Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Humørsyk Buddy

Startet av Mortenmann, mandag 11. juni 2012, klokken 21:52

« forrige - neste »

jagarock

ja det blinka på meg, jeg kjørte i 77 i 70 sona oppi gudbrandsdalen, når jeg var opptatt med å kikke på displayet i bilen på hvilken fartsgrense det var der. genialt!
Information Research & Analytics @ Smashup Media

cra

Sitat fra: Mortenmann på fredag 25. mai 2012, klokken 13:28
Er det noen som har blitt tatt i fartskontroll med Leafen her?
Eller med elektrisk bil?

Hva mener du? Er vi ikke fritatt i fotoboksene på samme måte som i bomringene?? Det sier i alle fall jeg når noen spør hva som er så bra med elbil. ;)

Men jeg HAR fått parkeringsbot på fossilbilen en gang for mange år siden. DET har jeg ikke på hverken Think'en eller LEAF'en.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Er du sikker på at den blinket?
77km/t på speedometeret er nepper mer enn noen få km/t over fartsgrensen.
(På min bil er det faktisk 71km/t i følge GPSen)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Mortenmann

Snakket nettopp med fergemannen (på vei til hytta), han fortalte at hver gang elektriske biler passerer bomringer eller kjører på ferger så viderefaktureres staten for vår tur:-)
Det forklarer hvorfor vi må ha bombrikke.
SølvLeaf

Kvein564

Sitat fra: Mortenmann på fredag 25. mai 2012, klokken 15:51
Snakket nettopp med fergemannen (på vei til hytta), han fortalte at hver gang elektriske biler passerer bomringer eller kjører på ferger så viderefaktureres staten for vår tur:-)
Det forklarer hvorfor vi må ha bombrikke.

Å så deilig å vite at staten må betale for oss ;D
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

gbzdoc

Greit å bo i verdens rikeste land... ;-)

Elmo

Sitat fra: Mortenmann på fredag 25. mai 2012, klokken 13:28
Er det noen som har blitt tatt i fartskontroll med Leafen her?
Eller med elektrisk bil?
En morgen her om dagen så jeg faktisk en PSA som var stoppet i laser på E18 Ramstadsletta i morgenrushet.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Sterkstrøm

Jeg ser at det er noen som blir tatt i for stor fart i fotoboks. I min bil er det en hyggelig stemme som sier at jeg har 200meter igjen til fotoboks. Talen er på engelsk, men det er ikke noe problem. Det er en ganske nyttig funksjon.

jkirkebo

Sitat fra: Sterkstrøm på søndag 27. mai 2012, klokken 11:35
Jeg ser at det er noen som blir tatt i for stor fart i fotoboks. I min bil er det en hyggelig stemme som sier at jeg har 200meter igjen til fotoboks. Talen er på engelsk, men det er ikke noe problem. Det er en ganske nyttig funksjon.

Den holdt på å plage vettet av meg før jeg fant ut av hvordan jeg slo den av ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Sitat fra: gbzdoc på fredag 25. mai 2012, klokken 23:46
Greit å bo i verdens rikeste land... ;-)

Ikke sant. Vi er riktig så heldige å bo i et land som har råd til å bygge ut veinettet uten å ilegge oss bompenger. ::)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rio

elektrolux: Vi skal være MEGET glad for bompenger, siden vi slipper å betale.

Hvis vi hadde gjort det via skatt og avgifter (pengene må jo inn uansett, og det er jo mest rettferdig at de som bruker veien betaler), så måtte elbilstene også betale. Vi hadde neppe fått skattelette tilsvarende hva vi sparer på bomveier.

:)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Aspiranten

Investeringer i nordsjøen 2012: 160 milliarder
Investeringer på veinettet 2012: 16 milliarder

Jeg er ihvertfall ikke i tvil om hvor pengene våre vil kaste best av seg...

Jeg er og blir en miljøfrik, men samtidig må vi være realistiske... Verden er fullstendig avhengig av olje, og innen ny teknologi kommer på banen som allemannseie er det like greit å kunne tjene seg søkkrik på avhengigheten også.

Sverige har ingen nordsjø å investere i, så for dem kan regnestykket like gjerne se slik ut:

Investeringer på veinettet 2012: 176 milliarder

Nå kommer da også unge svensker til Norge for å søke jobb  :)
Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Aspiranten på mandag 28. mai 2012, klokken 12:32
Nå kommer da også unge svensker til Norge for å søke jobb  :)

Men det virker som de fleste bare kommer til Oslo - kanskje fordi veinettet derifra og videre virker for skummelt å kjøre på?  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Aspiranten

Haha, touché.

(Jeg opplever svensker overalt føler jeg)
Nissan Leaf

jkirkebo

Sitat fra: cra på tirsdag 29. mai 2012, klokken 08:25
Sitat fra: Aspiranten på mandag 28. mai 2012, klokken 12:32
Nå kommer da også unge svensker til Norge for å søke jobb  :)

Men det virker som de fleste bare kommer til Oslo - kanskje fordi veinettet derifra og videre virker for skummelt å kjøre på?  ;) ;D

Hehe, det er nok de færreste av de unge svenskene som kommer med egen bil til Oslo. De fleste har nok ikke lappen engang vil jeg tro.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA