Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: La bilen stå urørt i tre uker i vinterkulda... Lar det seg gjøre?

Startet av erlendwiborg, onsdag 13. juni 2012, klokken 20:44

« forrige - neste »

erlendwiborg

Hva betalte du for din Leaf? Vet at det er lite forhandlingsmuligheter, men noe er det. Så greit å vite :)

Oesse

Sitat fra: erlendwiborg på fredag 25. mai 2012, klokken 12:04
Hva betalte du for din Leaf? Vet at det er lite forhandlingsmuligheter, men noe er det. Så greit å vite :)

Betalte listepriser. Så 261000 eller noe for selve bilen.
Virket ikke som det gikk å forhandle på prisen hos Birger N haug.
Horten

masae

287.500

For en LEAF med sort (altså ikke metallic) lakk, uten solcellepanel og med gummimatter, skvettlapper, sidelister og vinterdekk.

Bilen: 262.200
Gummimatter: 750
Skvettlapper: 2400
Sidelister: 2000
Vinterdekk på felg: 5950
Engangsavgift: 1700

Alt selvfølgelig uten moms :)
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Rasmus.B

Jeg betalte Kr. 263.900,- + levering, vinterhjul, metallic, gummimatter, skvettlapper og dørlister. Totalt Kr. 292.000,-
I tillegg har jeg kjøpt en 16A ladekladd for Kr. 6800,-

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

jagarock

291000 med det ganske standard tilbehøret.
Information Research & Analytics @ Smashup Media

jkirkebo

Sitat fra: masae på fredag 25. mai 2012, klokken 12:41
287.500

For en LEAF med sort (altså ikke metallic) lakk, uten solcellepanel og med gummimatter, skvettlapper, sidelister og vinterdekk.

Bilen: 262.200
Gummimatter: 750
Skvettlapper: 2400
Sidelister: 2000
Vinterdekk på felg: 5950
Engangsavgift: 1700

Alt selvfølgelig uten moms :)

Øh, når jeg summerer delsummene dine kommer jeg til 275.000,-, ikke 287.500,-...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oesse

Sitat fra: jkirkebo på fredag 25. mai 2012, klokken 14:10
Sitat fra: masae på fredag 25. mai 2012, klokken 12:41
287.500

For en LEAF med sort (altså ikke metallic) lakk, uten solcellepanel og med gummimatter, skvettlapper, sidelister og vinterdekk.

Bilen: 262.200
Gummimatter: 750
Skvettlapper: 2400
Sidelister: 2000
Vinterdekk på felg: 5950
Engangsavgift: 1700

Alt selvfølgelig uten moms :)

Øh, når jeg summerer delsummene dine kommer jeg til 275.000,-, ikke 287.500,-...

Hva med registrering og klargjøring?  Koster i følge min kontrakt 5900,-  Vinterdekk på felg koster i følge min prisliste 13900! (valgte ikke dette forde jeg er sikker på at jeg får de langt rimligere hos min lokale dekkforhandler)
Horten

ihansen

Så mange rare gebyrer folk snakker om - håper ikke det betyr at jeg får en ekstra overaskelse ved levering? Slik ser min kontrakt ut. Dette inkluderer solcellespoiler og metallic sølv. Bestilt hos Witro i Trondheim.

Bilpris 267200
Engangsavg. 1700
Solspoiler 3500
Metallic lakk 5500
Registreringsomk. 2500
Trondheim

Stolt eier av Nissan Leaf i sølv siden 2012 og rød Tesla Model 3 LAWD. Tidligere eier av rød Tesla Model S 90D og hvit Tesla Model X 90D.

Kvein564

292000, med alt man kunne få md, låsbart ladedeksel, matter, vinterhjul på felg(11500,-) solcelle. Osv...men gikk for svart og sparte 4000,- for det ikke var metallic.
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

masae

Sitat fra: Oesse på fredag 25. mai 2012, klokken 15:15
Sitat fra: jkirkebo på fredag 25. mai 2012, klokken 14:10
Sitat fra: masae på fredag 25. mai 2012, klokken 12:41
287.500

For en LEAF med sort (altså ikke metallic) lakk, uten solcellepanel og med gummimatter, skvettlapper, sidelister og vinterdekk.

Bilen: 262.200
Gummimatter: 750
Skvettlapper: 2400
Sidelister: 2000
Vinterdekk på felg: 5950
Engangsavgift: 1700

Alt selvfølgelig uten moms :)

Øh, når jeg summerer delsummene dine kommer jeg til 275.000,-, ikke 287.500,-...

Hva med registrering og klargjøring?  Koster i følge min kontrakt 5900,-  Vinterdekk på felg koster i følge min prisliste 13900! (valgte ikke dette forde jeg er sikker på at jeg får de langt rimligere hos min lokale dekkforhandler)

Kopierte bare tallene direkte fra kvitteringen jeg fikk, men det ser ut som om det er skjedd en forskyvning der slik at noen av summene kom på feil linje og prisen for dekkene falt ut.

Riktig skal være:

Bilen: 262.200
Gummimatter: 750
Skvettlapper: 2400
Sidelister: 2000
Vinterdekk på felg: 12500
Klargjøring: 5950
Engangsavgift: 1700

Totalt 287.400
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Oesse

Sitat fra: ihansen på fredag 25. mai 2012, klokken 15:44
Så mange rare gebyrer folk snakker om - håper ikke det betyr at jeg får en ekstra overaskelse ved levering? Slik ser min kontrakt ut. Dette inkluderer solcellespoiler og metallic sølv. Bestilt hos Witro i Trondheim.

Bilpris 267200
Engangsavg. 1700
Solspoiler 3500
Metallic lakk 5500
Registreringsomk. 2500

De har nok mange måter å formulere kontrakten på. Ser blandt annet at bilprisen din er ca 5000,- høyere enn min. Det kan kanskje bety at klargjøring er ink. i bilprisen? ;)  uansett synes jeg totalsummen ser omtrent like ut.
Horten

ihansen

Ja, heldigvis virker det som om prisene er ganske like :)
Trondheim

Stolt eier av Nissan Leaf i sølv siden 2012 og rød Tesla Model 3 LAWD. Tidligere eier av rød Tesla Model S 90D og hvit Tesla Model X 90D.

herregud

Ser her at mange forhandlere opererer med diverse avgifter og gebyr slik at den faktiske kostnaden for bilen levert kjøreklar på vei er betydelig høyere enn det de kaller for listepris eller "villedende" pris.

Jeg har denne uken kjøpt en Leaf fra Acar i Oslo.

Her er Leafen idag annonsert til kr 258000 med komfortpakke,solcellepanel og metallic. For den prisen inngår registreringsomkostnader, bilen er klargjort med matter og oppdatert programvare/norske instruksjonsbøker. Ønskes vinterdekk på lettmetallfelg er prisen for det mellom 7000-8000 avhengig av dekk type. Bor du ikke i Oslo tilbys bilen levert for en meget gunstig pris, feks kr 4000 til Tromsø. Det vil si totalt ca kr 270000 levert hjem til deg.

Jeg kjøpte en sort utgave uten komfortpakke, med solcellepanel, matter, vinterdekk på felg (Nokian Hakkapelitta R piggfritt), klargjort, ferdig registeret og frakt til Tromsø.

Jeg fikk en meget god totalpris ;D på alt dette som viser at det er mulig å forhandle ned prisen bare man forsøker. Forøvrig så har servicen så langt vært meget bra hos Acar.
Leaf 2012
P85D 2015

Rio

Med nicket ditt så er det klart du får avslag hvis bilselger er kristen, muslim eller jøde!

;D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

ihansen

Sitat fra: herregud på fredag 25. mai 2012, klokken 19:13
Ser her at mange forhandlere opererer med diverse avgifter og gebyr slik at den faktiske kostnaden for bilen levert kjøreklar på vei er betydelig høyere enn det de kaller for listepris eller "villedende" pris.

Jeg har denne uken kjøpt en Leaf fra Acar i Oslo.

Her er Leafen idag annonsert til kr 258000 med komfortpakke,solcellepanel og metallic. For den prisen inngår registreringsomkostnader, bilen er klargjort med matter og oppdatert programvare/norske instruksjonsbøker. Ønskes vinterdekk på lettmetallfelg er prisen for det mellom 7000-8000 avhengig av dekk type. Bor du ikke i Oslo tilbys bilen levert for en meget gunstig pris, feks kr 4000 til Tromsø. Det vil si totalt ca kr 270000 levert hjem til deg.

Jeg kjøpte en sort utgave uten komfortpakke, med solcellepanel, matter, vinterdekk på felg (Nokian Hakkapelitta R piggfritt), klargjort, ferdig registeret og frakt til Tromsø.

Jeg fikk en meget god totalpris ;D på alt dette som viser at det er mulig å forhandle ned prisen bare man forsøker. Forøvrig så har servicen så langt vært meget bra hos Acar.

Mange av oss er jo opplært til at ny bil skal kjøpes av "skikkelige" forhandlere. Ser at Acar driver med import, så bilen din leveres ikke av Nissan Norge. Det vil si at garantisaker må behandles via Acars forhandler i utlandet, noe som for meg, virker litt skummelt ved en så stor investering. Derfor brukte jeg en forhandler Nissan Norge har "godkjent", med håp om at det vil gjøre det lettere for meg å klage å få hjelp hvis det skulle oppstå noe. En slik sikkerhet synes jeg selv er verdt de 10 000 "ekstra" jeg har betalt.
Trondheim

Stolt eier av Nissan Leaf i sølv siden 2012 og rød Tesla Model 3 LAWD. Tidligere eier av rød Tesla Model S 90D og hvit Tesla Model X 90D.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA