Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Humørsyk Buddy

Startet av Mortenmann, mandag 11. juni 2012, klokken 21:52

« forrige - neste »

Mortenmann

21 grader ute. Sola har gått ned. Kruser langs Vågen i Stavanger med alle vinduene nede. Masse folk på fortausrestaurantene. Hansenhjørnet har livemusikk. Har skrudd av fotgjengerlyden, så Leafen er lydløs. Sklir stille avgårde og nyter teknologien. Var det Zen reklamen sa?
SølvLeaf

Leaffen

Samme opplevelsen i Bergen sentrum i dag. Bare forstyrret av diverse prompekjøretøy med markeringsbehov.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Aspiranten

Opplever det samme. Steike så deilig det er med elbil når alle fire vinduene er nede og fotgjengerlyden er slått av!



Vi kjørte i disse omgivelsene i går. Da gled vi lydløst bortover de smale landeveiene langs sjøen og kjente på lukt, stemning, natur, fuglelyder... Nydelig.
Nissan Leaf

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Obs obs ikke mitt bilde, hentet fra bloggen til en veninne :)

Men ja, det er nydelig der ute. Det står en liten kirke som er vernet der, og du må kjøre over en asfaltert oppmurt vei som går gjennom fjæra for å komme inn til øya. Vi fantaserte en stund om å kjøpe tomt og bygge hus...
Nissan Leaf

Fryd

Mannen klaget i går etter å ha kjørt Volvoen vår. Den bråker så fælt! (dieselmotor).

Og vi har bare hatt Leaf'en i en liten uke!

Leaf er aldeles nydelig å kjøre.
Lykkelig eier av "Ella" - en vakker rød Leaf

Mortenmann

Sitat fra: Fryd på torsdag 24. mai 2012, klokken 21:21Mannen klaget i går etter å ha kjørt Volvoen vår. Den bråker så fælt! (dieselmotor).

Og vi har bare hatt Leaf'en i en liten uke!

Leaf er aldeles nydelig å kjøre.
Fosilbil blir aldri det samme igjen. Oljeaksjene synker proporsjonalt med antall Leafer :-)
SølvLeaf

Aspiranten

Med tanke på at Leaf kun er ett av de første stegene blant "normale biler som går på strøm" i masseproduksjon, er det beroligende å vite at det bare vil bli en enda bedre opplevelse fremover med nye modeller og forbedringer.

Jeg slapper veldig av mtp. fremtiden og miljøutfordringene nå. Folk kommer til å kjøpe elbiler fordi de har lyst på en bedre teknologi, ikke fordi folk blir pålagt å bytte.

Og godt er det. Blir mye roligere i byparkene også. Fremtidens byer høres vidunderlige ut!  :)
Nissan Leaf

Thomas Parsli

#8
"Problemet" med Leaf er at kombinasjon høy komfort, billig drift og liten miljøforurensning totalt ødelegger opplevelsen av å kjøre fossilbil.

Jeg legger heller inn en hurtiglading enn å kjøre Toyotaen, selv om jeg slipper å tenke på forbruk og lading.

Når det kommer en elbil med over 40mil rekkevidde har vi kjøpt vår siste fossilbil.
(Kanskje før; å kjøre Oslo-Trondheim i fartsgrensen og hurtiglade bare en gang er den egentlige lakkmusstesten)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

jkirkebo

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 25. mai 2012, klokken 08:47
"Problemet" med Leaf er at kombinasjon høy komfort, billig drift og liten miljøforurensning totalt ødelegger opplevelsen av å kjøre fossilbil.

Jeg legger heller inn en hurtiglading enn å kjøre Toyotaen, selv om jeg slipper å tenke på forbruk og lading.

Har samme følelsen her. Har særdeles liten lyst til å kjøre Touranen til hytta, selv om den var fin å kjøre i "før-elbil-kjøp-perioden" ;)

Derfor ble jeg svært fornøyd når jeg fikk svar fra Eidsiva om at hurtigladeren i Lillehammer forventes satt i drift før utgangen av juni :)

Da blir det Fredrikstad-Økern-Hamar-Lillehammer-hytta (i Nord-Torpa), evt. med 15 min. på Minnesund også og litt kortere lading på Økern. I løpet av året kommer vel de på Frogner, Vestby og Gjøvik i drift også, da blir det ennå enklere selv midtvinters.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oesse

Sitat fra: jkirkebo på fredag 25. mai 2012, klokken 10:11
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 25. mai 2012, klokken 08:47
"Problemet" med Leaf er at kombinasjon høy komfort, billig drift og liten miljøforurensning totalt ødelegger opplevelsen av å kjøre fossilbil.

Jeg legger heller inn en hurtiglading enn å kjøre Toyotaen, selv om jeg slipper å tenke på forbruk og lading.

Har samme følelsen her. Har særdeles liten lyst til å kjøre Touranen til hytta, selv om den var fin å kjøre i "før-elbil-kjøp-perioden" ;)

Derfor ble jeg svært fornøyd når jeg fikk svar fra Eidsiva om at hurtigladeren i Lillehammer forventes satt i drift før utgangen av juni :)

Da blir det Fredrikstad-Økern-Hamar-Lillehammer-hytta (i Nord-Torpa), evt. med 15 min. på Minnesund også og litt kortere lading på Økern. I løpet av året kommer vel de på Frogner, Vestby og Gjøvik i drift også, da blir det ennå enklere selv midtvinters.

Når kommer det hurtigladestasjon på Hamar og Minnesund? Eller har de allerede kommet?
Horten

Rasmus.B

Det er hurtigladere på Minnesund oh Hamar allerede ja.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

jagarock

taxifila..
og bare det å kjøre i oslo utenfor rushen er også helt kurant.
alle vinduer nede, sol, solli plass, genesis invisible touch på full guffe. haha ;D
Information Research & Analytics @ Smashup Media

Mortenmann

Sitat fra: jagarock på fredag 25. mai 2012, klokken 13:02
taxifila..
og bare det å kjøre i oslo utenfor rushen er også helt kurant.
alle vinduer nede, sol, solli plass, genesis invisible touch på full guffe. haha ;D
Taxifila er konge. Liker å legge meg ut, akselerere kjapt og fise forbi fossilpromperne!
SølvLeaf

Mortenmann

Er det noen som har blitt tatt i fartskontroll med Leafen her?
Eller med elektrisk bil?
SølvLeaf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA