Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

kewet kontrol boks skjema

Startet av froland, onsdag 02. januar 2008, klokken 00:38

« forrige - neste »

froland

Hei venner! Var det ikke en plass det sto om et firma i Tønsberg som kunne levere batterier til Think? Eller er det bare et utslag av senilitet? Hjelp meg da!! Hilsen Froland >:(
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Griffel

#1
Se under kjøp og salg av deler og utstyr/ batterier til think.:

"
Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 14. august 2007, klokken 21:45
Tilbud på batteripakke til Think finner du her.

http://www.euromatic.no/Batteripakke_think.pdf
"
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Boogie

Du kan også kontakte Trond Berger hos Automotive Services.

Det er de som tok hånd om Thinkene som kom fra USA.
Tror ikke de har noen gamle batteripakker igjen, men du kan få nye pakker gjennom dem.

http://elbil.no/forum/index.php?topic=478.0
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ken

Hva er det som har skjedd Froland?? Visste at du slet med rekkevidde i det siste. Kondolere.

Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

froland

Hei Ken! Ja, bilen går jo....men ikke langt. Maks 4 mil på en lading. Så det er vel noen batterier som har tatt kvelden, tenker jeg. Hilsen Froland. >:(
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

El rayo

Har du tilgang på diagnoseinstrument, Froland? Det kan fortelle mye. Kort rekkevidde kan også skyldes en kombinasjon av andre ting: lavt dekktrykk pga kulde og bremser som henger litt.

Jeg kjørte nettopp 6 mil på motorvei, hadde 10% energi da jeg kom hjem. Etter noen minutters hvile leste jeg av 114V (= nominell spenning) ubelastet; kun -1A batteristrøm på "tomgang" og +20o batteritemperatur med -6o ute.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Det ser ut som sperring av radiatoren virker i forhold til temperaturen i kjølesystemet. Jeg er nødt til å gjøre det samme. En av bilene har veldig dårlig rekkevidde for tiden men ser ut som den triller lett. Jeg har begynt å lure på om noen batteripakker fungere dårligere en andre i kulde. Kanskje de som har opplevd mye overopphetting tar permanent skade. At de har blitt "tropikalisert" og savner ikke norsk vinter lenge. Jeg forstår dette godt selv! Er det noen som har forsket litt i dette område?
Etter å ha pakket ut alle julegavene, Froland, bruk kartong til å tette radiatoren og lad ferdig rett før du kjør. Jeg bruker tidsur til å slå på lading (beregn hvor tidlig den skal slåes på ) og still inn ombord timeren til å varme på maks effekt 15 min. før du kjører. Strømmen blir trekket fra strømnettet ikke batteriene. Du kan kjøre lenge med full oppvarmet bil med bare rutevarmekablene på .

Det er verdt et forsøk fordi hvem ønske å mekke i minusgrader (Pluto?)

Lykke til og godt nyttår. Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

Kjøp en rull svart lerretstape. Den legges over luftinntaket for radiatoren.
Når det blir varmere i været, kan den fjernes etter behov.

H
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

PLUTO

Sitat fra: Ken på lørdag 22. desember 2007, klokken 00:58
Det er verdt et forsøk fordi hvem ønske å mekke i minusgrader (Pluto?)

Jeg og Olle skrudde i minusgrader i går, men det er ikke noe jeg ønsker nei. Dersom vifta går på bilen like ofte som min kan vel sikringen tas ut så den ikke kjøler så mye
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Glede meg til PakTrakr kommer da kan vi holde øye på batteritemperatur mens vi kjører og lader. Så vet vi nå vi må fjerne lerret teipen om våren.
Om sensorene skal ligge over selv blokkene bør ikke vi isolere over dem?
Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Sitat fra: PLUTO på søndag 23. desember 2007, klokken 05:58
Dersom vifta går på bilen like ofte som min kan vel sikringen tas ut så den ikke kjøler så mye
Tror dere undervurderer mennneskene som kontruerte Th!nk. Det er ikke lurt å overstyre de innebygde automatiske systemene. Husk at vannet også kjøler motoren, motorstyringen og DC/DC converteren.

Høy temperatur er drepen for NiCd batteriet. Ned til -15o batteritemperatur er reduksjonen i kapasitet minimal.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Pluto sin bil sliter med en defekt temperaturføler og kjølevifte er på nesten hele tiden. Kjøleviftestøy er sjenerene og sliter seg ut for raskt. Jeg prøvd å aktivere ``drive system hot``varsel med å aktivere den med diag.instrument men fikk bare ``system fault-service required. Det var skuffende. Vi forstår viktighet av å holde batteriene kjølig men 300kg på null grader fungere som et kjøleskap til å holde motor og omformeren kjølt uten å måtte kjøle med radiator i tillegg.

Vi har nød til å finne ut hvorfor så mange sliter med dårlig kapasitet om vinteren og å holde opp batteritemperatur  er en av de tiltakene vi kan gjøre noe med.

Think er Smartere en Smart men kan bli enda Smartere, I Think.
Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

#12
Sitat fra: Ken på søndag 23. desember 2007, klokken 16:54
Pluto sin bil sliter med en defekt temperaturføler og kjølevifte er på nesten hele tiden. Kjøleviftestøy er sjenerene og sliter seg ut for raskt. Jeg prøvd å aktivere ``drive system hot``varsel med å aktivere den med diag.instrument men fikk bare ``system fault-service required.
Ken
Det samme skjedde for meg da jeg hadde på tenninga mens jeg aktiviserte viftene og andre ting under BMS/Aktiver funksjoner. Dette selv om det står i diagnosemanualen at tenninga skal være på.

(Har litt dårlig samvittighet fordi jeg lovte Pluto å ohme tempfølerne, men jeg har ikke fått tid enda.)
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Det går fint El Rayo, mens jeg hadde diagnose instrument målte jeg følerne selv. Pluto har fått målingene på 7, 14 og 19 grader som tilsvarer 6,8, 5 og 4 Kohm. Jeg antyder at relasjonen er linear men gjerne tilføyer egen målinger. Til andre entusiaster, kobling av sensorer til å måle gir feilmeldinger som kan bare slettes med instrumentet. Godt å se at viftene kommer på med en gang følerne er koblet fra. For sikkerhetsskyld bedre å ha for mye kjøling enn koking av blokkene ved fil med følerne. Jeg forstår ikke hva du mener med innlegget, tenning eller lading må være på for at instrumentet kan hent ut data fra bilen.
Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

Målte noen følere til Think i går, ved 20 grader var det 3kohm, og ved minus
20 er den ca 30kohm-
H.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA