Hovedmeny

Black Edition

Startet av 1001 Watt, tirsdag 12. januar 2021, klokken 15:21

« forrige - neste »

1001 Watt

Er i markedet for en elektrisk SUV med 4-hjulstrekk, dermed svært vanskelig å komme utenom e-tron. Ser nå at Audi kjører kampanje på såkalt Black Edition, utfra oppgitte alternativer er 55-SUV Advanced Sport mest aktuell. Ser også at vinterhjul er inkludert

Jeg har ingen erfaringer med Audi fra tidligere, lurer derfor på om dette kan ansees som et godt tilbud. Vet noen om disse alternativene er konfigurerbare? I så tilfelle, er det noen åpenbare "mangler" ved aktuelle modell mtp annenhåndsverdi?

1001 Watt
2022 Audi e-tron 55
2019 VW e-Golf
2014 VW e-UP (solgt)

storeulv

Om jeg skulle ha lagt til noe måtte det vært;

Fra Advanced Sport-pakken
- hengerfeste
- 360 graders parkeringskamera
- sportsseter med el-justering for fører og passasjér

Øvrig
- B&O lydanlegg
- Matrix lys
- Adaptive vindusviskere

Men det er jo MIN preferanse :)
Audi e-tron 50AS MY 2020

turfsurf

Night vision ville jeg ihvertfall vurdert sterkt hvis du kjører når det er mørkt...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

SitatBlack Edition

Black Edition pakken gir bilen et sportslig og råtøft utsende på din e-tron! Pakken inneholder sort optikk, sort taktrekk, sorte ringer, lakkerte bremsekalippere, sort glanspakke Audi Exclusive, 21″ aluminiumsfelger 10-eiker rotordesign (blank/sort originale sommerhjul) og oppvarmet multifunksjonelt sportsratt.

*Rekkevidde kan variere ut i fra utstyr.

Audi e-tron 55 Advanced Sport

Kjøp fra 784.540,-* eller 6.231,- per mnd**
Så "black edition" er jo ren kosmetikk (unntatt varme i rattet). Noe av det gjør til og med bilen dårligere. Jeg ville heller valgt ekstrautstyr som du får mye glede av ved hver kjøretur. 0 utstyr inni bilen, men fancy utseende er litt "laksetrapp" for meg altså. Men hver sin smak.
Night Vision er en unik feature som bare e-tron tilbyr av samtlige elbiler f.eks. De superdigge multikontursetene noe annet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

1001 Watt

Takker for svar, akkurat slike tilbakemeldinger jeg vil ha! For å spesifisere litt mer: "Audi-estetikken" med svarte detaljer og svære hjul er ikke viktig for meg, bilen ser uansett bra ut den. Følgende tilvalg er derimot høyt på ønskelisten:

- Hengerfeste
- 360 kamera
- God lyd (B&O)
- Gode seter i skinn (=konturseter?)
- Ratt med varme
- Aktive lys (=Matrix lys)
- Night Vision ser lekkert ut....

Spørsmålet blir da om jeg kommer bedre ut med å konfigurere utenom "Black Edtion". Regner med at vinterhjulpakke følger med uansett.
2022 Audi e-tron 55
2019 VW e-Golf
2014 VW e-UP (solgt)

storeulv

Sitat fra: 1001 Watt på tirsdag 12. januar 2021, klokken 16:20
<snip>
Spørsmålet blir da om jeg kommer bedre ut med å konfigurere utenom "Black Edtion". Regner med at vinterhjulpakke følger med uansett.

Da jeg bestilte bil i april i fjor valgte jeg Advanced Sport som utgangspunkt fordi det den gangen gav meg mest av det jeg trengte inkludert i prisen. Jeg valgte for øvrig også en 50 i stedet for 55 fordi jeg med mine langturer mellom Bergen og Oslo regnet meg frem til at det var snakk om ca. 30 min ekstra ladetid hver vei og med de 130' i prisreduksjon så jeg det som god timebetaling for de 5 - 10 langturene jeg har per år. Det er vel fortsatt drøye 100' i prisforskjell om jeg ikke husker feil, og reell rekkeviddeforskjell varierer mellom 6 og 9 mil avhengig av kjørestil og utstyr på bilen (bilens vekt).

Som sagt gikk jeg ut fra en Adv. Sport og la til matrix lys, B&O lydanlegg, adaptive viskere, litt hvassere felger (smakssak) og uten modell og motorbetegnelse bak (vaskevennlig).

Mitt tips er at du tar en tur til en forhandler og tester ut forskjellige setetyper da det er individuelt hva man oppfatter som bra og dårlig mht. sittekomfort.

Og, "når" du sitter der i din nye Audi og skal ut på langtur; Gled deg! ;)

Lykke til :)
Audi e-tron 50AS MY 2020

daktari

Multicontur-setene er digg. Lårsrutten rulles frem elektrisk, slik at det ikke er en møkksamler som sportsetene har. Sidevangene oppe og nede fylles med luft uavhengig. Når du setter deg inn er de tomme, så blåses de opp. Du kan velge trinnvis fra mer sidestøtte og smalere enn sportsseter til hel amerikansk flatt og relaxed. Så kan legge på massasje og lufting.
I tillegg er stoppingen litt mykere, med en fin fasthet i bunn. De setene er premium.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Spinner

Sitat fra: daktari på tirsdag 12. januar 2021, klokken 15:52
Night Vision er en unik feature som bare e-tron tilbyr av samtlige elbiler f.eks.
Nei, Taycan har også dette :)

EtronSpook

Jeg bestilte min "Black edition" rett før jul. Gikk for 50 Advanced Sport med estetikk veldig like den såkalte black edition de har nå. Er jo bare at de har tatt noe av de estetiske valgene for deg.

Jeg valgte en del ekstrautstyr utenom estetikk:
- B&O Anlegg
- Adaptive viskere
- 4 soners klima
- Solgardin bak
- Treeikers sportsratt med varme
- Audi Music bak (USB porter bak)
- Ambient plus lys pakke
- Alt av sikkerhetspakker
- Av estetikk så har jeg jo night-tron som det heter. Sort tak, sort grill/defuser osv.
- Lakkerte kalipper

Skulle jeg valgt noe mer så hadde jeg tatt med:
- Ladeluke på høyre side
- Doble frontvinduer
- Servolukking av dører
- Elektrisk rattinnstilling

Matrix lys droppa jeg da man kan abonnere på det om man ønsker det på vinteren for eksempel

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA