Varmepumpe problemer, utrolig at det ikke er mere om det her

Startet av Woodbear, søndag 03. januar 2021, klokken 22:43

« forrige - neste »

royturbodiesel

Sitat fra: Marre på tirsdag 05. januar 2021, klokken 10:32
Midt på motorveien hørte jeg en svak pipelyd, tenkte ikke så mye på det, men så merket jeg det kom kaldt luft ut etter å kjørt i ca 25min, var ikke sånn at det var umulig og kjøre med den kulden, men man merket det ble kaldere i bilen, varte ca 4-5min, så kom varmen tilbake, også var den varm resten av turen, redd for at dette bare er starten at den sier ifra allerede nå at det er noe galt.. hva tenker dere om dette? Hatt bilen i akkurat 7 dager, Tm3p 2021
Kan du skrive opp VIN nr (ikke 3 siste tall) og hvor langt bilen har gått?
Tror vi må få på plass en registreringsmulighet for dette, slik at vi kan lage noe statistikk på dette.
Er det noen som føler seg kallet til å lage noe i Google?
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

Marre

Sitat fra: royturbodiesel på tirsdag 05. januar 2021, klokken 10:35
Sitat fra: Marre på tirsdag 05. januar 2021, klokken 10:32
Midt på motorveien hørte jeg en svak pipelyd, tenkte ikke så mye på det, men så merket jeg det kom kaldt luft ut etter å kjørt i ca 25min, var ikke sånn at det var umulig og kjøre med den kulden, men man merket det ble kaldere i bilen, varte ca 4-5min, så kom varmen tilbake, også var den varm resten av turen, redd for at dette bare er starten at den sier ifra allerede nå at det er noe galt.. hva tenker dere om dette? Hatt bilen i akkurat 7 dager, Tm3p 2021
Kan du skrive opp VIN nr (ikke 3 siste tall) og hvor langt bilen har gått?
Tror vi må få på plass en registreringsmulighet for dette, slik at vi kan lage noe statistikk på dette.
Er det noen som føler seg kallet til å lage noe i Google?

VIN: 843
Km: 895 km

Eller trenger du hele vin nr?

mobie

Sitat fra: Contango på mandag 04. januar 2021, klokken 21:10
OK - skjønner. Jeg grubler fremdeles over mobie's beskrivelse. Ising i registeret er en plausibel forklaring på hvorfor varmen i bilen kom tilbake i tunnelen. Men, dersom det er slik, kan man gjøre noe for å teste/fjerne isen?

Ja, det er litt merkelig og vanskelig å se noen forklaring på hva som skjedde. Har brukt camp-mode i -8 i natt og hatt god varme hele tiden.

Woodbear

Utrolig at vi vi ikke sliter med rekkevidde angst lenger, men varme angst 🙈
2021 model 3 hvit performance.

Contango

Sitat fra: mobie på tirsdag 05. januar 2021, klokken 10:54
OK - skjønner. Jeg grubler fremdeles over mobie's beskrivelse. Ising i registeret er en plausibel forklaring på hvorfor varmen i bilen kom tilbake i tunnelen. Men, dersom det er slik, kan man gjøre noe for å teste/fjerne isen?

Ja, det er litt merkelig og vanskelig å se noen forklaring på hva som skjedde. Har brukt camp-mode i -8 i natt og hatt god varme hele tiden.
Er det riming/ising er det en funksjon av relativ luftfuktighet og temperatur. Kald, klar, tørr luft vil ikke ise på samme måte som fuktig, litt varmere luft - eksvs tåke i minusgrader. Har du noen oppfatning om fuktigheten i luftmassene du kjørte gjennom da varmeapparatet sluttet å virke?

Edit: og er dette årsaken vil det være få rapporter om dårlige varmeapparater fra østlandet i dette væretfor så å komme tilbake ved væromslag.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

marcob

Det var kaldt og klart og tørt da jeg opplevde problemet første, andre og til slutt - tredje gang.

mobie

Sitat fra: Contango på tirsdag 05. januar 2021, klokken 13:18
Sitat fra: mobie på tirsdag 05. januar 2021, klokken 10:54

Er det riming/ising er det en funksjon av relativ luftfuktighet og temperatur. Kald, klar, tørr luft vil ikke ise på samme måte som fuktig, litt varmere luft - eksvs tåke i minusgrader. Har du noen oppfatning om fuktigheten i luftmassene du kjørte gjennom da varmeapparatet sluttet å virke?

Edit: og er dette årsaken vil det være få rapporter om dårlige varmeapparater fra østlandet i dette væretfor så å komme tilbake ved væromslag.

Det skjedde med meg på/nær Hemsedalsfjellet begge gangene. Veldig kaldt og tørt.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

marcob

Sitat fra: Woodbear på mandag 04. januar 2021, klokken 09:30
Marcob, spent på utfall
Jeg får teste noen dager først, se hvor på trynet det blir. Noen har jo kun hatt problemet en gang og ikke siden.

Virker også som et triks, er å stille den inn manuelt, vifter, temp alt, og ikke lad auto stå på. Da virker den konsekvent helt til noen justerer f. Eks temp opp en grad. Ikke varig å leve med akkurat.

Fikk tilbake bilen i dag kl 16 så det var ikke så ille. Fikk ikke lånebil da Tesla Trondheim ikke hadde det. Gikk for så vidt greit, men var litt stresset da jeg har en del på plakaten denne uka som jeg trenger bil til.

Jeg har ikke fått noe skriftlig fra Tesla enda, men de sa på telefonen at de hadde byttet en sensor. De var veldig åpne på at bilen kunne bli kalt inn igjen, fordi endelig løsning foreløpig ikke var på plass. Bilen ga i alle fall varme nå, så får vi se om det varer.

Marre

Da må bilen inn på service imorgen, pga feil med varmen! Merker så fort jeg har på hastighet 7 og oppover kommer kalde luften, alt under 7 funker litt men ikke optimalt! Så de ba meg levere inn bilen, og de sa faktisk tro det eller ei nesten alle 2021 model3 er/blir sånn... veldig rart og gi ut biler når de har vært klar over dette,

thebadger

Sitat fra: Marre på tirsdag 05. januar 2021, klokken 17:28
Da må bilen inn på service imorgen, pga feil med varmen! Merker så fort jeg har på hastighet 7 og oppover kommer kalde luften, alt under 7 funker litt men ikke optimalt! Så de ba meg levere inn bilen, og de sa faktisk tro det eller ei nesten alle 2021 model3 er/blir sånn... veldig rart og gi ut biler når de har vært klar over dette,
Både og. Hvis du ser på dette forumet så har folk et intenst hat mot Tesla uansett hva de gjør.
Forsinket levering? Hat
Fremskyndet levering? Hat
Levert bil med feil? Hat
Utsatt levering på grunn av feil? Hat
Endre fra krom til sort? Hat

Siden de bare kan gjøre feil så kan de like gjerne tenke på bunnlinjen :D

Marre

Sitat fra: thebadger på tirsdag 05. januar 2021, klokken 19:23
Både og. Hvis du ser på dette forumet så har folk et intenst hat mot Tesla uansett hva de gjør.
Forsinket levering? Hat
Levert bil med feil? Hat

Som bil er dette en helt fantastisk bil, bare kjipt dette skjer med så mange og etter så kort tid, men så lenge jeg får en låne bil og de fikser dette problemet har jeg ikke noe problem, de tok tak i dette kjapt og ga meg god kundeservice, spesielt på Skøyen, de svarer alltid kjapt og er alltid hyggelig! Regner med det tar noen dager før dette er fikset!

Kjettern

Er det normalt at varmepumpen bråker? Sto utenfor bilen i dag når den startet opp og viften/varmepumpen bråkte noe helt sinnsykt.. Var aldri så mye lyd på min gamle LR!
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

DagfinnN

Sitat fra: thebadger på tirsdag 05. januar 2021, klokken 19:23
Forsinket levering? Hat
Levert bil med feil? Hat

Gullkorn!!
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA