Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Å lade til 80%

Startet av i_expect, lørdag 09. juni 2012, klokken 17:29

« forrige - neste »

Cobos

Sitat fra: i_expect på onsdag 23. mai 2012, klokken 18:35
Jeg er helt enig med deg der ja. Det jeg mente var nettopp det du presiserer; at mange av en eller annen grunn tror at de mister mye frihet hvis en av de to bilene (de har uansett) går på strøm. De tror eller ønsker/vil tro at de kjører så mye at de ikke klarer det eller at det blir for mye planlegging. Dette har jo vi erfart at ikke er tilfellet. Vi kjører til sammen mellom 50-60000 i året og jeg kan ikke si at vi planlegger veldig mye den daglige kjøringen. Det er det mange som ikke kjører så mye som vi gjør...

Jeg synes alltid det er morsomt hvordan folk alltid skryter av friheten som ligger i bensin helt til du peker på hvor latterlig avhengig du faktisk er. Bare se  på artikkelen i forbindelse med storstreiken nå. Utifra den ser det ut som vi normalt har en drøy uke med bensin tilgjengelig. Dette er en streik, hva hvis det skjer en ulykke eller en ny oljekrise. Avhengighet av både oljeproduksjon OG raffineri OG distribusjon gjennom få ledd gjør at det er veldig lett at noe skjer slik at tilgangen blir dårligere. Kontraster dette med strøm som er så viktig at hvis vi mangler strøm over en lengre periode stopper Norge.  Du så det spesielt i USA ved forrige bensinpris spike i 2008, en hel haug med bensinstasjoner unngikk konkurs med et nødskrik. En hard 6 mnd periode og distribusjonsnettverket for bensin dør bort.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA