Hovedmeny

ID.4 i Norge

Startet av toref, tirsdag 10. november 2020, klokken 08:10

« forrige - neste »

toref

ID.4 1ST MAX - Bestilt
Nissan Leaf 24kWh - 2016
Kewet-2  - har endt sine dager på huggeriet

ihaal

God oppsummering hos tek også https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/oAAodm/volkswagen-id4 Plassen ser i hvert fall god ut. Vanskelig å vite hvor langt fram setet er på bildet med barnesete, men ser jo særs lovende ut.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Radiobil1

Tipper denne kommer til å selge vesentlig mer en 3ern, dette er jo en praktisk bil med taklast og hengerfeste!

Amatøren

Noen som synes det er greit at Volkswagen dropper fullverdig AID med ordentlig kart med trafikk?

Nå som e-Golf (og fossilbiler fra Volkswagen) har slik flott 'instrumentpanel', så velger Volkswagen å droppe det på nye Golf (fossilbil) og ID serien.

Noen vil vel si at det er bare å kjøpe med HUD, men jeg mener det ikke er fullgodt alternativ. Kun et supplement til AID.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

hELgenen

Jeg synes det er helt greit..Ønsker ikke å betale ekstra for AID og føler alt dette trolig kun vil være kult i 2 timer når bilen er ny og kanskje en gang pr ny passasjer..Jeg synes en god Android Auto integrasjon er godt nok mhp kart,trafikk info osv.  Ble ekstremt nysgjerrig på Polestar sin Android integrasjon,men etter bruk så satt jeg faktisk igjen med samme følelse at en knallgod Android Auto integrasjon der telefonen står for ytelsen faktisk ville vært en bedre løsning. Lettere å kjøpe ny telefon løpende,enn å bytte ut HW i bilen...

unik42

2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Maxwell_400

Hvordan er denne sammenlignet med Jaguar I-Pace ? Teknologi, plass, pris ? Eller Mach-E som også kan ha kun tohjuls trekk.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Stikkkontakt

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 11. november 2020, klokken 08:53
Hvordan er denne sammenlignet med Jaguar I-Pace ? Teknologi, plass, pris ? Eller Mach-E som også kan ha kun tohjuls trekk.

Jeg syns den fremstår mye mer praktisk enn i-Pace. Mer lettlastet bagasjerom, mer bakseteplass, mer hengervekt.
Teknologisk er den garantert bedre enn I-Pace 2018-2020. 2021 er vesentlig bedre, uten at jeg har fått testet forskjellen. Blir litt epler og pærer prismessig. ID4 1st er ikke likt utstyrt som EV320 Pure, men de kan vel kanskje sammenlignes likevel. Da må du betale 180000 mer for Jaguaren med kortere rekkevidde , men mye bedre akselerasjon og 4wd.

Øyvind.h

Er det sluppet ytelsestall for ID4 4wd?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. november 2020, klokken 09:18

Tror ikke det, men tipper vi er nede på ca 6 sek med 300 hk og AWD. Litt rart at Enyaq bare får 265 hk, der skal RS har dette oppsettet som ID4 får så jeg er litt spent på om pristillegget på ID blir noe større en folk ser for seg...

Egentlig litt derfor vi gikk for RWD for blir det mye over 30 kNOK så faller motivasjonen når både rekkevidden går ned 50 km og vi strengt tatt ikke har noe sted der dette er viktig for oss

Stikkkontakt

Sitat fra: Bjoris på onsdag 11. november 2020, klokken 10:05

Tror ikke det, men tipper vi er nede på ca 6 sek med 300 hk og AWD. Litt rart at Enyaq bare får 265 hk, der skal RS har dette oppsettet som ID4 får så jeg er litt spent på om pristillegget på ID blir noe større en folk ser for seg...

Det er vel ingen grunn til å tro at dette tillegget blir mye større enn i USA?
Norge er et elbilland med stor konkurranse som igjen driver prisene ned.
I USA koster AWD 3680 dollar. Det inkluderer også hengerfeste og oppvarmet frontrute, så i praksis koster AWD bare ca 25000 kroner. Jeg tipper 35-40000 kr ekstra for AWD, men kanskje det blir utstyrsvariasjoner når de normale modellene kommer.

Bjoris

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 11. november 2020, klokken 10:10
Sitat fra: Bjoris på onsdag 11. november 2020, klokken 10:05

Det er vel ingen grunn til å tro at dette tillegget blir mye større enn i USA?
Norge er et elbilland med stor konkurranse som igjen driver prisene ned.
I USA koster AWD 3680 dollar. Det inkluderer også hengerfeste og oppvarmet frontrute, så i praksis koster AWD bare ca 25000 kroner. Jeg tipper 35-40000 kr ekstra for AWD, men kanskje det blir utstyrsvariasjoner når de normale modellene kommer.

Nå får vi se, har sett dette i USA, men tror nok prisene kan variere enn del fra dette da det er ett helt annet marked, AWD er nok mer attraktivt her og kan da kanskje prises høyere?

Men skulle vi feks fått en 1ST AWD til 459 ja, da har vi en hit ja!!

Øyvind.h

Regner med tillegget blir noe i retning av det i USA. Antakelig noe lavere mtp at pakken der inkluderer mer enn bare 4wd. Høyt salg av 4wd skulle tilsi lavere margin/lavere pris. Tror Møller ønsker en salgsvinner.

Mesteparten av pristillegget får en også igjen ved salg, men det viktigste for meg er uansett at 2wd er helt uaktuelt basert på behov og preferanser. Så det blir heller slik at om påslaget for 4wd er mye høyere enn forventet så skrinlegges heller bilen. 530-540 for Max med 4wd er en konkurransedyktig pris og vel verd pengene.

Ytelser rundt 6 sekunder er tålelig greit og noe jeg kan leve med. Ikke morsomt og sprekt, men helt OK.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kires

Kan ikke skjønne at en id.4 Max med 4x4 skal komme så lavt. Da har Møller jo noe ekstremt rart med prisingen til Enyaq og den må settes ned 60-70k i pris, minst.
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

hELgenen

Om det kommer en 4WD variant med påslag 30k i forhold til dagens priser på RWD så blir det jo fort ekstra interessant. Men tallene til Enyaq viser vel at spranget kan bli mye mer. Jeg kjøper ikke en 4WD med alt det jeg trenger av utstyr til 600k - da går jeg heller videre opp til premium segmentet. Men kommer det en 4WD med priser fra 460 til max 540 så kanskje. Det er uansett mye konkurrenter i vente her nå. Tesla model Y kommer også inn på markedet mot slutten av året. BMW sier de vil prise iX3 en del lavere enn X3 - og dersom BMW kjører en kampanje i løpet av våren på denne så står man plutselig der og funderer på om 4WD er et must eller ikke. Og inn fra siden kommer Ford Mach-e som jeg også er veldig spent på.
Valg av elbil(er) løpet av 2021 har plutselig blir veldig vanskelig synes jeg.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA