Lading etter nyttår, betaling feiler

Startet av ohowl, torsdag 07. januar 2021, klokken 19:48

« forrige - neste »

ohowl

Noen som har problemer med å betale for seg etter nyttår?

Transaksjonene på kredittkortet kommer opp med status feilet, og jeg får masemail fra Tesla om å betale selv om det ligger et gyldig kredittkort på kontoen. Samme kort brukes f.eks i butikken og nettbutikker helt uten problem.

Også samme problem med CooPay, og ifølge kortutsteder er det på grunn av et nytt EU-direktiv om autorisasjon av transaksjoner, og en feil på Teslas ende at de ikke støtter slik autorisasjon. Jeg har dog ikke sett noen andre som klager - er det bare meg?
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

apehest

Muffinman

alb92

Har samme problem her. Har snakket med Tesla om det, og de veit om problemet som enkelte har.

Supercharger låser seg hos oss, på grunn av dette, men Tesla har åpnet det opp til oss når vi ringer dem.

ohowl

2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

Bjorn55

Vi skulle kjøre fra Asker til Trondheim i går. Før vi startet ladet vi på Liertoppen. Det gikk fint. På vei oppover E6 dukket det opp en melding på skjermen om at superlading ikke var tilgjengelig og at jeg måtte legge inn betalingsinfo. Da vi kom til Elverum og skulle lade der, nektet den å lade fordi betalingsinformasjon ikke var lagt inn. Jeg måtte ringe Tesla, og etterhvert fant de ut at det var en lading tidlig i januar der betalingen hadde feilet. Straks jeg fikk betalt den funket superladingen igjen. I ettertid ser jeg at jeg har fått en epost om ladingen som feilet. Den hadde jeg dessverre oversett.
Ellers gikk det fint å kjøre Østerdalen, selv om det var over 20 kuldegrader :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA