Hovedmeny

Videoer å se mens vi venter på Model 3

Startet av Sigurd2, lørdag 07. november 2020, klokken 16:49

« forrige - neste »

Vegard_br

Anbefaler å ta noen ventepølser i form av prøvekjøringer for å korte ned tiden, når man blir lei Youtube. Har min tredje på torsdag ;)

lars667

Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Øggen

Mulig ej e på jordet, men alle hittil he jo hatt dei gamle lyktene vel?🤷‍♂️
Nye til venstre, gamle høgre?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

lars667

Stemmer det. Og den siste som ble vist, LR, var vel europeisk? Er jo ganske sikker på at det hadde stått på specsheet hvis det er en vesentlig forbedring. Hadde tross alt vært større nyhet enn powertrunk. Noen mener det kommer på Performance, jeg vet ikke hvilken bildet over er av? Veldig synd, siden det virker som om lysene på TM3 er katastrofalt dårlige, og det punktet jeg tviler mest på når jeg skal prøve bilen i returperioden...

Contango

Sitat fra: lars667 på tirsdag 17. november 2020, klokken 10:07
Stemmer det. Og den siste som ble vist, LR, var vel europeisk? Er jo ganske sikker på at det hadde stått på specsheet hvis det er en vesentlig forbedring. Hadde tross alt vært større nyhet enn powertrunk. Noen mener det kommer på Performance, jeg vet ikke hvilken bildet over er av? Veldig synd, siden det virker som om lysene på TM3 er katastrofalt dårlige, og det punktet jeg tviler mest på når jeg skal prøve bilen i returperioden...
Lysene på S er katastrofalt dårlige. På 3 er de bare dårlige. Vi må se etter lyktespylere. I Europa er det kriteriet for sterkere lys.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Amex

->Tesla M3 reservert 01.04-16

Markhus

Thule

Ikke helt skarp i mandarin, men ser ut som en sammenligning mellom gamle og nye lykter. Vanskelig å tolke, men kan se ut som de er en del mer lyssterke, samtidig som det nye ser ut til å være «delt opp», likt det man ser i matrix-løsninger.

https://youtu.be/fy2LxHc4oNU

Kjipt at det ikke ser ut til å komme på LR enn så lenge..

Solheim

Bildene er tatt midt mellom av/på av fjernlys. Legger veldig merke til hvordan de nye lysene har individuelle leds/piksler da noen henger litt etter, håper vi får noe ala Matrix.
[attachment id=0 msg=936034]  [attachment id=1 msg=936034]

lars667

Det der ser jo ikke ut som 2021? Er det ikke krom-trim under speilet der? Kan det være en oppgradering av noe slag?

Vegard_br

Det må da også være en smal/dyr sak å få oppgradert lyktene i ettertid for de med LR, om det viser seg å være gamle lykter?

lars667

De lyktene som ser ut til å ha matrix-lignende linse på ene siden ligner litt for mye på gamle xenon/halogen-kombilamper, altså hvor du har xenon på nær og halogen på fjernlys, men det er kanskje slik matrix-lysene ser ut? Har slik på vår gamle SKoca octavia scout 2008. Nærlysene er veldig bra, men svinger ikke. Når du skrur på fjernlysene er det som om du tenner et stearinlys foran nærlyset. Helt vanvittig dårlig, og utrolig at det kan godkjennes av fabrikant eller myndigheter.

På e-golfen, hvor det er adaptive led-lys både fjernt og nær, er det to slike fine linser, som beveger seg. Jeg tror nok ikke vi ser matrix/adaptive lys på denne generasjonen TM3. Det er en så stor og dyr oppgradering at jeg tror de hadde annonsert det.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA