Varmepumpe problemer, utrolig at det ikke er mere om det her

Startet av Woodbear, søndag 03. januar 2021, klokken 22:43

« forrige - neste »

marcob

Samme her, bare ca 3 500 km etter fiks i begynnelsen av januar. LR.

Electric cars in Norway

Kara fra Alaska som er TMY eiere får nå sms fra Tesla. Samme problemstilling som TM3 her i Norge. Sensorbytte. Dette ordner seg.

https://teslanorth.com/2021/02/27/tesla-model-y-no-heat-its-related-to-heater-sensor-says-company/

Ingeniøren

Tenke seg til å stå ute i 30 blå å skru sensorer - har de med telt og byggvarmer  :o
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Radial

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 28. februar 2021, klokken 08:31
Tenke seg til å stå ute i 30 blå å skru sensorer - har de med telt og byggvarmer  :o

Da blir nok resultatet deretter også 😄👎
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Woodbear

Blir nok gjort i et verksted lokale. Det er jo kjent at mobile sc ikke gjør dette enda. Men mulig de ordner prosedyrer for det. Fått kjapt på stedet service på dette ville nok løst mye kø hos tesla sc
2021 model 3 hvit performance.

Electric cars in Norway

De kommer hjem, tror jeg. Kopi fra lenken jeg postet overfor:

This does not look like a recall of any kind. Model Y owners who receive the alert (either via text or the Tesla app) can schedule service via the mobile app to have the faulty sensor replaced. For some Model 3 owners with heat pump, these heating issues Model Y owners are experiencing may sound like deja vu.

Ingeniøren skrev:

Handyman

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 28. februar 2021, klokken 08:31
Når de vurderer Mobile service når det er kaldt, spør de om bilen står i garasje, eller anent oppvarmet sted.
Opplevde det selv.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

roso

Har hatt litt problemer med at varmeapparatet plutselig slutter å virke innimellom. Så nå har bilen vært inne for bytte av noen sensorer for varmepumpa. Ble litt forskjell, nå er det bare kald luft uansett......

royturbodiesel

2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

Woodbear

Meg og 3 venner har ikke hatt noe problemer siden sensor bytte
En venter på sitt skifte.
På fb gruppa har det vært noen som har byttet opptil 3 ganger, men etter 3. gang har jeg ikke hørt noe
2021 model 3 hvit performance.

DagfinnN

Sitat fra: Woodbear på torsdag 04. mars 2021, klokken 09:22
På fb gruppa har det vært noen som har byttet opptil 3 ganger, men etter 3. gang har jeg ikke hørt noe
Mener du virkelig at varmepumpe problemet er fixet. Hva skal haterne skrive om da?
Åja, panelgaps og at ladenettverket ikke er åpent er vel greie tema fortsatt?
Fra spøk til halvor:
Testet en besøkende TM3 med varmepumpa på hytta i helga. Bare -4 om morgenen, men du og du så fort varmen kom og ikke mye ulyd. Lett summing og vibrering i rattet var det eneste merkbare.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Handyman

Jeg tror årsaken til at noen har måttet bytte flere ganger, er at sensorene SC hadde tilgjengelig i starten hadde samme svakhet som de som var i bilene. Etter hvert har SC fått tilsendt nye forbedrede sensorer som viser seg å fungere som tiltenkt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 04. mars 2021, klokken 11:10
Mener du virkelig at varmepumpe problemet er fixet. Hva skal haterne skrive om da?

Vi skal skrive om at vi kaster bort ytterligere timer på å kjøre en klin ny bil til verkstedet for en fiks som burde vært tatt under utviklingen. Men kanskje fanboisa kan hente bilene hjemme hos oss og levere dem etter service, så alle blir fornøyd?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

emurof

Sitat fra: daktari på torsdag 04. mars 2021, klokken 13:45Vi skal skrive om at vi kaster bort ytterligere timer på å kjøre en klin ny bil til verkstedet for en fiks som burde vært tatt under utviklingen. Men kanskje fanboisa kan hente bilene hjemme hos oss og levere dem etter service, så alle blir fornøyd?

Ja, viktig å skrive så mye som mulig om problemer som allerede er løst. Og ikke minst ignorere at slike problemer kan oppstå med et hvert merke.

Haterne blir nok aldri fornøyd, nei.

daktari

Sitat fra: emurof på fredag 05. mars 2021, klokken 12:02
Sitat fra: daktari på torsdag 04. mars 2021, klokken 13:45Vi skal skrive om at vi kaster bort ytterligere timer på å kjøre en klin ny bil til verkstedet for en fiks som burde vært tatt under utviklingen. Men kanskje fanboisa kan hente bilene hjemme hos oss og levere dem etter service, så alle blir fornøyd?

Ja, viktig å skrive så mye som mulig om problemer som allerede er løst. Og ikke minst ignorere at slike problemer kan oppstå med et hvert merke.

Haterne blir nok aldri fornøyd, nei.
Kan ikke du hente bilen og levere den til service for meg da, for 4. gang på 2 måneder? Så slipper jeg?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA