Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Add "Snow Mode" on Tesla Model 3, please

Startet av tullebukk, mandag 21. desember 2020, klokken 10:44

« forrige - neste »

jorgenask

Sitat fra: Kjettern på mandag 21. desember 2020, klokken 15:51
Sitat fra: jorgenask på mandag 21. desember 2020, klokken 15:48
Var noen som nevnte på facebook at regen valgmuligheten var kommet tilbake ved siste update (mulig det var 48.12). Noen som kan bekrefte/avkrefte det ? er ikke ved bilen min så får ikke sjekket. Fikk den oppdateringen i går.
Wow, det hadde jo vært konge! Er det en ting jeg gruer meg til på nye Model 3 så er det det at du må ha "normal" regen. Prøvde det ut på Model 3'n jeg har nå og det er rett og slett slitsomt å ha for mye regen. Satte tilbake til lite regen etter 2 min..

Ta det med en klype eller en bøtte salt, pun intended :P godt mulig det ikke stemmer. Får se hva folket her inne sier, får sjekket i morgen sjøl

marcob

Gjerne oppdater oss, jorgenask. Jeg får ikke vært med bilen før 29. desember igjen.  :'( Ble overtalt til å beholde flybilletten til huttiheita  :P

jorgenask

Sitat fra: marcob på mandag 21. desember 2020, klokken 15:58
Gjerne oppdater oss, jorgenask. Jeg får ikke vært med bilen før 29. desember igjen.  :'( Ble overtalt til å beholde flybilletten til huttiheita  :P

Skal gjøre det hvis jeg husker det  :+1: regnet kanskje med at noen her inne ville "beat me to the punch" og få sjekket før meg :P

Vegard_br

Regen justering er ikke tilbake på nyeste software.

jorgenask

Toonster

2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Handyman

Jeg kjører alltid med regen på low, har selv da opplevd noen få ganger at den "slipper" med baken når det er meget glatt. Det er ikke snakk om at hjulene låser seg som mange sier. De ruller bare med lavere fart enn underlaget, frem til systemene slår inn (etter noen tiendedels sekunder?). Låsing både høres og merkes på en helt annen måte! "Skrens" på regen føles kontrollert, men kan sikkert overraske om man bare har kjørt bil med forhjulstrekk.

Bakenden "slipper" også når man gir på. Man merker godt at bilen har bakhjulstrekk før motoren foran slår inn. Om man ikke har kjørt bil med bakhjulstrekk er det sikkert uvant de første gangene. Spesielt for passasjerer. Men man merker fort at den bare slipper seg ut litt før den ligger dønn stabilt, uansett hvor mye man gir på. Kanskje uvant i starten, men lett å venne seg til etter min mening. Men jeg vet at noen ikke klarer å venne seg til at bakenden logrer litt. For dem er sikkert en modus med permanent 4-trekk å foretrekke når det er ordentlig glatt.
På samme måte som om man bare har kjørt bil med bakhjulstrekk, må man definitivt venne seg til forhjulstrekk osv.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

gruffalo

TM3 beveger litt på bakenden om man utfordrer grepet på glatta med gass eller motorbrems. Den snurrer ikke. Jeg synes dette er en god og naturlig reaksjon som forteller føreren noe om hvordan føret er.

Personlig synes jeg TM3 er helt fantastisk bra på vinterføre, mye bedre enn jeg hadde drømt om, og bedre enn noen annen bil jeg har kjørt.
E-tron 55 sportback 2022

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hemi på mandag 21. desember 2020, klokken 14:11
Sitat fra: Claav på mandag 21. desember 2020, klokken 14:05
Kan Track Mode brukes i denne sammenheng på TM3P?
ja du bør kunne lage profil for det, men vil anbefale å ikke slå av "esp" aspektet så mye og dytte 100% rear bias ;)
Den lar deg slå av regen i profil

I vanlig modus kjører min TM3P med Continental Viking Contact 7 piggfrie dekk helt fantastisk på vinterføre. Beste vinterbilen jeg har hatt (på 26 år). Ikke bare at jeg slipper å liste meg rundt, men jeg har det faktisk kjekt. Har ikke prøvd Track Mode på snø ennå (drivhuseffekt), men når jeg bruker Track Mode så skjønner jeg hvor mye ESP og antispinn holder meg og bilen på rett vei ellers :-). Ikke veldig lett å drifte rundt i Drift Mode på Track Mode....det er next level....blir fort snurring da....men gøy på parkeringsplasser er det  :D
Tesla Model Y                         2021-

helge89

Model 3 LR+ er den snilleste bilen jeg har kjørt på vinterføre.

Får jo ikke lov til å ha noe moro!

hemi

Kanskje vi trenger modus for de som skylder på kona? ;)

RJK

Tesla har jo allerede Valet Mode, så sett andre kontoer/brukerprofiler til denne, og bruk den selv når du kjører sammen med kona, så tror hun at bilen er bare såpass skarp.

Så har du normalmodus og de andre heftigere modusene når du kjører alene eller med kompiser/bekjente.

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA