Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av golo, torsdag 03. desember 2020, klokken 18:42

« forrige - neste »

Bjoris

Det er forståelig at VW ikke vil forhaste seg med ID4. Hvis de klarer å isolere problemene med SW til ID3 så kommer de svært mye bedre ut av det enn om
også ID4 får disse problemene eller noen av dem. ID3 er vel slik jeg forstår bare levert i Europa, men ID4 skal ut i verden og dermed vil problemene spre seg i hele verden. Det vil koste svært mye ikke bare i omdømme, men også ifht opplæring av veldig mange servicesenter osv så jeg tror ikke VW bare kan tenke på disse bøtene, det må bli ekstremt dyrt å levere ut halvferdige biler også../

unik42

Sitat fra: HelEl på fredag 04. desember 2020, klokken 20:28
Sitat fra: unik42 på fredag 04. desember 2020, klokken 11:32
Sorry :-)

Fra produksjonsuken tar det ca. 5 uker til bilen er leveringsklar. Men siden vi treffer på en ferieuke i desember på fabrikken, så kan en anta det kan ta en uke lengre.

Hvilken ferieuke? Uke 52?  Neppe ferie, siden jeg har prodsuke da :) :)

I følge selgeren min har de ferie i uke 52.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Bjoris

Selger sier at bilene som skulle komme i Januar kommer i Februar. Dette leser eg som minst en mnd forsinkelse selv om ikke det er nødvendigvis riktig, jeg hadde levering i uke 2, senest 4 og om det nå blir uke 8 eller 5 vet ingen ser det ut til. Kommer rett og slett ann på hvor mange som har fått leveringsdato før meg, bestilte 28.9 så 5 dager etter lanseringen, men her kommer vel både farg og utgave inn og baller det til for enkel logikk...

Jeg var jo altfor tidlig ute med å selge familiebilen, vurderer en billig ventebil, ser at vi også kan få mndsleie for ca 5000 så det er jo ett alternativ.

Noen som vet om Møller er rause med lånebiler ved forsinkelser?

Jeg kom til å tenke på at jeg faktisk kan heve kjøpet nå når det er klart at de ikke klarer å levere i uke 4. Kan bli aktuelt om AWD viser seg å være ett bedre kjøp, spes hvis vi nå uansett går for en ventepølse

Trond.m

Rart at forhandler har satt uke 4 som siste levering. Jeg bestilte 09:00 åpningsdagen, men det står seneste levering uke 8. Det bør holde, og det går helt fint å kjøre EQC så lenge 😉

unik42

Møller i Haugesund har nå alltid vært rause med leiebil til meg. Og vi skulle også få leiebil om vår ID4 ble forsinket.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

magfred

Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

ihaal

Hadde forventet levering i uke 3. Fikk beskjed om at det ser ut til å bli levering i mars nå.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Trond.m

Sitat fra: ihaal på tirsdag 15. desember 2020, klokken 16:15
Hadde forventet levering i uke 3. Fikk beskjed om at det ser ut til å bli levering i mars nå.
Mars ? Når har du bekreftet produksjonsuke ?

ihaal

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 15. desember 2020, klokken 19:40
Sitat fra: ihaal på tirsdag 15. desember 2020, klokken 16:15
Mars ? Når har du bekreftet produksjonsuke ?

Usikker på nøyaktig produksjonsuke, men fikk beskjed om at det handlet om software.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Kjetil1986

Det kommer ingen biler til Norge før i mars. Hvilken dato i mars aner jeg ikke.
Model 3 long range 2021

Trond.m

Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 16. desember 2020, klokken 09:21
De skylder kanskje på sw, samtidig som de leverer biler til Nederland ?

RobertE

Store spm nå er vel hvor seint må de levere før du kan gå fra kjøpsavtalen vederlagt fritt. 🤣

DjHaak

Sitat fra: Trond.m på onsdag 16. desember 2020, klokken 10:01
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 16. desember 2020, klokken 09:21
De skylder kanskje på sw, samtidig som de leverer biler til Nederland ?

Fikk mail fra min forhandler på mandag om at de første kundebilene vil komme samtidig som demobiler og utstillingsbiler i månedsskifte januar/februar og at det er siste info fra importør og fabrikk. Jeg har produksjonsuke 2 og antatt levering uke 6.

Kjetil1986

Det er nok mye forskjellig info ute å går, men det kommer ingen kundebiler til Norge før i mars.
Så levering i uke 6 blir vanskelig da  :D
Model 3 long range 2021

DjHaak

Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:04
Det er nok mye forskjellig info ute å går, men det kommer ingen kundebiler til Norge før i mars.
Så levering i uke 6 blir vanskelig da  :D

Hvor har du den informasjonen fra som gjør deg så sikker på dette?
Jeg har fått med meg at det er mye ulik informasjon ute og går om man leser her og på facebook. Av den grunn tok jeg kontakt med min forhandler da jeg ikke hadde hørt noe ang noen forsinkelse. Da fikk jeg som nevnt svar om at kundebiler vil ankomme samtidig som demo- og utstillingsbiler i månedsskifte januar/februar og at dette var informasjon direkte fra importør og fabrikk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA