Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elsykkel til leie

Startet av kjells, tirsdag 05. juni 2012, klokken 19:23

« forrige - neste »

kjells

Hei.
Er det noen som vet om det er mulig å få koblet iphone til USB porten på i-MiEv,
eller går det bare med minnepenn?
Har søkt en del på nettet, og der står det blandt annet om ipod adapter, men har
ikke helt funnet noe løsning på dette.
Så da er det vel bare FM transmitter som er alternativet?

testO

Det fungerer helt fint å koble til IPhone USB porten på i-Miev.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

Kris

Funker i Ion også. Kan spille av musikk fra både iPod og spotify.
Men det som er teit er at du bare får koblet til telefonfunksjonen via blutuss og ikke gjennom en normal USB-kabel. Fatter ikke helt hvorfor, men det kan skyldes noe sikkerhetsgreier fra Apple.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Thomas Parsli

Grunnen er nok at TCP (http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_protocols#Telephony_control_protocol_.28TCP.29) går over bluetooth -og at det ikke finnes en standard som går over USB.

Protokollen er gammel (pre iPhone) og du må nok heller skylde på  Nokia og Ericsson :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

kjells

Takk for svar.

Gikk ut og prøvde med en gang, men neida.
Viser at iPod er tilkoblet, men det står "No Song" i displayet.
Har en iPhone 4 med iOs 5.1.1 og Spotify.
Det kommer ikke noe lyd i telefonen når jeg spiller av med USB kabelen tilkoblet,
så det virker som om den gjør sitt beste, men til ingen nytte ;)

foxy

Sitat fra: kjells på tirsdag 15. mai 2012, klokken 23:37
Takk for svar.

Gikk ut og prøvde med en gang, men neida.
Viser at iPod er tilkoblet, men det står "No Song" i displayet.
Har en iPhone 4 med iOs 5.1.1 og Spotify.
Det kommer ikke noe lyd i telefonen når jeg spiller av med USB kabelen tilkoblet,
så det virker som om den gjør sitt beste, men til ingen nytte ;)

iphone+spotify går ikke her heller,
iphone med mp3 filer som "ipod" har ejg ikke prøvd;
ipod funker fint..
I-miev 2011
Asker

Elmo

Konspirasjonsteorier skal ha det til at Nissan og Apple samarbeider tett, slik at Nissan releaser Andriode-apper til Leaf'n minst ett år senere senere enn tilsvarende for iPhone.

Kanskje det dere opplever her er av samme grunn. At Nissan får Apple til å forhindre kommunikasjon med andre elbiler enn Leaf :D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

testO

IPhone + spotify har jeg ikke prøvd.
IPhone + mp3 kjøpt via iTunes fungerer!
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

Thomas Parsli

Sitat fra: Elmo på onsdag 16. mai 2012, klokken 16:40
Konspirasjonsteorier skal ha det til at Nissan og Apple samarbeider tett, slik at Nissan releaser Andriode-apper til Leaf'n minst ett år senere senere enn tilsvarende for iPhone.

Kanskje det dere opplever her er av samme grunn. At Nissan får Apple til å forhindre kommunikasjon med andre elbiler enn Leaf :D

I dette tilfellet må det være Mitsubish og Apple som har slått seg sammen, slik at iPhone fungerer dårlig på i-Miev og bra på Leaf...

Men helt alvorlig -dette bør fungere.
Hvis iPhone kan spille musikk over bilens stereo (fra iTunes) klarer den å spille musikk fra andre programmer også, inkludert Spotify.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

foxy

miev usb kobling funker tydligvis bare i "ipod" modus dvs. med mp3 filer - spotify, wimp +++ går ikke
I-miev 2011
Asker

hkaspenberg

Sitat fra: foxy på onsdag 16. mai 2012, klokken 17:53
miev usb kobling funker tydligvis bare i "ipod" modus dvs. med mp3 filer - spotify, wimp +++ går ikke

På min iOn / iPhone-kombo bruker jeg Blåtann for lydoverføringen og en USB-kabel + en 12V adapter for å lade telefonen. Bruker man USB-tilkoplingen til radioen så virker kun iTunes-musikk, ikke Spotify som jeg forretrekker.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Kris

Joda, spotify funker fint. Og telefonen lader normalt, uten noen form for adapter.
Når du kobler til telefonen begynner bilen automatisk å spille fra iPod. Hvis du så fyrer opp spotify og trykker play, bytter den til spotify musikk. Men i displayet på radioen står det forsatt siste spor som ble spilt fra iPod. Hvis du forsatt ikke hører spotify lyd kan det være du må bla litt opp eller ned med knappene til høyre på radioen.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

gbzdoc

Er det den nye i-Miev du har?
Den har jo ny radio, og det er mulig den er hakket dårligere enn den som ble brukt på 2011 modellen fra Pioneer på akurat dette.

På 2011 modellen sin Pioneer virket både iPod funksjonen, Sporify og Wimp fra iPhone som nevnt over.

foxy

tråen handler om imiev (regner med det er snakk om denne pioneer radion) og kobling mot iphone.

spotify via iphone 4 på pionieer radio i miev 2011 funker ikke hos meg i alle fall... kan noen avkrefte det? gbzdoc?

EDIT:

Nå var jeg ute og testet det igjen med spotify.. og jo det funker!!!!!!!!!! Yepeaaaaaaaa  ;D

Var nok utålmodig første gang jeg prøvde og konkluderte rask at det ikke gikk... straffen var xxx antall turer uten gromlyd fra playlista mi.....  :-[

Prøvde å gjenskape «feilen» og klarte det faktisk..
For å høre på spotify, må spotify-app'n være startet på iphonen før du setter inn «usb» kabelen! kobler du til usbkabelen først og så starter app'n er det rimlig stille i bilen...
I-miev 2011
Asker

gbzdoc

Hadde aldri problemer med det selv, men det er jo allerede noen iOS, Wimp og Spotify versjoner siden... Kan jo også hende jeg alltid plugget til først og så startet appen. ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA