Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppsett av Tibber og Easee til e-tron?

Startet av OlaD, søndag 29. november 2020, klokken 20:33

« forrige - neste »

OlaD

Hei,

Første innlegg her og ny e-tron blir levert i neste uke :)

Har satt opp en Easee lader på 230V, 3 fas med 40A kurs. Tibber strømleverandør og Pulse på HAN porten. Aidon, som ikke er optimalt for lastbalansering i flg et innlegg et eller annet sted.

Kan noen forklare meg et godt oppsett av appene og hva som vil styre ladingen best? Har Tibber appen med Easee power-up, Easee appen og snart MyAudi oppe å går også. Det finnes vel også en Audi power-up i Tibber appen. Regner med det blir kaos om alle disse skal konkurrere om å styre ladingen...

Takk!

oyvindbj

Har samme opplegg som deg med Aidon, 40/32A 3-fas IT og pulse. Den har slått ned ladehastigheten ved noen få anledninger pga høyt forbruk ellers i huset.

Jeg spurte Tibber om dette med både Audi og Easee power ups. Ingen problem å ha flere så lenge man bare hadde smartlading på en av de. Valgte da å sette smartladingen på Easee power upen. Det har fungert helt fint. Easee appen brukes sjeldent og myaudi til forvarming.

OlaD

Sitat fra: oyvindbj på søndag 29. november 2020, klokken 21:06
Har samme opplegg som deg med Aidon, 40/32A 3-fas IT og pulse. Den har slått ned ladehastigheten ved noen få anledninger pga høyt forbruk ellers i huset.

Jeg spurte Tibber om dette med både Audi og Easee power ups. Ingen problem å ha flere så lenge man bare hadde smartlading på en av de. Valgte da å sette smartladingen på Easee power upen. Det har fungert helt fint. Easee appen brukes sjeldent og myaudi til forvarming.

Så bra! Takk :)

linge

Har 3 fas 32 kw med Kamstrup måler, pulse. Smartlader kun via Tibber, og det fungerer greit. 20 % rabatt på ladestrøm, ingen innstillinger i bilen, blir bare krøll av det.
e-tron 55 2021 Sportback
e-tron 55 2019 solgt

jonste

Sitat fra: linge på mandag 07. desember 2020, klokken 14:48
ingen innstillinger i bilen, blir bare krøll av det.
Må si meg enig her, 2 easebokser, bilene styrer kun maks ladenivå. Resten tar smartlading seg av (bruker tibberapp). Har erfart at innstilling i bilen bare lager krøll, og er mindre smart i sin prioritering.

Trond.m

Sitat fra: linge på mandag 07. desember 2020, klokken 14:48
Har 3 fas 32 kw med Kamstrup måler, pulse. Smartlader kun via Tibber, og det fungerer greit. 20 % rabatt på ladestrøm, ingen innstillinger i bilen, blir bare krøll av det.
Dette krever vel at du har Wifi tilgang fra sikringsskapet og der Easee ladestasjon er montert ? Det går vel ikke med bare 4G ?

linge

Det er mulig du har rett i det, jeg har MESH nettverk, med en boks i garasjen, så god WIFI dekning der.
e-tron 55 2021 Sportback
e-tron 55 2019 solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA