Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål

Startet av Zara, lørdag 12. desember 2020, klokken 11:42

« forrige - neste »

Motorwatt

Hva sier Tesla om dette problemet? For du har vel vært i kontakt med dem?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Wabby

Ikke enda, hentet bilen i går så har ikke kålet så mye med det enda.
Tenkt å gi det noen dager og se om det plutselig setter i gang.
TM3P 2021 - Oslo

Motorwatt

Får du opp LTE-symbolet på skjermen? Hvis ikke, prøv en reset.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Wabby

TM3P 2021 - Oslo

DagfinnN

Sitat fra: Wabby på fredag 15. januar 2021, klokken 09:47
Hatt min TM3P i ett døgn nå og det er helt OK.

Min største irritasjon er at jeg har fått mail om at 12 måneder Premium abonnement er aktivert, men dritten klarer jo faen ikke å bruke det. Så nå må jeg settet opp HotSpot for å spille spotify.
Du bør gå inn på "my tesla" og sjekke om det er aktivert der. For øvrig får du mindre velvilje av å bruke et slikt språk. Det er mangt i verden som kan irritere en når man har fått bil - uansett merke. Men verden blir ikke bedre av å øse ut dette skriftlig i forum. Gå heller ut og bann høyt for deg selv. Det hjelper bedre også.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Wabby

Sitat fra: DagfinnN på fredag 15. januar 2021, klokken 10:22
Sitat fra: Wabby på fredag 15. januar 2021, klokken 09:47
Hatt min TM3P i ett døgn nå og det er helt OK.

Min største irritasjon er at jeg har fått mail om at 12 måneder Premium abonnement er aktivert, men dritten klarer jo faen ikke å bruke det. Så nå må jeg settet opp HotSpot for å spille spotify.
Du bør gå inn på "my tesla" og sjekke om det er aktivert der. For øvrig får du mindre velvilje av å bruke et slikt språk. Det er mangt i verden som kan irritere en når man har fått bil - uansett merke. Men verden blir ikke bedre av å øse ut dette skriftlig i forum. Gå heller ut og bann høyt for deg selv. Det hjelper bedre også.

Kan så være....
Har merket at folk på generelt grunnlag har blitt frelst av elbiler. Jeg har ikke. Dette er min andre elbil og jeg føler at jeg har kommet inn i en verden hvor sluttbruker har blitt prøvekanin. Spesielt når jeg fikk E208 etter lengre venting.
Kanskje jeg er kravstor, men jeg forventer at ting skal være bra når man kjøper noe nytt til flere hundre tusen.

Når jeg da henter denne bilen og turen starter med å kjøre fra utlevering og rett til servicesenter for å gi dem en smørbrødliste med feil (Bingo keyless, dør som må lukkes hardt, sidekamera som kommer og går, håndtak som ikke er allignet, dugg i baklykter, skjevhet i en dør bak, løst takpanel over dør bak), så kan jeg få lov å ha dette språket.
Heldigvis er feilene av den karakter at jeg vil kalle dem "småtting".

TM3P 2021 - Oslo

tomsleik

Er det noen mulighet til å hindre skjerm og lyd å komme på når man åpner bakdøra?

Er litt irriterendes at den først slår seg av når jeg går ut av bilen, men slår seg på igjen når jeg åpner døra bak for å ta ut ungen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Regen

Fikk en noe urovekkende opplevelse kveld. Hadde ladet opp til fra 10% - 60% (minus 10 grader), kjørte hjem fra Supercharger. Alt bra helt til jeg stoppet foran garasjen og slapp ut passasjer. I det jeg skulle sette meg inn i bilen og kjøre inn i garasjen kom flere feilmeldinger opp på skjermen og bilen gikk i "turtle mode". Den var veldig treig og tung på rattet. Fikk kjørt inn i garasjen og restartet skjerm og bil. Etter dette fungerte den fint. Er dette normalt? Har dette kunne skjedd på motorveien?
TM3 2021 LR hvit (solgt)

Wabby

Den første tiden... Nå har jeg hatt min TM3P i akkurat 2 uker :-)

Etter å ha eid en E208 som første elbil så har jeg hatet alt rundt disse tivolibilene og ikke vært særlig til optimist. Meste har vært dritt fra ende til annen. Rekkevidde, software, kulden, batteri, WLTP mot forventet rekkevidde, hundre apper bare for å komme seg rundt, kommunikasjonsproblemer med superchargere, ladekø, osv...

Så da falt valget på TM3P siden jeg fortsatt må ha elbil (takk søppel-Oslo og Lan).... Årsaken var enkel...
* Kun 800,- mer i mnd for å gå fra E208 til TM3P
* Best i rekkevidde i sin prisklasse
* Mer plass
* Bedre software

Hentet bilen og i kjent Teslastil og måtte en påpeke en rekke feil ved overlevering. Men overraskende lite å påpeke etter å ha lest hva andre har opplevd.

2 uker har gått, og bilen har vært så og si en ren positiv overraskelse!
11kw lading hjemme i garasjen, svært god handsfree,  setevarmer i baksetene (visste jeg ikke), og en del små features som jeg setter veldig pris på... Som at musikken starter bare i det jeg åpner døra.
I går kom bilen tilbake fra Black Diamond med ekstra soting også, lys i bagasjen er også byttet. 

Kort oppsummert, så gir bilen meg mye glede og jeg kan kjøre den som om den er en fossilbil. Og da mener jeg at jeg kan ligge i venstre fil, i den fart jeg ønsker, og trenger ikke å rævkjøre lastebiler for nå destinasjonen min.
Jeg kan også ta opp igjen mine Tysklandsturer.

Mulig jeg har blitt veldig positivt overrasket etter å ha gått på en stjernesmell med E208 først, men det spiller ingen rolle nå.  :+1:

Er det noe jeg har å klage på?

Tja... ikke stort, men noe.
* Viskere kan bli bedre, men skal behandle ruta i morgen med Rain-X. Så da løser det seg
* Lakken virker noe rar da dritten henger seg eksepsjonelt fast i bilen i forhold til andre. Så den skal få en god lakkbehandling neste uke. Fusso99 voks.
* Andrioid appen var noe knot å få til å virke, men etter å fikse alle dvalemodus og optimliseringer så ver det OK.

Bilen skal på Service for å fikse noen minimale panelgaps og dører som små smelles igjen for å lukkes. Men bortsett fra det, er alt topp.
TM3P 2021 - Oslo

thebadger

Sitat fra: Wabby på torsdag 28. januar 2021, klokken 10:55
* Lakken virker noe rar da dritten henger seg eksepsjonelt fast i bilen i forhold til andre. Så den skal få en god lakkbehandling neste uke. Fusso99 voks.
Hvilken farge? Sort er den eneste ikke-metallic, og den sorte jeg hadde spiste møkk som en 4-åring med en boks nugatti

hemi

Min sorte var alltid finfin, kjørte den fra tesla hvor den hadde vært på "klargjøring" og rett på 1 ukes bilspa med ceramic coating hvor den var på faktisk klargjøring og korreksjon før coating ;)

Gjorde samme med nye bilen som erstattet teslaen og, er så drastisk mye enklere bilhold med slike produkter, enn det som var mulig før.

Wabby

Sitat fra: thebadger på torsdag 28. januar 2021, klokken 22:55
Sitat fra: Wabby på torsdag 28. januar 2021, klokken 10:55
Hvilken farge? Sort er den eneste ikke-metallic, og den sorte jeg hadde spiste møkk som en 4-åring med en boks nugatti

Denne er hvit, men virker ekstremt mottaklig og tørr i lakken. I helgen skal den få mye TLC med voks og andre midler.
TM3P 2021 - Oslo

hemi

Om det er noen trøst var min nye bil, som ikke er tesla, også slik, og den er nok i kateogorien dyrere og mer fancy.
annen kompis som også fikk ny bil sleit med samme, de bruker mye rare produkter på klargjøring som holder veldig kort.

Wabby

Da har bilen fått god vask og en god voks. I tillegg har frontruten fått en behandling.

Så får se hvor mye dritten sitter ved neste vask. Jeg har veldig god erfaring med denne voksen [emoji119]

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

TM3P 2021 - Oslo

dejavu

Det som er helt klart,er at dritten sitter godt fast på min hvite. Børsteløs vask x 2 i uka, er ikke nok til å holde den rein. Tror jeg også må gi den en runde med voksbehandling!
Mod.3,2021,AWD,HF

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA