Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jalla

Sitat fra: OleBrummen på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:46

Klikket og klikket...ikke sjangs til å komme videre. Forbannet irriterende.
Mange har fått det til ettersom det nå er null biler igjen.  :police:

elektro

Sitat fra: Barfot på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:49
Er det overhodet tekniske date på lengde, bredde og fri høyde under noe sted ?

Nei, dvs. lengde/bredde vet vi vel omtrent identisk med alle andre biler i segmentet. De 10.000 kronene er refunderbare om du ikke er fornøyd med spesifikasjonene. Men problemet nå er at de ikke vil ha pengene.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Vidar H.

Sitat fra: Barfot på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:49
Er det overhodet tekniske date på lengde, bredde og fri høyde under noe sted ?

https://s7g10.scene7.com/is/content/hyundaiautoever/IONIQ+5+Project+45pdf

Utvendig lengde, mm 4635
Utvendig bredde, mm 1890
Utvendig høyde, mm 1605
Akselavstand, mm 3000
Bakkeklaring, mm 160
Bakkeklaring til batteripakke, mm 170
Lasterom, l (VDA 211) 531
Maks lasterom, l (VDA 214) 1591
Bagasjerom foran, frunk, l 24


RJK

Sitat fra: Barfot på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:49
Er det overhodet tekniske date på lengde, bredde og fri høyde under noe sted ?

Lovet 3 m akselavstand, og lengre enn Kona, og visstnok rundt 600 liter bagasjerom.

Ser forøvrig at elbil.no er kommet ut med ny artikkel nå:

"Bilen er en sak på nær 4,64 meter, og den har en svært lang akselavstand til å være en bil i denne klassen, med hele tre fulle meter."

https://www.elbil24.no/nyheter/ioniq-5-bor-du-sjekke-ut-na/73442620
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

Sitat fra: Jalla på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:52
Sitat fra: OleBrummen på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:46

Klikket og klikket...ikke sjangs til å komme videre. Forbannet irriterende.
Mange har fått det til ettersom det nå er null biler igjen.  :police:

Rart hvis ingen her inne har fått bestilt og knappen "Betal med Paypal" fortsatt er der.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

najtrox

Det står på hjemmesiden nå : "Ingen har kunnet reservere en av de 3000 bilene enda".
Beklager tekniske problemer etc.. det er jo forsåvidt bra. Men nå burde de bare utsette hele greia

feistydolphin

Sitat fra: RJK på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:51

550 km WLTP på 73 kWh-batteriet, og 2 års gratis MyHyundai som kommer med gunstig ladepris hos Ionity. Er ihvertfall lovnadene. Hva ladepris faktisk blir, er ikke sluppet ennå, men ser ikke bort fra at prisene vil være nær det VW og Audi tilbyr.

Så at den kommer uten ladenettverk, stemmer altså ikke...
Rekkevidden står til 460 km WLTP for long range AWD.
Ionity-laderne tror jeg det blir trangt på etterhvert, jeg burde presisert - uten _eget_ ladenettverk. Stopper du feks på Dombås har du vel omtrent dobbelt så mange ladere tilgjengelig dersom du er Tesla-eier...

turfsurf

Sitat fra: feistydolphin på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:43
TM3 LR med vinterdekk og hengerfeste og standard autopilot (som holder for meg, skjønt skulle gjerne vært foruten fantombrems) kommer på 500k.
Men nå sammenligner du topputstyrt Ioniq 5 med en ikke sammenlignbar TM3.

Foreløpig vet vi ikke laveste pris på Ioniq 5. TM3 LR koster fra 464-572k (uten vinterdekk). Fra-til pris på Ioniq 5 ser ut til å være lavere bastert på prisen på lanseringsmodellen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vidar H.

Sitat fra: najtrox på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:55
Det står på hjemmesiden nå : "Ingen har kunnet reservere en av de 3000 bilene enda".
Beklager tekniske problemer etc.. det er jo forsåvidt bra. Men nå burde de bare utsette hele greia

Det skjer åpenbart noe med konfiguratoren. Forsøker man å velge eksteriørfarge nå får man et bilde av en Ioniq 5 og ikke en Tucson.

RJK

Sitat fra: feistydolphin på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:57
Sitat fra: RJK på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:51

550 km WLTP på 73 kWh-batteriet, og 2 års gratis MyHyundai som kommer med gunstig ladepris hos Ionity. Er ihvertfall lovnadene. Hva ladepris faktisk blir, er ikke sluppet ennå, men ser ikke bort fra at prisene vil være nær det VW og Audi tilbyr.

Så at den kommer uten ladenettverk, stemmer altså ikke...
Rekkevidden står til 460 km WLTP for long range AWD.
Ionity-laderne tror jeg det blir trangt på etterhvert, jeg burde presisert - uten _eget_ ladenettverk. Stopper du feks på Dombås har du vel omtrent dobbelt så mange ladere tilgjengelig dersom du er Tesla-eier...

Leste ikke alle spesifikasjonene som stod i artikkelen jeg linket til, før jeg la en ut, men det er vel LR 2 WD som får best rekkevidde. Men synes det er mye som ser bra ut her.

Men, sånn det ser ut nå, ville jeg vel satt meg opp på TMY selv, og håpe den ble billigere like før utlevering starter. Men om man absolutt ikke vil ha Tesla, så er dette vel så bra som noe fra VW AG i mine øyne.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Leifen1980

Funker her, men dropper nok reservasjonen
Kun fossilbiler akkurat nå.
ex Tesla MY 2021
ex Tesla M3 base performance 2019
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

elektro

Sitat fra: feistydolphin på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:57
Sitat fra: RJK på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:51

550 km WLTP på 73 kWh-batteriet, og 2 års gratis MyHyundai som kommer med gunstig ladepris hos Ionity. Er ihvertfall lovnadene. Hva ladepris faktisk blir, er ikke sluppet ennå, men ser ikke bort fra at prisene vil være nær det VW og Audi tilbyr.

Så at den kommer uten ladenettverk, stemmer altså ikke...
Rekkevidden står til 460 km WLTP for long range AWD.
Ionity-laderne tror jeg det blir trangt på etterhvert, jeg burde presisert - uten _eget_ ladenettverk. Stopper du feks på Dombås har du vel omtrent dobbelt så mange ladere tilgjengelig dersom du er Tesla-eier...

Ja, men ulempen er at du må ha Tesla da..

Jeg har aldri stått i ladekø med min e-tron siste to år, og jeg kjører mer enn gjennomsnittet og forholder meg til skoleferien i Oslo området. Dvs. reiser på samme dager og klokkeslett som andre. Kjører til de mest populære vintersportsstedene og øvrige fjellområdene, inkludert Dombås, og Sørlandet, Dyreparken osv. om sommeren.

Ladekøene du leser om er folk med første generasjons elbiler med 10-15 mils praktisk rekkevidde. Eller uerfarne folk som planlegger å lade på en dobbel 50 kW lader med e-tron i Østerdalen på en av de mest hektiske tidspunktene gjennom et helt år, i stedet for å toppe opp litt før de kommer så langt.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Øyvind.h

Sitat fra: Leifen1980 på tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:02
Funker her, men dropper nok reservasjonen

Du kommer ikke videre på neste side over til PayPal
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

elektro

Sitat fra: Vidar H. på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:53
Sitat fra: Barfot på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:49
Er det overhodet tekniske date på lengde, bredde og fri høyde under noe sted ?

https://s7g10.scene7.com/is/content/hyundaiautoever/IONIQ+5+Project+45pdf

Utvendig lengde, mm 4635
Utvendig bredde, mm 1890
Utvendig høyde, mm 1605
Akselavstand, mm 3000
Bakkeklaring, mm 160
Bakkeklaring til batteripakke, mm 170
Lasterom, l (VDA 211) 531
Maks lasterom, l (VDA 214) 1591
Bagasjerom foran, frunk, l 24

Bra, men bilen virker veldig smal og har antakelig for lite bagasjerom til å erstatte e-tron for vår del. Litt avhengig av om det blir større om man flytter på setene og om ev. rom under gulvet ol. er medregnet.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA