Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen

Startet av Dieselgubben, fredag 01. januar 2021, klokken 12:31

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: advale på søndag 27. november 2022, klokken 10:07Hva har gjeld i balansen å gjøre med at VW tjener på elbilene sine å gjøre?

Hvor mye tjener VW på elbilene sine? Hva er marginene?

SitatJeg fatter ikke at folk fortsatt tror at bare Tesla går i pluss, det lanserer elbiler lavt og høyt. Tilogmed Sony vil prøve seg. GM sier de skal K-U-N satse på elbiler fremover. Tror folk virkelig at det er et kappløp for gigantiske selskaper å tape mest mulig penger eller?! Kan noen av dere forklare det?

GM og andre har lovet og lovet. Ord er ubrukelige.

Eller General "vi håper å kunne tjene penger på elbilene våre i 2025" Motors, som vi også kan kalle dem.

emurof

Sitat fra: mrdarietto på fredag 13. januar 2023, klokken 09:37
Dette mot flippere er bare sosial misunnelse, noe som preger Norge mer enn andre land. Flippere finnes overalt og ikke bare i forbindelse med kjøp og salg av biler, men hus mv. Ofte tjener de penger på det, andre ganger taper de penger. Men vi må alltid huske at de flipper fordi det er en marked som betaler prisen de ønsker. Jeg ville ikke ha brukt mye krefter på det.

Tesla derimot.... dette skjer i kina https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-owners-china-protest-against-surprise-price-cuts-they-missed-2023-01-07/

Enig i at price cut "may be a normal business practice but this is not how a responsible enterprise should behave". Tenker at Tesla mistet troverdighet i dag. Og husk en ting: Tesla satte ned prisene i hele EMEA, og ikke bare Norge pga nye avgifter - dvs. hadde Norge ikke fått nye avgifter nå så hadde vi som kjøpte før jul tapte mye penger....

Priser går opp og ned hele tiden. Har ikke noe med troverdighet å gjøre.

Derimot å forsvare flipping? Nei, ærlig talt.

overskyet

En bedrift har selvsagt lov til å sette de prisene de vil. Blir jo helt tullete å mene noe annet. Det samme gjelder vel flipping. Det er heldigvis slik at folk har lov til å bruke pengene sine slik de ønsker. Man ønsker ikke at halvkommunister og tomsinger skal komme å begrense alt mulig i samfunnet. Dagens regjering er et eksempel på hvor skrekkelig det er.

Heldigvis er det bare å flippe i vei for de som ønsker det. Om de går på en smell, fordi Tesla setter ned prisen, who cares.

Remco

Ja, hadde man bare visst.. Selvsagt kjedelig å kjøpe ting til fullpris, så kommer ting på salg like etter. Med avgifter innbakt med i prisen, og et lite kutt, ser jeg min variant av MYP (des 23) har fått en reduksjon på så mye som 1,5%..

overskyet

Sitat fra: Remco på fredag 13. januar 2023, klokken 19:10
Ja, hadde man bare visst.. Selvsagt kjedelig å kjøpe ting til fullpris, så kommer ting på salg like etter. Med avgifter innbakt med i prisen, og et lite kutt, ser jeg min variant av MYP (des 23) har fått en reduksjon på så mye som 1,5%..

He-he, ja, antar du ble kjempelei deg?  :P

Motorwatt

10.000 km gratis lading har vel også en verdi?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Tok en titt på fakturaene for Model Y-ene jeg har hatt, og det er jammen ikke langt unna 2019-nivå nå for LR nå. Jeg betalte 502k + 10k for krok, 512k totalt, for 2021 Y LR. Lik i dag kommer på 534k. P-en jeg kjøpte i juni ga jeg 614 + 10k for krok for, så 624k. Lik i dag kommer på 605k. 19k opp der altså. Men med 90k pluss på LR i mellomtiden så skal ikke jeg klage. Går vel snart i 0 med TSLA-aksjene. 😂

Hadde jeg sittet på en 2023 S eller X nå, hadde jeg solgt fort som f. MÅ komme et kutt der også.

Tai

Var det kun de som tok leveranse fra 15 desember og ut året som fikk 10000 km gratis lading?
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Motorwatt

Sitat fra: Tai på fredag 13. januar 2023, klokken 19:34
Var det kun de som tok leveranse fra 15 desember og ut året som fikk 10000 km gratis lading?

Det var til @Remco som fikk sin bil 23 desember.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

norsedons

Blir interessant å følge med på S og X. Så langt verker dette som ein strategi for at Tesla skal kunne levere sine 1.8 mill biler i 2023, og då er det jo 3 og Y som er volumdriverane. Å sette ned prisen på X og S vil vel kanskje ikkje ha samme effekt..
2014 Limestone Grey e-golf (solgt)
2017 X 75D (solgt)
2021 Model Y (solgt)
2022 Taycan 
2022 BMW iX3
2023 Model Y Performance

Polestar

S og X fikk også priskutt i USA på mellom 9 og 15%.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Haggish

Sitat fra: Polestar på fredag 13. januar 2023, klokken 19:55
S og X fikk også priskutt i USA på mellom 9 og 15%.

Har den ikke fått det her også, mener Plaid var på ca 1,4 mill i 22. er på det samme nå.
eller husker jeg helt feil😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Electroelectro

Så eneste bil som egentlig kommer helt likt ut ser jeg nå er P.
LR som jeg egentlig hadde bestilt raste i pris.
Det må svi

norsedons

Ja, men å sende S og X frå USA til Norge gir liten meining, 3 og Y blir produsert i Kina/Berlin, og må forsvare sine volum..
2014 Limestone Grey e-golf (solgt)
2017 X 75D (solgt)
2021 Model Y (solgt)
2022 Taycan 
2022 BMW iX3
2023 Model Y Performance

mellosty

Jeg bestilte en Model 3 rett før nyttår fra inventory. Da var den allerede ca 30 000 kr billigere enn om jeg hadde konfigurert selv. Tesla ansatt visste ikke hvorfor. Jeg ser derimot at hvis jeg bestiller en ny nå vil det være 10 000 kr billigere enn det jeg har fått. Vet noen om jeg har krav på å få ny pris?

Her er prisen på min bestilling:
[attachment id=0 msg=1085851]

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA