Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering fra Lillestrøm

Startet av TeslaSY, mandag 07. desember 2020, klokken 10:37

« forrige - neste »

Shalashaska

Hämtade bilen igår, tog ca 20 minuter från att jag kom in till att jag satt i bilen.

Många som stod i kö och många som väntade på bil. Jag hade fixat allt på förhand, sänt in nödvändig information till Tesla via mail osv. Blev uppropad utan att behöva "checka in"(stod i kön när de ropade mitt namn), "deilig å slippe køen!" Sa herremannen från Tesla. Han sa att eftersom allt var OK med min beställning, lån osv så var det bara att gå till bilen. Kom dit ca 30 min innan min tilldelade tid, så med andra ord hade jag bilen 10 minuter innan.

Väldigt förnöjd med bil, service från de ansatte och färdigställningen av bilen.

Micx

Hentet bil nå! Kom 10 min før pickup, stod bakerst i køen av 20-30 stk foran meg. Ble rop opp og gikk forbi alle andre. Han fra Tesla takket meg for at jeg hadde gjort jobben min på forhånd. Gikk ut og hentet bilen. Fra jeg kom til varemessa til jeg fikk bilen gikk det 10 min.

Som en ekstra hyggelig overraskelse fikk jeg sportshjul siden de hadde gått tom for aero. Rått! Har også fått nye lykter. M3LW, VIN 84XX

trykkertor

Kanskje de skulle hatt 2 køer under bannere der inne.
På ene lange køen står det "Idiot - venter på hjelp"   og ved den korte køen "Stilte forberedt og er klar for bil".

Shalashaska

Sitat fra: trykkertor på onsdag 30. desember 2020, klokken 13:03
Kanskje de skulle hatt 2 køer under bannere der inne.
På ene lange køen står det "Idiot - venter på hjelp"   og ved den korte køen "Stilte forberedt og er klar for bil".

Ja fast idioterna hade ju ställt sig i "Jag har allt klart"-kön ;)

helge89

Hjelper fint lite å være 100% forberedt, hvis Tesla ikke er det.

De dytter ut så mye biler nå med VIN-nr og leveringsvarsler sendt dagen før utlevering. Ting rekker ikke å dukke opp i deres egne systemer en gang.

Det er nok ikke rart den køen går tregt.

trykkertor

Sitat fra: helge89 på onsdag 30. desember 2020, klokken 14:36
Hjelper fint lite å være 100% forberedt, hvis Tesla ikke er det.

De dytter ut så mye biler nå med VIN-nr og leveringsvarsler sendt dagen før utlevering. Ting rekker ikke å dukke opp i deres egne systemer en gang.

Det er nok ikke rart den køen går tregt.
Det er riktig. Men vi diskuterer nå om kanskje enkelte kunder kan være med å få køen til å gå langt bedre.
Vi har jo flere eksempler her i tråden på folk som har alt på stell, kommer inn, blir ropt opp, og ut i bilen innen kort tid.
Samtidig hører vi om folk som stiller uten forsikring, lånepapirer er ikke signert, stiller med flere folk men skulle vært alene osv.....

Woodbear

Trodde jeg haddd alt på stell, 10 min etter jeg hadde starten turen kom omsider lånesignering. Topp, huska jeg personlig passord. Nei, kjørte hjem, fiksa på pc n signerte og dro
Kom til lillestrøm, for tidlig uansett. Så køen, gikk og spiste niste, tilbake og den var tom 😂
Så kom jeg fram.. nei lånet var ikke signert gitt. Inn i mettbanken, sto at det var signert,pant og lån,  men hadde glemt logg ut og godta 🙈
3 sek etterpå var det ok hos tesla. Oppholdt køen i 3-4 min ekstra. Men fortsatt ingen bak meg.
Jaja...
2021 model 3 hvit performance.

Toonster

Det kan jo vanskelig bli kø når du er alene 🙈

Men tenk om 25% av alle i en kø på 300 har bomma som deg. Da tar det tid 😂
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Woodbear

Dama sa det var mange som gjorde den feilen. De fleste trodde signering holdt, men etter det må man logge ut.  De fleste betaler vel bare regninger ol.. og lar nettbanken time ut. Denne var ny for meg 😅

serenejet

Når så mange gjør samme feil er det systemet sin feil og ikke kundenes. Dere mener signering av "nå kan lånet utbetales"-papirer, sant?
Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

Kim-

Gjorde det samme. Var alene på utleveringen så ingen stress, men når det stod «signering fullført» avsluttet jeg, men da må man altså trykke «avslutt» for at signeringen skal bli ferdig. Misvisende tekst etter min mening.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Kjettern

Fikk utlevert bil i går. Alt tok ca 10 min fra jeg henvendte meg i skranken til jeg satt i bilen. Litt rotete skilting, men fant frem etterhvert.
Bilen var ok, men som alltid i god tesla ånd noen små feil. Ripe foran, løs spoiler bak, møkk i taket på førerside, frunk som har treg lås og vestre knapp på styret som ikke klikker riktig. Gikk fra LR 2019 til P 2021 og synes P'en ikke virket som store oppgraderingen. Synes også bilen ristet og sporet noe mer enn LR, men det kan være pga 20" uberturbine på sommerdekk. Ikke så fan av dekkene jeg fikk heller. Pirelli er i mine øyne ikke premiumdekk i lik klasse som Continental.
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

Woodbear

Nokian vinterdekka sporer ikke i det hele tatt eller rister. Men bekymret for pirelli  til sommeren . For meg var kjørefølesen bedre enn 18 nokian hylehjula på lr n jeg hadde . Men må regne med stivere bil der man kan telle grus , men jeg liker det tydeligvis.
Min spoiler er litt løs de siste 6-7 cm mot ladeluke siden. Noe jeg skal få fiksa, en gang den er hos tesla for noe som er viktigere . Som om varme apparatet streiker 🙈
Resten er topp. Frunken er treg merker jeg ikke, og hjula på rattet har jeg ikke tenkt på
Forum er noe drit 🙈 viste ikke at spoilern var litt løs på enden før en på fb påpekte, og nå må jeg vel sjekke hjula på rattet
Ocd here we come

Kjettern

Sitat fra: Woodbear på fredag 01. januar 2021, klokken 15:43
Nokian vinterdekka sporer ikke i det hele tatt eller rister. Men bekymret for pirelli  til sommeren . For meg var kjørefølesen bedre enn 18 nokian hylehjula på lr n jeg hadde . Men må regne med stivere bil der man kan telle grus , men jeg liker det tydeligvis.
Min spoiler er litt løs de siste 6-7 cm mot ladeluke siden. Noe jeg skal få fiksa, en gang den er hos tesla for noe som er viktigere . Som om varme apparatet streiker 🙈
Resten er topp. Frunken er treg merker jeg ikke, og hjula på rattet har jeg ikke tenkt på
Forum er noe drit 🙈 viste ikke at spoilern var litt løs på enden før en på fb påpekte, og nå må jeg vel sjekke hjula på rattet
Ocd here we come

Ingen vanlig feil med knappene på styret altså. Min gamle LR har 2 knapper som fungerer fint, men den venstre på den nye P'en er litt annerledes. Ingen stor greie, men de får fikse det.
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

espencapable

Hvordan gikk det å gå lagt om dekkene i Lillestrøm på snøføre? Skal hente MY i nov/des og har med 18" vinterdekk selv.
Sitat fra: royturbodiesel på mandag 28. desember 2020, klokken 13:32
18 stk foran meg i køen for check in i dette øyeblikk.
Godt med sørpe og snø.
Bestilt uten vinterdekk (med levering i november som burde gått greit med sommerdekk) så jeg må nå legge om i snøføyke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA