Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbiltur Melhus - Stokkøya

Startet av toppi, mandag 11. juni 2012, klokken 15:09

« forrige - neste »

toppi

Levering starter 22.06.12 :D

Skal bli spennende å få tilbakemeldinger fra de første kundene.
Så er det bare å vente på info om datoer for Europaleveringer, noen som vet noe mer om dette?
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

laumb

Fikk denne mailen jeg og! Utrolig spennende!
Aller mest spent på hva som skjer første kvartalet etter levering - kan de fortsatt vise til god inntjening og ikke bare salg.

Om Tesla går som smurt kliner vi til!

Cobos

Ja det blir spennende tider framover for Tesla-fans. Både respons på bilen fra amerikanske kunder og lanseringstider og ikke minst priser i Norge snart...
Det er et godt tegn at det ser ut til at Tesla nå ligger foran skjemaet sitt da. Spørsmålet er hva de gjør av endringer på bilen før de sender den til Europa, blir det bare det de gjør med Roadsteren eller større endringer?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Espen Hugaas Andersen

Tror hovedendringene går på lading. Muligheten for tre-fase og å gjøre det enklest mulig med CHAdeMO.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

i_expect

Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

flux

Sjefene har fått sine, første til kunde er 22. juni

"This past Friday we delivered a fully homologated, California-registered Performance Model S to one of our Board of Directors.
On Saturday we delivered Elon his Performance Model S. It was the perfect way for Tesla to cap off a great week for Elon after a successful SpaceX journey to the International Space Station and back. Congratulations Elon."

Espen Hugaas Andersen

Det er mulig den første Signatur-bilen blir levert 22. Juni. Elon Musk + (ca) 33 andre får biler i "Founders-series". Som da er en spesialserie tiltekt investorene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Moby

Noen som vet ca norske priser på model s? På tesla sine sider koster 40kwh utgaven 49.000usd som ifølge google er 296000nok. For meg ser det ut som man får mye mer bil for pengene hvis man sammenligner model s med leaf-en.
E-golf 2019 mod.

Espen Hugaas Andersen

En ting du må huske på er at prisene for USA inkluderer ett skattefradrag på $7500. Hvis man trekker fra det, og bruker 7 NOK/USD, som de fleste tror er ganske realistisk, for det blir nok litt dyrere i europa, da blir prislisten i området av slik:

40 kWh: 401 800 kroner
60 kWh: 471 800 kroner
85 kWh: 541 800 kroner
85 kWh Performance: 646 800 kroner (kommer med luftfjæring, lærinteriør og bedre dekk ++)
85 kWh Signature: 667 800 kroner (kommer med eksklusiv lakk, lærinteriør, tech pakken, lydstudio, luftfjæring, trefaselading og bedre dekk ++)
85 kWh Signature Performance: 737 800 kroner (kommer med eksklusiv lakk, lærinteriør, tech pakken, lydstudio, luftfjæring, trefaselading og bedre dekk ++)

Tilleggsutstyr:

Metallic lakk: 5 250 kroner
Multicoat lakk: 10 500 kroner
Panoramatak: 10 500 kroner
Aerofelger og dekk: 10 500 kroner
21" felger og dekk: 24 500 kroner
Lærinteriør: 10 500 kroner
Tech pakken: 26 250 kroner
Lydstudio: 6 650 kroner
Luftfjæring: 10 500 kroner
Barneseter: 10 500 kroner
Bagasjeromhylle: 1750 kroner
Lakkbeskyttelse: 6650 kroner
Trefaselading: 15 000 kroner
20 kW veggmontert lader: 8 400 kroner

Det kan bli dyrere, det kan bli billigere. Inntil videre må man bare vente og se. (Og ja, så klart er Model S en mye bedre bil.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

toppi

Ser det spekuleres i Europa priser i flere tråder, men ser ikke ut til at noen skiller mellem Europa og Norges priser.

Jeg håper de klarer å legge seg på ca samme pris i Euro som i kroner. Skal de legge på 10-20% som feks Møller gjør så henter i alle fall jeg min model S i et Euro land. (Som jeg uansett pleier å gjøre med fossil biler)

Når bilen selges uten avgifter i Norge, vil det bli veldig lett å sammenligne med Euro prisen i resten av Europa, derfor håper jeg Tesla gjør dette enkelt.  ;D
Oslo
Model X - #2395

flux

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 08. juni 2012, klokken 06:15
Hvor finner du info om denne trefaselade opsjonen?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: flux på fredag 08. juni 2012, klokken 13:06
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 08. juni 2012, klokken 06:15
Hvor finner du info om denne trefaselade opsjonen?
Jeg har bare estimert det. Jeg antar 2 X 10 kW erstattes med 3 x 10 kW, og man får ikke opsjonen for 2 x 10 kW i Europa. Prisen går også opp med noen tusenlapper, men ikke fullt så mye som en dobling, for økt produksjon av ladere fører til lavere kostnad per enhet. I USA koster opsjonen for 2 x 10 kW $1500, så 15 000 kroner for 3 x 10 kW tror jeg er ganske riktig pris. Vi får se hva prisen faktisk havner på.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

toppi

Oslo
Model X - #2395

toppi

Da er Model S ute å ruller ;D

Det er en fornøyelse å lese alle repotasjene til motor journalister som nå har prøvd bilen.
Feks her:
http://news.yahoo.com/blogs/lookout/tesla-model-first-drive-electric-sedan-change-world-220709669.html
Den lever opp til forventningene ;D

Det blir tøft å skulle vente minst et halvt år til før den er på plass i garasjen..
Oslo
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA