Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Å lade til 80%

Startet av i_expect, lørdag 09. juni 2012, klokken 17:29

« forrige - neste »

i_expect

De har begynt en diskusjon på P2 nå foreløpig med bare folk som ikke har noen som helst forhold til elbil, ellerdvs et svært negativt syn på elbil.

Blir nesten litt provosert over hvor mye eder og galle det går ann å produsere og ikke minst faktafeil!
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Aspiranten

Hva sier de da, at det er miljøfiendtlig, går sakte og kan kun kjøre til butikken?  :D
Nissan Leaf

i_expect

Ja faktisk alt det du nevner  :) Og ikke nok med det: den kan ikke brukes til å hente ungene i barnehagen med engang, for det må du ha nr 1 bil til.  ??? (som selvsagt er en diesel/bensin stasjonsvogn)

Hjelp, og jeg som i god tro har hentet ungene i elbilen siden begynnelsen av 2010.  :-\ På tide at jeg slutter med det siden ekspertene har sagt at det ikke går...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Thomas Parsli

#3
Dette er bare en fase journalister og fossilister må igjennom :)
Innerst inne forstår de at fossilbilen er død, men det er litt vanskelig å akseptere.

Vær forberedt på enda mer tullball i årene fremover, skal miljø og trafikkproblemer løses blir det enda dyrere å kjøre fossilbil.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cra

Jeg hører også de der av og til, men nå som elbiler ikke lenger stikker seg så mye ut (med Leaf i spissen, for så vidt) så er refrenget at "problemet er at nå skal alle kjøre elbil, og da kommer avgiftene i løpet av kort tid. Sikkert til neste år allerede."

Merkelig få som tenker så langt som til at det blir i alle fall ikke billigere å kjøre fossilbil; den vil det alltid koste mer å bruke enn elbilen.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

i_expect

De de snakket med var ei jente fra bilsportmiljøet som var mest opptatt av lyden og som aldri hadde sittet i en elbil, mens den andre var Jon Winding-Sørensen fra bladet bil.  :)

Ble en masse sausing om at statlige ordninger forsvinner og at elbiler da blir dyrere og helt uinteressante (og poenget er...?), via at i fht til miljø som måtte hele produksjonskjeden for drivstoff frem til stikkontakten inn så ble de minst like miljøfientlige som fossilbil  ::) , til at hydrogen nok er fremtiden. Elbiler? Nei, avleggs blyforgiftede bokser...  :)

Nok et eksempel på at det er behov for å gjøre litt research før en lager et program, men også mulig at de ønsker å provosere litt  :)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Go-carter

#6
Sitat fra: i_expect på mandag 21. mai 2012, klokken 12:52
De de snakket med var ei jente fra bilsportmiljøet som var mest opptatt av lyden og som aldri hadde sittet i en elbil, mens den andre var Jon Winding-Sørensen fra bladet bil.  :)

Ble en masse sausing om at statlige ordninger forsvinner og at elbiler da blir dyrere og helt uinteressante (og poenget er...?), via at i fht til miljø som måtte hele produksjonskjeden for drivstoff frem til stikkontakten inn så ble de minst like miljøfientlige som fossilbil  ::) , til at hydrogen nok er fremtiden. Elbiler? Nei, avleggs blyforgiftede bokser...  :)

Nok et eksempel på at det er behov for å gjøre litt research før en lager et program, men også mulig at de ønsker å provosere litt  :)

Har du et lydklipp/link?

EDIT:
http://podkast.nrk.no/fil/ekko_-_et_aktuelt_samfunnsprogram/nrk_ekko_-_et_aktuelt_samfunnsprogram_2012-0521-1219_6347319989.mp3?stat=1&pks=68447

LOL! Jobben vår sponser henne..... Nei, nå må jeg snakke med sjefen  ::)

Flaut å være motorsportutøver å høre på dette. Beklager.  :(

Synd at hun ønsker at elbiler skal holde seg borte fra motorsport og bilsport... Det er ikke mange månedene igjen  ::) ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

cra

Herregud for et nek!!!   ::)

Det var ikke mange setningene som skulle ut av den truten før jeg hadde et temmelig klokkeklart bilde av dama i hodet. Og det var et meget stereotypisk men lite flaterende bilde, for å si det sånn. Trur kanskje hun burde kjøre elbil, såpass hun får penger til enda mer silikon, botox og hydrogenperoxid. (dvs; sistnevnte trur jeg ikke hun trenger!)  ;D

(Jeg har vel nettopp senket meg selv til et nivå tilsvarende denne bimboen dama, men det får så være....  ;)

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hkaspenberg

For å (nesten)sitere Albert i Albert og Herbert; Du Hebbelille, Molly Petite, går det verkelegen an å hete så?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Espen Hugaas Andersen

#9
Det var en del idioti der.

Spesielt ett utsagn fikk meg til å le.

"Det er ingen som kjøper elbil fordi det er veldig morsomt." Han kan ikke ha husket Tesla Roadster! Det er jo et uttrykk blant kjøperne av Tesla - et Tesla glis. Mange som kjører Roadster har så klart mye penger; de kan kjøpe hva som helst av biler (spesielt siden de bor i California der elbiler og bensinbiler er skattlagt ca likt), men så prøvekjører de en Roadster og så er de frelst.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Aspiranten

Jaja, folk dømte iPhone (prinsippet stor touchskjerm og avansert CPU) nord og ned i sin tid også.

Vi vet ihvertfall bedre, og det gliser jeg av hver gang jeg kjører elbilen  :D
Nissan Leaf

gbzdoc


el nino

Molly Petite ---- ;D(man sier at "navnet skjemmer ingen" ;)) og Jon Winding Sørensen, hørtes like hjernedøde ut begge to. Den fnisende Molly hadde en "intelligent" sammenligning om at en "kjekk mann i El-bil fikk henne til å tenke på en mann med en chiwawa (eller hva disse hundene på størrelse med et marsvin heter). Petter Solberg fremstår som intellektuell sammenlignet med henne ;D

elektrolux

Syntes vi skal åpne for litt humor i sinnene våre:

Tonen for intervievet ble lagt i de første spørsmålene fra intervieveren, og i en slik setting vil det alltid bli sagt ting som ikke er så veloverveidet.

Vi får bekreftet stereotypien som hersker i miljøet, og får bare være overbærende med det. Jon Winding forsøker seg på en del resonement som i en slik setting virker overraskende innsiktsfulle, men jeg lar meg irritere over at de samme (U)sannhetene blir gjenntatt om og om igjen som at Elbilen er bil nr 2 og 3 og 4 osv. fordi det ikke er den du bruker til hytta. >:( Hvem kjører oftere til hytta enn til butikken spør jeg, og hva er egentlig en nr 1 bil?

I en krisesituasjon ville jeg selv valgt langtursbilen min om jeg fikk et ultimatum om å kun ha en bil, men om økonomien tilsa salg av alle bortsett fra en bil, ville jeg heller sittet igjen med en av Elbilene. Da hadde jeg i alle fall hatt daglig transport, og fikk løse langtur på annen måte.

Jeg er redd utenforstående som hører dette intervievet, og leser denne tråden blir overrasket over hvor seigrumpa vi her framstår. Skulle jeg valgt en fest med en av leirene er jeg redd jeg heller ville besøkt V8 gjengen med 1/2 liter glassa, og rockemusikken durende ut av høytalerene framfor den gjengen som hittil har uttalt seg her.  ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Aspiranten

Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA