Hvordan kan jeg unngå å være et forsinkende ledd i levering

Startet av thebadger, onsdag 23. desember 2020, klokken 11:45

« forrige - neste »

Micx

Da har jeg fått endelig faktura i nettbanken, men jeg full finansierer så den skal jeg vel ikke gjøre noe med?

Lån og forsikring er OK, men jeg har ikke fått sms om eierskifte enda. Det kommer vel de neste dagene regner jeg med

thebadger

Sitat fra: Micx på søndag 27. desember 2020, klokken 00:02
Da har jeg fått endelig faktura i nettbanken, men jeg full finansierer så den skal jeg vel ikke gjøre noe med?

Lån og forsikring er OK, men jeg har ikke fått sms om eierskifte enda. Det kommer vel de neste dagene regner jeg med
Stemmer  :+1:

DirtyD

Takk for en herlig gjennomgang!

Lurer på innbytteprosessen i Lillestrøm (aldri byttet inn bil før):
- Parkerer innbyttebilen i vanlig parkeringsplass og så stelle seg i den vanlige køen. Eller kjøre bilen til et spesifikk sted?
- Hvordan fungerer det finansielle her, overfører Tesla innbyttebeløpet til meg der og da? (Jeg skal fullfinansiere den nye bilen).

Woodbear

Skal det samme imorra. I mitt tilfelle betaler de ut dnblånet på gamlebilen( lavere enn det de gir meg) og så kan jeg velge overskuddsbeløpet( ca 6000) inn på nye lånet eller på valgt konto
Men lurer også på hvor man parkerer innbyttebilen, men forstått, hvor som helst og stille seg i samme kø
Så blir en med ut og ser over din innbyttebil i ca 10 sekunder, om alt er bra med kjerra.
Men om noen har gjort dette, kom gjerne med info :-)
2021 model 3 hvit performance.

Bmwi3

Sitat fra: Woodbear på søndag 27. desember 2020, klokken 13:14
Skal det samme imorra. I mitt tilfelle betaler de ut dnblånet på gamlebilen( lavere enn det de gir meg) og så kan jeg velge overskuddsbeløpet( ca 6000) inn på nye lånet eller på valgt konto
Men lurer også på hvor man parkerer innbyttebilen, men forstått, hvor som helst og stille seg i samme kø
Så blir en med ut og ser over din innbyttebil i ca 10 sekunder, om alt er bra med kjerra.
Men om noen har gjort dette, kom gjerne med info :-)

Det er godt skiltet, så parker bilen hvor som helst ved Tesla parkeringen. Stell deg i kø inne så ordner Tesla folka resten:)
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

royturbodiesel

Har utlevering i morgen kl 13:20
Har det noe for seg å møte opp tidligere?
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

eNORm

Hva trenger med registrant å ha med. Den personen som ble ført opp under bestilling på Tesla sine nettsider. Bil og lån er registrert på meg.

Bmwi3

Sitat fra: royturbodiesel på søndag 27. desember 2020, klokken 14:32
Har utlevering i morgen kl 13:20
Har det noe for seg å møte opp tidligere?

Jepp, det er kaos og masse kø så lurt å møte opp før. Jeg møtte opp 20 min før og sto jævlig lenge i kø og det ble lengre og lengre kø bakover så glad jeg møtte litt tidligere...
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

thebadger

Sitat fra: eNORm på søndag 27. desember 2020, klokken 14:40
Hva trenger med registrant å ha med. Den personen som ble ført opp under bestilling på Tesla sine nettsider. Bil og lån er registrert på meg.
Du skal helst møte alene, så den andre bilen er registrert på må bare skrive en generisk lapp med "jeg, Audlaug Godlaugsdatter, født i 23. februar 1968, gir herved Bjørn-Tommy Perolius fullmakt til å hente ut bil med registreringsnummer EC10000". Ta gjerne med legitimasjon til vedkommende (bankkort med bilde, førerkort, pass, etc)
Den andre personen bør være tilgjengelig på telefon dersom det blir nødvendig å signere med bankid eller noe sånt (stort sett ikke nødvendig).

Det står mye bra info om de siste spørsmålene som er stilt på denne nettsiden:
https://www.tesla.com/no_NO/support/frequently-asked-delivery-questions

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA