Hovedmeny

Vinterdekk Model 3 Performance 2021

Startet av krister461, mandag 23. november 2020, klokken 19:33

« forrige - neste »

krister461

Hva gjør folk med vinterdekk til disse?

Jeg vil helst slippe å betale 34k for Tesla-felger, men jeg vil gjerne ha 20''.

3.parts leverandører virker ikke å kunne levere de nye TPMS, så foreløpig plan er å kjøpe løse dekk og hive på Uberturbine-felgene.

Men, noen som vet hvilke dekkdimensjoner som passer? I manualen står det at felgen er 8,5 bred, men i delekatalogen står det 9,0...

hemi

med kvalitetsdekk dvs R3 eller VC7 blir det 30k+ uansett ca.
husk også at tesla sutrer over uorg felger og vil skylde alt på det.

Tips er evnt å plukke opp noen org pent brukte 20" på finn, mange som bytter bort fra de for å få annet design og leke at de er mer "unike" med noe grusomme 3 part 20" :D

Steffinho

Noen som har hørt når det vil være mulig å kjøpe disse sensorene fra Tesla?
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

helge89

Jeg hadde kanskje ventet med å prøve 20" før jeg bestemte meg for å investere i 20" vinterdekk i tillegg.

Det er ikke for alle.

Jeg flytter over 18" til vinterdekk på den M3P jeg har bestilt, og beholder muligens 20" på sommerdekk hvis det går, men har kjørt med 20" på M3P før og er skeptisk. P-Zero har jeg prøvd på 19", og de var ikke særlig komfortable.

Edit: Disse sensorene eksisterer på Model Y, så du kan få tak i de kanskje fra 3. parts felgleverandører i USA (T-sportline etc). Ellers skal du kunne kjøpe de fra Tesla ja, men det kan bli en stund før de har nok av de til å selge her i Norge.

krister461

Er ikke bekymret for verken sutring fra Tesla eller kjørekomfort. Har kjørt diverse Tesla-er med 3.parts felger i snart 7 år nå. :)

Kan godt kjøpe brukte 20'' fra Finn, men det tar jo en stund før det kommer noen med nye sensorer der og jeg trenger vinterdekk rimelig raskt...

Øyvind.h

Samme her. Kjørt med uoriginale felger siden første Tesla for 7 år siden og de har byttet bremser, understell osv på garanti. Aldri nevnt noe som helst om felger, ledbar eller kamera.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nickelilltroll

Nei, er ikke alle som blir ifrågasatt på den med bruk av ikke orginale felger. MEN jeg var en av dem. Foringer i bak og fremvogn var utslitte etter 40k km på min TMSP.

Her blev det diskutert mye fram og tilbake, men slutta med at Tesla tok regninga. Etter den gang går jeg KUN for orginale felger ihvertfall, så Hemi er ikke helt ute på havet å surrer med tannpirkere her...

Er fortsatt opp til hver og en detta. Er og detfor jeg ikke kjører Performance lenger. Skal ha råd til det og ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

DirtyD

Jeg skal også omlegge dekk på uberturbinene. Men venter til felgdimensjonene er bekreftet, og evt. andre endringer.
Foreløpig ser det ut som square, men håper på staggered. Samt, usikkerhet på hva disse SVCene (bilde) er for noe.

DirtyD

Sitat fra: helge89 på mandag 23. november 2020, klokken 20:00
Edit: Disse sensorene eksisterer på Model Y, så du kan få tak i de kanskje fra 3. parts felgleverandører i USA (T-sportline etc). Ellers skal du kunne kjøpe de fra Tesla ja, men det kan bli en stund før de har nok av de til å selge her i Norge.
Det skal være samme BLE TPMS som Model Y, men tviler på at tredjepartsleverandører bruker noe annet enn Tesla sine, siden ingen hittil har fått aftermarket BLE TPMS til å fungere.

Riktig nok ble det i August nevnt at via en oppdatering (Tesla), så funket de gamle TPMSene med Model Y. Men, vet ikke om dette stemmer / er bekreftet. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tsportline-wheel-packages-and-tpms.201904/

krister461

Sitat fra: DirtyD på tirsdag 24. november 2020, klokken 08:53
Det skal være samme BLE TPMS som Model Y, men tviler på at tredjepartsleverandører bruker noe annet enn Tesla sine, siden ingen hittil har fått aftermarket BLE TPMS til å fungere.
Hmm. Så det betyr at man risikerer at det er vanskelig å kjøpe 3.partsfelger til sommeren også?

Kanskje jeg må krype til korset å kjøpe Tesla-felger allikevel....

helge89

Svar fra T-sportline

We have been supplying the Bluetooth sensor for Tesla Model Y in March of this year. The supply has been extremely limited from Tesla. We currently do not have enough sensors. We suggest you purchase from your local Tesla service center.

Edit: Siden da har de oppdatert teksten ved kjøp av komplette hjul også:

Note about Tire Pressure Monitoring Sensors (TPMS): Tesla has updated 2021 Model 3's to their proprietary Bluetooth Tire Pressure Monitoring Sensors. Due to limited supply, we are not offering this sensor for purchase. We recommend purchase from Tesla.   

https://tsportline.com/collections/19-tesla-wheels-model-3/products/tesla-model-3-19-tsv-flow-forged-tesla-wheel-set-of-4

DirtyD

Regner med at det blir lettere å kjøpe Teslas TPMS til våren/sommeren, siden de trolig prioriterer seg selv nå i starten.

jaycea

Tesla Model Y Performance 2023
Tesla Model 3 Performance 2021
x Kia eSoul 2020
x Tesla Model X 90D 2017
x Tesla Model S 85 2014

jokke

20" med cvc7på performance er helt topp på østlandet.
Klart de slipper mye lettere enn sommerdekk

thorerik

Er det mulig å bruke de standard 18" som kommer på LR på Performance som vinterdekk?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA