Hovedmeny

TM3P 2021 - Varmetråder i bakruten

Startet av TM3P2021, torsdag 21. januar 2021, klokken 09:09

« forrige - neste »

TM3P2021

Hei, har 2021 TM3P
- Noen som har opplevd at varmetråder i bakruten ikke virker / eventuelt virker veldig dårlig?

To ganger har jeg hatt behov og begge gangene rett etter 30 minutters hurtiglading. Virker ikke i det hele tatt. Høres veldig rart ut, men kan ladingen ha noe med saken å gjøre?

thebadger

Har ikke opplevd det på verken 2019, 2020 eller 2021.

model3pw

Har du sett om speil blir av-iset? Samme knapp tar de.

Ikke problem på min 2021 M3P.

z4rd

Ikke opplevd. Virker veldig raskt her.

Regner med at du trykker på den første "knappen" til venstre for Volum-justering, som ligger nederst til høyre i menyen?

Referansebilde:
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Chris Aurora

Sitat fra: model3pw på torsdag 21. januar 2021, klokken 09:35
Har du sett om speil blir av-iset? Samme knapp tar de.

Ikke problem på min 2021 M3P.

Det er vel ikke varme i speila på M3 ?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Kenneth Frantzen

Jor-El

Mine varmetråder har vært litt av og på, både ved kjøring og forvarming via app.
Usikker hvorfor men ikke sjekket veldig nøye. 2021 P
Model 3 Performance
Ducati V4S

thebadger

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 21. januar 2021, klokken 10:13
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_no.pdf
5. Berør for å varme opp bakruten. Ved drift blir ikonet rødt. Etter 15 minutter slås defrosteren på bakruten automatisk av. De utvendige sidespeilene oppvarmes også når bakruteaviseren er i drift

TM3P2021

Regner med at du trykker på den første "knappen" til venstre for Volum-justering, som ligger nederst til høyre i menyen?

Yes! Den med "firkanten".

Handyman

Sitat fra: thebadger på torsdag 21. januar 2021, klokken 10:22
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på torsdag 21. januar 2021, klokken 10:13
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_no.pdf
5. Berør for å varme opp bakruten. Ved drift blir ikonet rødt. Etter 15 minutter slås defrosteren på bakruten automatisk av. De utvendige sidespeilene oppvarmes også når bakruteaviseren er i drift
Varmen i sidespeilene går også på når man fjerner dugg eller avrimer frontruta (Knapp 4).
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: TM3P2021 på torsdag 21. januar 2021, klokken 09:09
Hei, har 2021 TM3P
- Noen som har opplevd at varmetråder i bakruten ikke virker / eventuelt virker veldig dårlig?

To ganger har jeg hatt behov og begge gangene rett etter 30 minutters hurtiglading. Virker ikke i det hele tatt. Høres veldig rart ut, men kan ladingen ha noe med saken å gjøre?
Varmen i bakruta slås automatisk av etter 15, men det er vel ikke det som er problemet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

thebadger

Sitat fra: Handyman på torsdag 21. januar 2021, klokken 10:42
Varmen i sidespeilene går også på når man fjerner dugg eller avrimer frontruta (Knapp 4).
Aha, jeg har tydeligvis lest for fort, trodde det kun var med avriming, men ser nå at det står frontruteaviseren
:+1:

Chris Aurora

Side 95 mener at det er bakruteknappen (varmetråder) som gjør det:
SitatMERK: Sidespeil varmes automatisk opp etter behov under forkondisjonering eller når bakruteaviseren slås på.

Så akkurat som på Model S altså. Sjekket selv med IR-termometer og varmen i speilene kommer på ved klikk på varmetrådene i appen (avriming/avising?).
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

DeepFu

Meldte fra til Tesla om at bakrutetrådene på min -19 TM3 tilsynelatende ikke virket. De må ha kjørt en form for fjerndiagnostikk, for etter noen timer bekreftet de at det stemte, og ba meg bestille time til service i appen. Så kontakt Tesla.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

knegg

Sitat fra: DeepFu på torsdag 21. januar 2021, klokken 16:14
Meldte fra til Tesla om at bakrutetrådene på min -19 TM3 tilsynelatende ikke virket. De må ha kjørt en form for fjerndiagnostikk, for etter noen timer bekreftet de at det stemte, og ba meg bestille time til service i appen. Så kontakt Tesla.

Liten digresjon...
Kan være de prøvde å skru på og deretter så at de ikke trekte noe strøm. Ganske fantastisk med fjerndiagnose. Jeg var i kontakt med support for å hente ut MAC-adressen til key fob en. Helt konge :)
2020 Model 3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA