Hovedmeny

Dårlig varmeapparat

Startet av SweetThang, lørdag 05. desember 2020, klokken 14:41

« forrige - neste »

SweetThang

Hei.

Noen andre som har erfaring? Varmer dårlig på vinter og kjøler dårlig på sommer.

Gumpen har sett på det 2 ganger uten å komme noen vei. Nå er vinteren her og det er irriterende igjen. Garantien har akkurat gått ut. Hva ville dere gjort?
Fornøyd e-up eier.

RJK

Klager for tredje gang, og ber om heving?

Selv om garantien er gått ut, er det en feil du har klaget på før garantien gikk ut, og de har allerede hatt to forsøk på å reparere. Og dette blir da tredje gang på samme feil, så da kan man snakke om at du har krav til heving. Om bilen blir ubrukelig om vinteren fordi du ikke får varme fra AC, så er det en driftskritisk feil.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

nosi1202

Er det håpløst uansett hvilken temperatur den står på? Jeg har en 19-modell og der er ikke 22 gr egentlig tilstrekkelig på vinteren. Mistenker at det ligger noe spare strøm opplegg bak dette. Utrolig irriterende at bilen er lunken.
2023 - Model Y P
2021 - Fiat 500e Cab

geear

Sitat fra: SweetThang på lørdag 05. desember 2020, klokken 14:41
Hei.

Noen andre som har erfaring? Varmer dårlig på vinter og kjøler dårlig på sommer.

Gumpen har sett på det 2 ganger uten å komme noen vei. Nå er vinteren her og det er irriterende igjen. Garantien har akkurat gått ut. Hva ville dere gjort?
Er et par år siden vi hadde e-Golf nå, men opplevde at i auto så var den ikke i nærheten av å holde temperaturen som står i displayet, primært fordi den kjører så lav viftehastighet. Løsningen var høyere temp og opp med viftehastigheten...

storeulv

Jeg byttet sensor-kit på garanti på min MY17 eGolf (36 kW) nå sist vår. Den sluttet rett og slett å gi varme i det hele tatt.

For øvrig er det som det sies her nok at man har meldt fra om problemet før garantiutløp for at garantien skal gjelde. Dog er vel neppe heving av kjøpet som det snakkes om en reell mulighet. Kostnadsfri reparasjon er derimot innenfor rettighetene.
Audi e-tron 50AS MY 2020

Oli

Jeg kjøpte nylig en brukt 2015 modell. Gått 118.000 uten at det nødvendigvis skal ha så mye å si. Masse feil med varmepumpa. Byttet diverse sensorer og dyser og gassa opp anlegget. Nå fungerer det helt nydelig. Alt dekket av bruktbilgaranti. Krev en skikkelig granskning av varmepumpen på garanti da det tydeligvis veldig ofte er veldig mye feil med dem. Hadde aldri godtatt å betale for det selv. Du kan forsiktig hinte om heving av kjøp grunnet mangelfull utbedring av gjengangsfeil.

Forøvrig utrolig fornøyd med en brukt e-Golf som er kjørt så mye. Strøken.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA