Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av golo, torsdag 03. desember 2020, klokken 18:42

« forrige - neste »

ID4

Sitat fra: Houseman på lørdag 27. februar 2021, klokken 10:48
Her kan man følge med på skipet som frakter bilene til Drammen:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:299721/mmsi:255801570/imo:9131967/vessel:AUTOPROGRESS

Skipet er på vei tilbake til Tyskland forbi Danmark i skrivende stund.

Bilene leveres i Oslo, ikke i Drammen.

Houseman

Møller viser flere bilder av ID.4 biler som lastes ombord "Autoexpress" på sin FB side:
https://www.facebook.com/volkswagenaskerogbarum/photos/1943294159158509
Jeg har fulgt med skipet på MarineTraffic i 4-5 dager og det har bare losset i Drammen.
Er du sikker på at de kommer via Oslo?

Trond.m

Betyr det at det kommer id.4 kundebiler nå ?
Ser på kalenderen at det bare er 4 uker til påske. De skal slite med å levere id.4 til det.

Bjoris

Første bilene er undeveis og blir oppdatert til 2.1 i Oslo har jeg blitt fortalt. Bil før påske er sannsynlig for de første, men antar det blir dere på østlandet som får den gleden:) Det går noen dager mer for oss her vest og for de nordover...

Electric cars in Norway

Bare måtte stikke innom VW i Oslo går. Men den ene ID.4 han hadde inne...den var ute... damn....sa jeg lavt til meg selv da... :D ;D

ID4

Sitat fra: Houseman på lørdag 27. februar 2021, klokken 20:22
Møller viser flere bilder av ID.4 biler som lastes ombord "Autoexpress" på sin FB side:
https://www.facebook.com/volkswagenaskerogbarum/photos/1943294159158509
Jeg har fulgt med skipet på MarineTraffic i 4-5 dager og det har bare losset i Drammen.
Er du sikker på at de kommer via Oslo?

Ja.

Møller Logistikk Bekkelaget er en avdeling i Harald A. Møller AS, som har ansvaret for inngående og utgående logistikk av nye biler i Norge. Møller Logistikk har lokasjon på Bekkelagskaia. Møller Logistikk Bekkelaget utførte varemottak, fortolling og utsendelse av mer enn 50.000 nye Volkswagen, Audi og Skoda til det norske markedet i 2018. I tillegg ble det utført klargjøringstjenester på 25.500 biler og innmontert skillevegger/gulv i ca 10.000 nyttekjøretøy. Avdelingen har 133 medarbeidere og er lokalisert i Kongshavnveien 32/34 på Bekkelagskaia.

Magnito

Var innom forhandler i dag, og han kunne bekrefte at bilene kommer til Bekkelagskaia som @HelEl sier. Kapasiteten til skipene var visstnok ca 800 biler. Egentlig litt synd at de kommer hit heller enn Drammen, kapasiteten til skipene som går til Drammen er fort på 2-3000 biler.

Luna

Kommer bilene som ble bestilt først og trenger oppgradering av software (eller har fått ny software i Tyskland), eller kommer de bilene som ble laget med ny software. Spørsmålet er egentlig om vi som bestilte først får bilen nå, eller de som bestilte bilen etter oss som var tidlig ute får bilen først. Jeg kunne jo tenkt meg bilen snarest. Bestilte i september.

ID4

Sitat fra: Luna på mandag 01. mars 2021, klokken 14:18
Kommer bilene som ble bestilt først og trenger oppgradering av software (eller har fått ny software i Tyskland), eller kommer de bilene som ble laget med ny software. Spørsmålet er egentlig om vi som bestilte først får bilen nå, eller de som bestilte bilen etter oss som var tidlig ute får bilen først. Jeg kunne jo tenkt meg bilen snarest. Bestilte i september.

Snakket med forhandler om dette for en time siden. Han viste ikke svaret på dette. Virker ikke som Møller Norge har helt kontroll på hva som kommer til å skje fremover.

Luna

Det burde ikke være vanskelig for Møller. Det er to utgaver av ID.4 med forskjellig farge. Kommer det f.eks en blå Max til Norge burde de gi den til den første som bestilte blå Max, osv. Det er ingen spesialutgaver av ID.4, enten 1.st eller 1.St Max og i forskjellige farger. De burde levere til de som var raskest til å bestille. Føler at det å bestille tidlig var å sette seg på liste når du får bilen. Jeg blir ikke fornøyd hvis jeg får bilen sent, men var tidlig ute med å bestille bilen. Det er jo litt av følelsen å være en av de første som får ID.4 kontra når det er 1000 vis av ID.4.

Magnito

Da jeg spurte min forhandler gikk han vel langt i å bekrefte at de som bestilte først må vente. Skulle tro det ikke trengte å være slik med to modeller i fire farger og null tilvalgsmuligheter nei.

hELgenen

Sitat fra: Luna på mandag 01. mars 2021, klokken 15:56
Det burde ikke være vanskelig for Møller. Det er to utgaver av ID.4 med forskjellig farge. Kommer det f.eks en blå Max til Norge burde de gi den til den første som bestilte blå Max, osv. Det er ingen spesialutgaver av ID.4, enten 1.st eller 1.St Max og i forskjellige farger. De burde levere til de som var raskest til å bestille. Føler at det å bestille tidlig var å sette seg på liste når du får bilen. Jeg blir ikke fornøyd hvis jeg får bilen sent, men var tidlig ute med å bestille bilen. Det er jo litt av følelsen å være en av de første som får ID.4 kontra når det er 1000 vis av ID.4.

Enig i logikken her - men samtidig så må de vel samle biler som skal til samme forhandler - så på en eller annen måte vil det sikkert bli at noen får før andre her sett opp mot bestillingslisten. Og så må de hensynta hvor mange biler hver forhandler kan levere ut i uka osv...Mye å tenke på er - så helt 1-1 mhp bestillingstid tror jeg det aldri blir. Men at mange får bilene sine i mars/april er det vel ingen tvil om.....

Luna

Helt 1-1 forstår jeg at det kan bli vanskelig. Det er klart at det er logistikk med utlevering. Men jeg forstår det slik at biler som blir produsert nå med ferdig software kommer rett ut av fabrikken og til de som bestilte senere enn september.

Trond.m

Kanskje ingen regel uten unntak. Bilen jeg bestilte 25.9 er meldt ut fra Bremerhaven med skip, og skulle vel være i landet nå. Når jeg får den levert er det dessverre ingen som kan si ennå, men påskeferien er vel sikret håper jeg. Min «gamle» bil leveres til ny eier i morgen.

Roy Aasen

Nå kan det jo være at jeg forsto min forhandler helt feil....men som han ordla seg...så ble det vel plukket en bil til meg av det som kon til landet..og det ikke nødvendigvis hadde sammenhegn med når bilen ble bestilt.   
Timewillshow...eller noe slikt  :blank:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA