Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering fra Lillestrøm

Startet av TeslaSY, mandag 07. desember 2020, klokken 10:37

« forrige - neste »

model3pw

TM3P2020

Siste nytt fra Lillestrøm? Pga snøværet og kaos på veiene rekker jeg ikke fram i tide til oppsatt tid.

Toonster

Sitat fra: TM3P2020 på mandag 28. desember 2020, klokken 16:15
Siste nytt fra Lillestrøm? Pga snøværet og kaos på veiene rekker jeg ikke fram i tide til oppsatt tid.

Dessverre ikke snø i California, så det kan de ikke ta hensyn til. Din bil går til neste på listen 😉
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

TM3P2020

Var det jeg regnet med. Levering i februar da muligens?  :D

jkirkebo

Sitat fra: Zero-talent på mandag 28. desember 2020, klokken 13:41
Sitat fra: Cato76 på mandag 28. desember 2020, klokken 12:42
Sitter på tog fra Porsgrunn til Lillestrøm for å hente bil i ettermiddag. I løpet av denne korona-tiden har jeg ikke satt meg i så stor smittefare som i dag! Toget innover er ganske fullt og det er også noen som ikke bruker munnbind..
Togstasjonen ligger ett par hundre meter fra Tesla senteret i Porsgrunn. Tror det hadde vært mye mer effektivt og smittevennlig å levert ut lokalt!!
Ser ikke frem til å sitte, om mulig, flere timer i Lillestrøm blant flere titalls personer som er i samme situasjon.

Rart det der...jeg sto samme sted for en uke siden og tenkte akkurat det samme... Føltes ikke helt trygt på et fullt tog med flere munnbindløse. Men bilen er verdt det! Og behold munnbindet på så er smitterisikoen liten.

Det er den. Konduktørene bruker munnbind og hittil har ikke en eneste en blitt smittet på jobb.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

jkirkebo

Sitat fra: hELgenen på mandag 28. desember 2020, klokken 14:06
Munnbind hindrer smitte fra den syke med 99.9%
Andre veien,som beskyttelse er tallene vesentlig dårligere.

Ja, for å beskytte seg selv mot smitte er hyppig bruk av håndsprit antageligvis enda viktigere enn munnbind.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

hELgenen

Kan være noe i det der..
Jeg velger dog å ta en for laget ser til at jeg har munnbind på for å hindre smitte fra meg...og så spriter jeg hendene hyppig for egen del..Synes det er digg å gå foran som forbilde for munnbind. Det handler om å vise hensyn til andre..Mange tror dessverre at en gjør det for å beskytte seg selv....Hadde alle tenkt at dette gjør jeg for andre..vel så hadde vi kanskje hatt mindre smitte...

Woodbear

Henta idag, tidens drittvær, satt en stund da jeg var tidlig ut til min 1450 time, men 1455 kom de, titta på min , happy, signerte papirer og henta bil.
Feilfri. Vel 1 mm ish offset på bagasjeluka mellom høyre og venstre siden, men innafor. Den er langt bedre enn de første lr ene. Venner fikk . Der gnager den ned i bakskjermen.

20 toms nokian r3 årets støyer lamgt mindre enn min 18 toms på lr n
Bilen føles generelt ut lamgt stillere ut, men mest pga mindre hjulstøy

Lysene er bedre, men ikke noe å grine over om man ikke fikk de
2021 model 3 hvit performance.

thebadger

Sitat fra: Woodbear på mandag 28. desember 2020, klokken 19:57
Henta idag, tidens drittvær, satt en stund da jeg var tidlig ut til min 1450 time, men 1455 kom de, titta på min , happy, signerte papirer og henta bil.
Feilfri. Vel 1 mm ish offset på bagasjeluka mellom høyre og venstre siden, men innafor. Den er langt bedre enn de første lr ene. Venner fikk . Der gnager den ned i bakskjermen.

R3 bråker veldig mye mer enn 20" michelin jeg fikk på 2020 tm3p. Er nok de mest bråkete dekkene jeg noen sinne har hatt.
Det har de forsåvidt fått "kritikk" for i tester også, dog er ikke støy en avgjørende faktor for ytelse og sikkerhet.

alagerqv

Hentet min bil i dag. Kom dit på oppgitt tid og så en ganske lang kø foran meg. Regnet med at det ville ta litt tid, men ble ropt opp, og satt i bilen 5 min senere.

Litt småregn, så ikke optimalt vær, men ikke verre enn at jeg så at bilen så bra ut. Liten forskjell i mellomrom på panser mot hhv høyre og venste side, men ikke nok til å tenke mer over det.

Alt i alt en grei opplevelse.

En Model S hadde forøvrig snurret på veien mot Lillestrøm og stod med rumpe ut i snøkanten. Politiet stod og blinket blått for å varsle.

Woodbear

Sitat fra: thebadger på mandag 28. desember 2020, klokken 20:08
Sitat fra: Woodbear på mandag 28. desember 2020, klokken 19:57

R3 bråker veldig mye mer enn 20" michelin jeg fikk på 2020 tm3p. Er nok de mest bråkete dekkene jeg noen sinne har hatt.
Det har de forsåvidt fått "kritikk" for i tester også, dog er ikke støy en avgjørende faktor for ytelse og sikkerhet.

Vel omtrent null veistøy fra de årets r3 jeg fikk på min, nå hører jeg for første gang vinden 😂
Synd det et pirelli på uberturbin sommer, vet ikke hvordan de er i forhold til michelin pilot sport
2021 model 3 hvit performance.

Vegar Beid

Da har jeg akkurat hentet min TM3LR på Lillestrøm. Litt vimsete skilting for innkjøring, man er nødt til å kjøre mot "innkjøring forbudt" for å komme til check-in. Det var kø på ca. 40 stk foran meg. Dette tok nesten 1 time pga. at enkelte ikke har ordnet noen ting før de kommer. Jeg stod som neste til å snakke med en behandler da navnet mitt ble ropt opp fra en kar som satt litt på siden av check-in skrankene. Jeg viste ham leg, fikk to papirer i labben og ble pekt i retning av teltet ute. Gikk rett inn, viste lappen med plassering av bilen og han pekte mot bilen. Det tok under 3 minutter fra navnet mitt ble ropt opp til jeg satt i bilen!!! Hadde folk ordnet med forsikring, finansiering eller gudvethva før de kom for å hente bil så hadde dette gått veldig unna. Det kan altså være greit å komme litt før man skal.
Har ikke funnet noen ting som må utbedres enda, skal ta en grundigere runde i dagslys i morra. Jeg hadde med lommelykt når jeg hentet, det kan anbefales! Liten differanse mellom høyre / venstre på panser og litt stort gap på bagasjelokk, men det var i det minste likt på begge sider.

Micx

Sitat fra: Vegar Beid på tirsdag 29. desember 2020, klokken 21:31
Da har jeg akkurat hentet min TM3LR på Lillestrøm. Litt vimsete skilting for innkjøring, man er nødt til å kjøre mot "innkjøring forbudt" for å komme til check-in. Det var kø på ca. 40 stk foran meg. Dette tok nesten 1 time pga. at enkelte ikke har ordnet noen ting før de kommer. Jeg stod som neste til å snakke med en behandler da navnet mitt ble ropt opp fra en kar som satt litt på siden av check-in skrankene. Jeg viste ham leg, fikk to papirer i labben og ble pekt i retning av teltet ute. Gikk rett inn, viste lappen med plassering av bilen og han pekte mot bilen. Det tok under 3 minutter fra navnet mitt ble ropt opp til jeg satt i bilen!!! Hadde folk ordnet med forsikring, finansiering eller gudvethva før de kom for å hente bil så hadde dette gått veldig unna. Det kan altså være greit å komme litt før man skal.
Har ikke funnet noen ting som må utbedres enda, skal ta en grundigere runde i dagslys i morra. Jeg hadde med lommelykt når jeg hentet, det kan anbefales! Liten differanse mellom høyre / venstre på panser og litt stort gap på bagasjelokk, men det var i det minste likt på begge sider.

Takk! Var bilen i telt eller ute i snø- regnføyke?

Vegar Beid

Bilene står ute på Lillestrøm. Ta med deg en lommelykt. Det er selvfølgelig vanskelig å oppdage riper og lakkfeil på en våt bil, men uten lommelykt er det nesten umulig å finne dem.

helge89

Det er nok ikke de kundene som ikke har alt i orden som tar tid. Den biten er enkel å fikse, har du ikke aktivert forsikring så må du ut av køen ringe opp og få det fikset, i mellom tiden så tar kundebehandleren neste kunde og køen går videre.

Det jeg opplevde i dag var å vente 1 time ved check in skranken fordi Tesla hadde surret til registrering og lånebeløp i etterkant. Selv om jeg hadde ordnet alt og ringt inn på forhånd alle dagene forveien for å bekrefte at alt var ok.

Da fikk jeg sitte og se litt hvordan det håndteres.

Problemet er at når de skal rette opp ting i sine egne systemer så tar det laaang tid. Da må det ringes, chattes og dra inn masse kollegaer her og der som heller ikke vet svaret.

Alt i alt tok dette 3 timer fra inngang med innbytte-bilen, til utgang med utbytte-bilen.

Det til tross, så tok det 4 timer på samme sted for to år siden, så det er hvert fall en forbedring der...

Liten ripe ved bagasjedør, allerede notert av utlevering. Overall bedre byggekvalitet enn Q1 2019 modell, men har ikke gått gjennom alt enda.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA