Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Å lade til 80%

Startet av Oesse, søndag 10. juni 2012, klokken 01:16

« forrige - neste »

Oesse

Hei,

Sitter å funderer på om det finnes søsken-/ tvillingvogner som får plass i en leaf? Noen som vet det?

Øistein
Horten

Thomas Parsli

Hvis du med "får plass" mener at den går i bagasjerommet (mens barna sitter i baksetet), tror jeg kun vogner der de sitter bak hverandre vil få plass.
Vår TFK Jogster  går akkurat ned (dvs. hattehyllen står litt opp) og det er hjulbredden skaper problemer.

Hvor gamle er ungene?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Oesse

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 21. mai 2012, klokken 15:49
Hvis du med "får plass" mener at den går i bagasjerommet (mens barna sitter i baksetet), tror jeg kun vogner der de sitter bak hverandre vil få plass.
Vår TFK Jogster  går akkurat ned (dvs. hattehyllen står litt opp) og det er hjulbredden skaper problemer.

Hvor gamle er ungene?

Thomas

Ja, er det jeg mener. Gjør ikke noe om hattehylle må ut heller(hvis det er mulig å ta den ut) Ungene er 11 måneder gamle. Har en mountain buggy vogn i dag, men den er så stor at den så vidt passer i A6'en. Vil hels ikke ha vogn hvor de sitter etterhverandre, men må vurderes hvis det eventuelt er eneste mulighet. Vet TFK vognen blir veldig liten, men vet ikke om den blir liten nok.

Øistein
Horten

jkirkebo

Sitat fra: Oesse på mandag 21. mai 2012, klokken 20:04
Gjør ikke noe om hattehylle må ut heller(hvis det er mulig å ta den ut)

Jepp, bare å ta den ut. Min ble demontert første dag og lagt permanent i boden, akkurat som hattehyllene/bagasjeromstrekkene i alle andre biler (med slike) som jeg har eid før. Er jo bare i veien, uten å tilføre noe etter min mening.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

Når du parkerer i Oslo med noe du ikke vil miste i bagasjen så lærer du fort å sette pris på både hattehylle og bagasjeromstrekk... ;-)

jkirkebo

Sitat fra: gbzdoc på mandag 21. mai 2012, klokken 23:15
Når du parkerer i Oslo med noe du ikke vil miste i bagasjen så lærer du fort å sette pris på både hattehylle og bagasjeromstrekk... ;-)

Hvis jeg har med bagasje så skal jeg på hytta eller annen ferie og da er det ALT for mye til å få plass under hattehylla uansett ;)

Normalt har jeg ingenting annet enn ladekablene i bagasjerommet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

Hmmm... Har en tvillingvogn i gasjen som ikke er testet i Leafen som jeg tror går inn. (Uten hattehylla)

Mulig hjulene må tas av, men det er jo gjort på 20 sek.

Kan teste på onsdag.

gbzdoc

Sitat fra: jkirkebo på mandag 21. mai 2012, klokken 23:17
Sitat fra: gbzdoc på mandag 21. mai 2012, klokken 23:15

Hvis jeg har med bagasje så skal jeg på hytta eller annen ferie og da er det ALT for mye til å få plass under hattehylla uansett ;)

Normalt har jeg ingenting annet enn ladekablene i bagasjerommet.

Alt som ikke får plass i hanskerommet er kjekt å kunne skjule bagasjerommet. F.eks. en laptop-bag e.l.

Må ikke være så stort. Selv en dameveske kan være kjekt å slippe å måtte dra på fra tid til annen. ;-)

Trond Arve

Er rimelig sikker på at Nordic Cab-en går baki Leafen. Kan teste om det er aktuelt?

(Anbefales om du trenger kombinert pulk/sykkelvogn/trillevogn (og hundevogn og pakkvogn/pulk ;-))
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Oesse

Sitat fra: gbzdoc på mandag 21. mai 2012, klokken 23:20
Hmmm... Har en tvillingvogn i gasjen som ikke er testet i Leafen som jeg tror går inn. (Uten hattehylla)

Kan teste på onsdag.

Hei,

Hva slags merke er det på vognen? Du får gi beskje hvis den passer :)

Øistein
Horten

Oesse

Sitat fra: ilmyggo på mandag 21. mai 2012, klokken 23:40
Er rimelig sikker på at Nordic Cab-en går baki Leafen. Kan teste om det er aktuelt?

(Anbefales om du trenger kombinert pulk/sykkelvogn/trillevogn (og hundevogn og pakkvogn/pulk ;-))

Hei,

Håper i utgangspungtet jeg finner en vanlig vogn som passer. Hvis ikke kan en sliken bli aktuell. Så gjerne test det ut hvis du har anledning. :)

Øistein
Horten

gbzdoc

Sitat fra: Oesse på tirsdag 22. mai 2012, klokken 17:17

Kan teste på onsdag.

Hei,

Øistein

Fikk ikke tid i dag, måtte hente båten... :-/

Men i morgen burde jeg få sjekket. :)

Husker ikke navnet på den i farta.

Oesse

Sitat fra: gbzdoc på onsdag 23. mai 2012, klokken 23:24
Sitat fra: Oesse på tirsdag 22. mai 2012, klokken 17:17

Kan teste på onsdag.

Hei,

Øistein

Fikk ikke tid i dag, måtte hente båten... :-/

Men i morgen burde jeg få sjekket. :)

Husker ikke navnet på den i farta.

Det går helt fint. Får ikke bilen før tidligst 1. Juni :)

Øistein
Horten

frodes

Sitat fra: Oesse på mandag 21. mai 2012, klokken 14:40
Hei,

Sitter å funderer på om det finnes søsken-/ tvillingvogner som får plass i en leaf? Noen som vet det?

Øistein

Hei vi har en  Leaf og barn på 2 år og en på 6 mnd, slik at vi bruker en slik Søskenvogn uten problemer.
Vi har en Bugaboo Donkey, den kan brukes som både singel og dobbelvogn, og går fint bak i leafen. Super vogn som virkelig kan anbefales.

Edit: Glemte å skrive at hattehyllen var det første som ble tatt ut når vi fikk bilen, kan nok muligens få den inn uten å ta den ut hattehylla, men den er bare i veien når man skal ha store ting inn og ut av bilen.
Leaf Kjøpt hos Gol Auto Januar 2012

Oesse

Sitat fra: frodes på torsdag 24. mai 2012, klokken 22:26
Sitat fra: Oesse på mandag 21. mai 2012, klokken 14:40
Hei,

Øistein

Hei vi har en  Leaf og barn på 2 år og en på 6 mnd, slik at vi bruker en slik Søskenvogn uten problemer.
Vi har en Bugaboo Donkey, den kan brukes som både singel og dobbelvogn, og går fint bak i leafen. Super vogn som virkelig kan anbefales.

Edit: Glemte å skrive at hattehyllen var det første som ble tatt ut når vi fikk bilen, kan nok muligens få den inn uten å ta den ut hattehylla, men den er bare i veien når man skal ha store ting inn og ut av bilen.

Har dere den som heter Bugaboo Donkey duo eller Bugaboo Donkey twins? Eller er det kanskje samme vogn?

Hvor er den kjøpt og hva koster den?

Øistein

Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA