Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen

Startet av Dieselgubben, fredag 01. januar 2021, klokken 12:31

« forrige - neste »

vinterdekk

Tesla sin konfigurator:

Sitat5000 kilometer gratis Supercharging
Bestill og ta levering av din nye Tesla innen 30. juni 2024.

Veldig kjekt med gratis lading. Men er nyskjerrig på hva det neste blir.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

daktari

Er det ca 4,- pr kWh superladet, så 500 mil a 2 kWh/mil blir ca 4000,- hvis man lader alt?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Moas

Spennende å se nok en prisendring. Tror heller ikke det er den siste for nå.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Puffah

Er i markedet for MY men gikk glipp av rentekampanjen. Likevel er prisen veldig lav nå og det er fristende. Spørsmålet blir om de slår til med en ny kampanje eller priskutt mot høsten eller om de drar opp prisene gradvis eller kraftig mot Juniper-lanseringen.

Radial

Det hoper seg opp med biler, så jeg tipper det skjer noe med både finansiering og priser inn mot neste kvartal.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Otkristo

Sitat fra: Radial på mandag 24. juni 2024, klokken 22:30Det hoper seg opp med biler, så jeg tipper det skjer noe med både finansiering og priser inn mot neste kvartal.
Kilde?

E-Trond

Sitat fra: Radial på tirsdag 25. juni 2024, klokken 22:36
Sitat fra: Otkristo på tirsdag 25. juni 2024, klokken 21:42
Sitat fra: Radial på mandag 24. juni 2024, klokken 22:30Det hoper seg opp med biler, så jeg tipper det skjer noe med både finansiering og priser inn mot neste kvartal.
Kilde?

https://www.google.com/amp/s/cleantechnica.com/2024/06/11/unsold-tesla-cars-piling-up-in-america-australia-germany/amp/

Er nok en stor risiko for at det hoper seg opp et solid lager av usolgte biler ja.
Hadde ikke kjøpt Model Y nå uten at det kom en saftig rentekampanje oppå dagens priser eller en oppgradert Juniper til samme pris.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

vinterdekk

Kan legge til denne Broom artikkelen, salget i mai måned i år er 49% lavere enn samme måned i fjor, i Europa. Tesla må få solgt mange biler på kort tid slik at de ikke brenner inne med alle lagerbilene. Det tror jeg blir vanskelig når elbil-etterspørselen i Tyskland og Sverige har fått en knekk.

https://www.tv2.no/broom/tesla-model-y-stuper-i-europa/16794448/

Electric cars in Norway

Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 25. juni 2024, klokken 23:11Kan legge til denne Broom artikkelen, salget i mai måned i år er 49% lavere enn samme måned i fjor, i Europa. Tesla må få solgt mange biler på kort tid slik at de ikke brenner inne med alle lagerbilene. Det tror jeg blir vanskelig når elbil-etterspørselen i Tyskland og Sverige har fått en knekk.

https://www.tv2.no/broom/tesla-model-y-stuper-i-europa/16794448/
Det går fort nedover nå med nybilsalget nå over hele linja :(

Radial

Det er jo på en måte å forvente at nybilsalget går ned.

De rimeligste bilene selger dog greit på EU basis, men der har ikke Tesla modeller å tilby.

Det er/var nok ikke så klokt å droppe model 2 i mitt hode.
Nå kommer både franske og kinesiske produsenter med sub 20k$ biler, og i lavkonjunkturer er disse populære uansett.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

vinterdekk

Sitat fra: Radial på onsdag 26. juni 2024, klokken 08:16Det er jo på en måte å forvente at nybilsalget går ned.

De rimeligste bilene selger dog greit på EU basis, men der har ikke Tesla modeller å tilby.

Det er/var nok ikke så klokt å droppe model 2 i mitt hode.
Nå kommer både franske og kinesiske produsenter med sub 20k$ biler, og i lavkonjunkturer er disse populære uansett.

Tesla er ikke ett personbil-merke (i tradisjonell forstand), selvkjørende biler, AI og roboter, er det Tesla handler om i følge Musk.

Men jeg er 100% enig i at Tesla ville gjort det bedre om de hadde satset som andre bilprodusenter. Model 2 og oppdatert Model Y hadde holdt interessen oppe.

Elektro12

Har bestilling inne på hvit LR model y - men tenker vi det vil skje mer med pris, evt. når kan være lurt å vente til?

Moas

Med Norges unike taxfree sone for kinabiler, i forhold til EU og USA, så forventer man vel mer priskonkurranse her hjemme framover, ikke mindre. Hvordan det nøyaktig vil slå ut, vet ingen foreløpig, men manglende oppgraderinger på Y kan gjøre den noe mindre attraktiv i forhold til BYD, Nio, Xpeng etc, som alle kommet med nye modeller i år.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

SurSnasen

Sitat fra: Elektro12 på onsdag 03. juli 2024, klokken 19:34Har bestilling inne på hvit LR model y - men tenker vi det vil skje mer med pris, evt. når kan være lurt å vente til?

Rundt 13.-14. juli kommer de til å justere prisene. Jeg tipper typ 15-30 tusenlapper opp. Dette justeres nedover utover i kvartalet, avhengig av hvordan salget går.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA