende ;)
Nissan Leaf

HHF

Den er nok mer enn 1 meter lang, men hadde den vært 3 meter, ville jeg ikke trengt å bytte. Skulle bare byttet kabel du og jeg da, skjønner jeg  :-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

SNA

Jeg har selv benyttet meg av dette firma med det ladepunktet de tilbyr. Jeg har målt og kabelen er 3 meter. Jeg vet også at de nå tilbyr samme produkt med 5 meter kabel som standard (produsenten har byttet til 5m standard). De som allerede har fått sitt ladepunkt installert med 3 meter, men vil ha 5 meter kan ta kontakt med Bærum Elektriske og de vil bytte ledning mot en kostpris på 1200 (eks moms)

Jeg har den gamle varianten, samme som jeg regner med du har HHF, men heldigvis holder det greit med 3 meter kabel for meg.

alagerqv

Hva tar Bærum elektriske for monteringen av "sin" hjemmelader med 3 eller 5 meter kabel?

-Anders

HHF

Betalte 10.000,- for min ferdig montert (da hadde jeg i forveien hatt elektriker til å legge opp separat kurs for dette ut til punktet hvor laderen skulle monteres).

Kan i samme slengen nevne at jeg ble kontaktet av produsenten av laderen som ville kjøpe min 3m kabel. Det fikk de jo naturligvis lov til og derved slapp jeg ihvertfall med halve prisen for den nye kabelen. Fint tilbud tross alt.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA