77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?

Startet av Havvo, torsdag 03. desember 2020, klokken 11:34

« forrige - neste »

thebadger

Sitat fra: Contango på torsdag 31. desember 2020, klokken 17:43
Lad til 90 og kalkuler hva 100 blir. Burde være godt nok. Eller abonner på Teslafi.
Bare husk at å bruke teslafi gir en tredjepart fullstendig tilgang til bilen din.

olekvi

Sitat fra: thebadger på torsdag 31. desember 2020, klokken 23:23
Lad til 90 og kalkuler hva 100 blir. Burde være godt nok. Eller abonner på Teslafi.
Bare husk at å bruke teslafi gir en tredjepart fullstendig tilgang til bilen din.

Det stemmer ikke helt. 

Om man gir TeslaFi en API Token så er det ikke mulig for dem, eller andre som skulle få tak i datene fra TeslaFi å stjele bilen (remote start). 

TeslaFi lagrer ikke brukernavn / passord om man oppgir det heller, men personlig synes jeg det er mer ryddig å bare gi dem en token uansett.
'19 TM3P

thebadger

Sitat fra: olekvi på torsdag 31. desember 2020, klokken 23:43

Det stemmer ikke helt. 

Om man gir TeslaFi en API Token så er det ikke mulig for dem, eller andre som skulle få tak i datene fra TeslaFi å stjele bilen (remote start). 

TeslaFi lagrer ikke brukernavn / passord om man oppgir det heller, men personlig synes jeg det er mer ryddig å bare gi dem en token uansett.
Men de lagrer token, som er resultatet av å logge inn med brukernavn og passord.
Det gjør det absolutt ikke noe tryggere.

olekvi

Sitat fra: thebadger på fredag 01. januar 2021, klokken 00:06
Sitat fra: olekvi på torsdag 31. desember 2020, klokken 23:43

Det stemmer ikke helt. 

Men de lagrer token, som er resultatet av å logge inn med brukernavn og passord.
Det gjør det absolutt ikke noe tryggere.

Jo, det gjør det vesentlig tryggere siden ingen kan stjele bilen med bare token.
'19 TM3P

thebadger

Sitat fra: olekvi på fredag 01. januar 2021, klokken 00:19
Jo, det gjør det vesentlig tryggere siden ingen kan stjele bilen med bare token.
Hva mener du med å stjele bilen? Token er alt du trenger for å utføre alle handlinger bilen støtter.
Du har gitt noen en digital versjon av nøkkelkortet ditt.

olekvi

Sitat fra: thebadger på fredag 01. januar 2021, klokken 00:51
Sitat fra: olekvi på fredag 01. januar 2021, klokken 00:19
Hva mener du med å stjele bilen? Token er alt du trenger for å utføre alle handlinger bilen støtter.
Du har gitt noen en digital versjon av nøkkelkortet ditt.

Som jeg skrev i første innlegg så mener jeg "remote start", hva annet skulle være å stjele bilen?
For det så kreves både token og brukernavn/passord og de to siste får ingen ut fra TeslaFi.
'19 TM3P

Toonster

Må man oppgi passord og brukernavn i noe steg ved å bruke dette, så er man jo aldri garantert at de ikke lagrer den infoen?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

thebadger

Sitat fra: olekvi på fredag 01. januar 2021, klokken 00:59
Som jeg skrev i første innlegg så mener jeg "remote start", hva annet skulle være å stjele bilen?
For det så kreves både token og brukernavn/passord og de to siste får ingen ut fra TeslaFi.
Ah, sånn sett. Nei det stemmer, bare tenkte ikke det var veldig fristende å stjele en Tesla, er ikke så enkelt å ta den med til "Mr. Shady's Chopin Shop" siden det er så mange muligheter å spore den tilbake til eier.
Jeg tenkte på å tømme bil for eiendeler, låse opp bilen sånn at sentry mode ikke trigger mens du plukker av felger som går for 20k på finn.no, osv.
Hvis det er noen som klarer å knekke seg inn i Teslafi sine systemer så er det 2 ting som har ordentlig verdi:
1) gi plasserinsinfo og mulighet til å robbe bilen
2) trigge alle mulige operasjoner for alle bilene sånn at Tesla-aksjene får en smell når det havner på nyhetene.

Hadde man kunne gjort mer alvorlige ting hadde det vært fullstendig galskap å gi vekk token. I gi vekk brukernavn og passord derimot, det er en kategori for seg selv. Da kan man flytte eierskap til nye Tesla-kontoer for eksempel.

olekvi

Sitat fra: Toonster på fredag 01. januar 2021, klokken 01:22
Må man oppgi passord og brukernavn i noe steg ved å bruke dette, så er man jo aldri garantert at de ikke lagrer den infoen?

Nei, og det er derfor jeg skriver at det er lurt å bare gi dem token, ikke brukernavn og passord, så er den delen av saken ute verden.  Utover det så må man stole på tjenesten.
'19 TM3P

Contango

Er det riktig forstått at så lenge rekkevdden er 480-500 på P så er konklusjonen 82kwh Panasonic? Har noen fått noe annet?
Hva er konklusjonen på LR ift om man har fått LG eller evt Panasonic? Har noen fått verifisert Panasonic i LR i det hele tatt?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

thebadger

Sitat fra: Contango på fredag 01. januar 2021, klokken 13:54
Er det riktig forstått at så lenge rekkevdden er 480-500 på P så er konklusjonen 82kwh Panasonic? Har noen fått noe annet?
Hva er konklusjonen på LR ift om man har fått LG eller evt Panasonic? Har noen fått verifisert Panasonic i LR i det hele tatt?
Det er ganske mye spekulasjon rundt det, noen som har fått LG der nominell full lading har økt siden ny, og mange med sterke meninger. Hvis du orker å er det mye bra info i denne tråden:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2021-model-3-charge-data.214484

Kim-

Sitat fra: Contango på fredag 01. januar 2021, klokken 13:54
Ja, de som har E3D i vognkortet har Panasonic.

Sitat fra: thebadger på fredag 01. januar 2021, klokken 15:07
Det er ganske mye spekulasjon rundt det, noen som har fått LG der nominell full lading har økt siden ny, og mange med sterke meninger. Hvis du orker å er det mye bra info i denne tråden:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2021-model-3-charge-data.214484
Har ikke lest linken du referer til, men har ikke alle i US fått Panasonic?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

jorgenask

Er det sånn at alle med Panasonic har 82kWh eller er det bare performance som har fått dette ?
Har selv E3D i vognkortet i min LR 2021

Kim-

Det er nok ikke helt bekreftet enda tror jeg,  men mest sannsynligvis har du ikke 82kwh
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Contango

Sitat fra: Kim- på fredag 01. januar 2021, klokken 17:16
Det er nok ikke helt bekreftet enda tror jeg,  men mest sannsynligvis har du ikke 82kwh
Altså - at det egentlig er tre utgaver? 82 kwh Panasonic på P, og enten LG eller «gammelt» Panasonic på (77?) kwh på LR?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA