Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: La bilen stå urørt i tre uker i vinterkulda... Lar det seg gjøre?

Startet av erlendwiborg, onsdag 13. juni 2012, klokken 20:44

« forrige - neste »

corvy

Jeg får bilen i morgen og da vil jeg i alle fall se med egne øyne hvordan alt ser ut, har prøvekjørt og sett på den "norske" så da får vi se ...

Totalpris med vinterdekk på lettmetallsfelg, 257 800,- alt inklusive :D

Tror han har satt opp prisen noe nå men det var prisen jeg fikk den for.
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Exelera

Det var ett bra pris. Var köpte du den?
Buddy Classic-07

corvy

Sitat fra: Exelera på lørdag 09. juni 2012, klokken 23:38
Det var ett bra pris. Var köpte du den?

Acar.no. sjekk på finn.no :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

DarkVader

Jeg har nettopp bestilt meg en ny svart Leaf og har også gått rundene mellom Acar.no eller BNH.

Valget falt på BNH Lillestrøm på grunn av "tryggheten"

Jeg fikk følgende tilbud:

Acar m/levering slutten av september:
Bil                 258 000,-
Vinterdekk         7 800,-
Spoiler               2 900,-
Totalsum       268 700,-

BNH m/levering 17. juli:

Bil (svart u/metallic)  263 900
Spoiler                       2 830
Bagasjeromsteppe          817
Gulvmatter                    958
Vinterdekk                13 900
Reg. omkostninger        5 950
Totalsum                  288 355

Fra begynnelsen av fortalte BNH selgeren at det var lite prutingsmonn på disse bilene, at marginene var små osv.

Til slutt havnet jeg allikevel opp på 280.000,- og en akseptabel prisdifferanse for levering to måneder tidligere hos merkeforhandler.


Feel the Force
Newbie
Svart Leaf mottatt 17.juli 2012 kl 15:00

Kryten

Tror det er mulighet for at den kommer tidligere også.

Min røde hadde leveringstid på samme dato men kom (registrert) 26.6 JUHU
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Stjerneglis

#35
@DarkVader : Grattis med ny bil. Du burde resize profilbildet ditt, så blir alt perfekt.
May the force be with you :)
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

corvy

Grattis, godt valg og lykke til :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Aspiranten

Gratulerer! Måtte humre når jeg så bildet av bilen og navnet ditt  ;D

Nissan Leaf

DarkVader

Når det gjelder hva folk betaler så er det jo morsomt å se hvordan mennesker er forskjellig. Noen er kjempefornøyd med å betale det forhandleren ønsker, mens andre må få et prisavslag før en er fornøyd. Jeg tilhørte tidligere den første kategorien hvor jeg nesten kunne betale mer enn det forhandleren ønsket fordi det å prute var ufattelig ubehagelig og så bare MÅTTE jeg jo ha den! Etter uttallige år med far som mentor (ja, absolutt ALT skal prutes på) og et litt mer avslappet forhold til bil, fikk jeg til en pris jeg selv er veldig happy med (viktigst det, sant?). For øvrig; første min far spurte om da jeg nevnte at jeg hadde kjøpt elbil var: "ja, går'n på diesel eller bensin?" og så "ja, hvor mye fikk du pruta'n ned da?"
Jeg er HAPPY!

Sitat fra: Stjerneglis på onsdag 04. juli 2012, klokken 08:55
@DarkVader : Grattis med ny bil. Du burde resize profilbildet ditt, så blir alt perfekt.
May the force be with you :)

Vel, på grunn av rettigheter mtp bruk av bilder fra nett OG det faktum at jeg ikke har bilen enda valgte jeg å bruke standardbilde som ligger som alternativ i profilregistreringen. Det jeg ikke så var at en må ha minst to skjermer for å kunne se alt med størrelsen på det bildet! Manglende ferdigheter om rezising av "stock" bilde tilsier fjerning inntil bilen kommer. (evt. tips mottas med takk  :-[)

Sitat fra: Aspiranten på mandag 09. juli 2012, klokken 09:08
Gratulerer! Måtte humre når jeg så bildet av bilen og navnet ditt  ;D

Vel, jeg og kona gikk noen runder på alternativer for navn (for navn må jo bilene ha?) og selv om dette bilvalget heller er det stikk motsatte enn veien til "The dark side" så syns vi det matchet bra   ;)
Svart Leaf mottatt 17.juli 2012 kl 15:00

Aspiranten

Ja det passet kjempebra. Selvsagt er jo ikke Leafen the dark side, men det er nå sort og masse strøm involvert  ;D
Nissan Leaf

naples26

#40
Innlegget er slettet, da det var en annonse. Unngå useriøse selgere!

Lars
Forum admin

Bodø_EL

Betalte 240.000 kr på Acar.no for en blå 2011 mod. med vinterdekk og 10.000 km på telleren (demobil)
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

Lynet

Har dere spurt Acar hvordan det går i EU-kontroll om 4 år uten lyktepussere og høydejustering på nærlyset? (USA versjoner har det ikke men i EU er det krav på xenon og LED)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Bodø_EL

Acar har vel ikke USA utgaver så vidt jeg vet om.
Model 3 reservert 24.10.2016
Model S avbestilt pga ny APHW2
2011 Leaf fra Nederland. 100k km

henrikmj

Sitat fra: Lynet på onsdag 03. oktober 2012, klokken 18:10
Har dere spurt Acar hvordan det går i EU-kontroll om 4 år uten lyktepussere og høydejustering på nærlyset? (USA versjoner har det ikke men i EU er det krav på xenon og LED)

Håper ikke du har rett mhp lyktespylere og Eu-kontroll, jeg har en Leaf fra Nederland og den har ikke spylere.
Kjører Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA