Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat

Startet av SteniX, tirsdag 12. januar 2021, klokken 20:13

« forrige - neste »

Asterix

Har en 20-modell som har fått samme feil. Varmeapparat blåser kaldt og en tur på Møller tilsa sensorfeil + noe ledningsgreier. Har fått ny time hos Møller for å rette feilen.

Det jeg stusset over: representanten fra Møller som ringte meg sa at de ikke kunne gi noen eksakt pris, men «at det kunne hende dette gikk på garanti siden bilen er under 4 år gammel». Er det noen som helst tvil om at iskaldt varmeapparat og sensorfeil ikke skal gå på garanti!?

als77

Hvilke feilkoder har folket? Det var omsider min tur til å få kun kaldluft fra min 2016-modell. Ikke antydning til varme, og da jeg prøvde under sist kuldeperiode så sugde bilen bøttevis med strøm (når jeg klasket til meg full guffe og maks temp) uten et fnugg av temperaturforskjell - så et eller annet drar strøm selv om den ikke klarer å få varme inn i kupeen.

Jeg har feilkode P1C6500

als77

Noen som har forsøkt å bytte kompressor selv? Ser at det ikke koster all verden for en brukt en (med usikker restlevetid...), men er det delen eller arbeidet som koster skjorta? Vi snakker over 25k bare for kompressoren (og så må jeg bytte sensorer og annet snacks i tillegg) - er det mulig å få fikset det til en fornuftig pris?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA