Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Offisielt Lakkbeskyttelsesfilm-sett

Startet av perjohans, fredag 08. januar 2021, klokken 10:10

« forrige - neste »

thebadger

Thalgar

Nokon som har fått dette montert på SC? Til kva pris i så fall?
Model Y LR Quicksilver, 2023

krister461

1050 ferdig montert har jeg fått vite. Skal montere på mandag.

Thalgar

Ikkje verst faktisk. Legg gjerne ut erfaring/foto i etterkant!

Claav

La på denne selv, med litt mildt såpevann på sprayflaske var det ganske enkelt.

Dette er noe alle burde installere, hadde allerede fått steinsprut i dette området etter noen få turer.

trykkertor

Legger du den folien på mister du rustgarantien på bilen.  :D
En hver kunde som gjør antirusttiltak utover hvordan bilen kommer fra fabrikk mister garantien. ;D

model3pw

Det er riktig at foliering (også klar PPF) fører til bortfall av garanti.

Men den lille biten som Tesla selv selger der fører nok garantert til at man fortsatt har garanti  ;)

Men Tesla SC hjelper vel ikke til med påføring?

Claav

La på disse på en annen bil i dag, disse burde absolutt vært fabrikkmontert. Se bilder av en bil etter ca 1000km uten beskyttelsefilm.

Oysteins

Sitat fra: Claav på lørdag 23. januar 2021, klokken 15:51
La på disse på en annen bil i dag, disse burde absolutt vært fabrikkmontert. Se bilder av en bil etter ca 1000km uten beskyttelsefilm.

Er det ikke allerede beskyttelsesfilm langs kanalen på Model 3? Det er det på min, og ser ut som det er det på din også.

Thalgar

Etter vårvasken ser eg at film framfor bakhjula et eit must. Nokon som har erfaring med å legga på slikt på bil med lett lakkslitasje? Kan slitasjen polerast nokon lunde bort, eller må lakkering til? Og funkar det greit å få Tesla til å legga dette settet på?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA