Vurderer å kjøpe Tesla Model S (eldre modell)

Startet av mrschroder, mandag 11. januar 2021, klokken 11:03

« forrige - neste »

mrschroder

Hei!
Jeg pendler ca 65 km 5 dager i uka til jobb og passerer 1 bom tur/retur. 
Jeg bor i borettslag så lading hjemme er uaktuelt per dags dato. 
Jeg tipper jeg har et budsjett på mellom 250 000-300 000,- 
Det er nettopp blitt installert tesla ladere cirka 10 minutter kjøring unna der jeg bor, så jeg har begynt å kikke litt på Tesla Model S. 
De fleste bilene har runda 100 000km, så jeg lurer på om det er gunstig og gå til innkjøp av det? Tenker det er en fordel med den såkalte supercharge til tesla siden jeg ikke har tilgang på lading hjemme og er avhenging av å lade «ute». Har også ladere ved siden av der jeg jobber, men som jeg selvfølgelig må betale ladetid selv.

amps

Eneste ulempen er jo om noe ryker og du må betale det selv. Det blir fort dyrt. Dette er jo biler som kostet 700-800k som ny.  Tesla er veldig avansert og en liten feil som ikke hadde vært krise i en annen bil gjør gjerne at Teslaen ikke kan kjøres.

De som kjøper de bilene er veldig spesielt interesserte som virkelig ønsker seg en Tesla med stor motor og stor plass, og som vil bruke penger på det. Hvis du bare skal på jobb, så trenger du ikke stor motor og plass og klarer deg egentlig med alle andre biler.

Mitt tips ville vært å sjekket om det finnes noen offentlige ladere som er billig å lade på, for 300k får du en ny bil som fint klarer den distansen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA