Hei finansministeren, hva gjør jeg nå??

Startet av GeirHM, lørdag 07. november 2020, klokken 12:26

« forrige - neste »

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

turfsurf

Bytt ut stearinlys med elektriske stearinlys. Da blir luftkvaliteten bedre, og man har argument for  strømaggregat til lysene.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

AD

Fin tråd.  Men. 34.000,- for en ny "dings" som bare gjør EN ting? Et plaster på noe som egentlig ikke dekker formålet?

Hør. En hvilken som helst ICE kan redde deg ut av "knipa" med en inverter til en lavere pris. Den trenger ikke skilt og forsikring en gang. Men da er vi vel tilbake til kjernen; den kan kanskje gjøre ALT finansministeren (og du) trenger til en fraksjon av hovedstol. Hm...

En billig brukt Prius kan levere 5 kw med "hyllevare" i ombygging for 5 kw/240V leveranse. Til "evig" tid. Siden den henter juice fra hovedbatteriet på 208 V koster det ikke stort å drive heller vs et aggregat. DET er gjenbruk. En risikerer også faktisk å besitte et alternativ som dekker mer... Et aggregat(!) til 34.000,- for å løse et strengt tatt ikke-problem skapt av et valg er MERbruk.

Klarer ikke med min beste vilje å forstå hva som er fremskritt med å gå tilbake. Og måtte løse problemer en ikke hadde. For 20.000 i innkjøp kjører jeg 80 mil på en tank nå på vinter. Med lavgir, hengerfeste, lasteplass, god varme, feilfritt fra A-B og med 0 verdifall. Ja, det er en "traktor", men den gjør det jeg trenger den til i det minste.    Og skulle strømmen gå en uke leverer hybriden til fruen strøm til det vi trenger. Ja, vi kunne løst ut en bil som din uten lån med omprioritering, men hvorfor i himmelens navn skal jeg ville meg så vondt? ??? Jeg har over tid utviklet en allergi mot den største posten ved å eie ny bil; verditapet.... Det har gitt mange andre goder jeg ikke ville byttet mot ladebehov til 34.000,- på hytta.

Neppe noe å legge frem for finansministeren i et valgår...

kodax

Nye Long Range som ble lansert i dag har vel lenger rekkevidde enn den du nylig kjøpte, @GeirHM?
...i så fall er jo løsningen enkel  :P
Model Y - Model 3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: kodax på torsdag 28. januar 2021, klokken 16:50
Nye Long Range som ble lansert i dag har vel lenger rekkevidde enn den du nylig kjøpte, @GeirHM?
...i så fall er jo løsningen enkel  :P

Den har jo varmepumpe og, så da reduseres nok ikke rekkevidden så mye ved kulde heller....og litt mer aerodynamisk...
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Jepp ny bil blir nok smooth seiling i statsråd.... [emoji23]

Svein_H

Jeg foreslår at TS endrer trådtittel, ev. poster et bilde av tøflene sine her inne til evig og fornøyelig skue for oss andre ;D
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

RJK

Sitat fra: Svein_H på torsdag 28. januar 2021, klokken 19:12
Jeg foreslår at TS endrer trådtittel, ev. poster et bilde av tøflene sine her inne til evig og fornøyelig skue for oss andre ;D

Burde legge bildet inn som avataren sin...  :laugh:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JorEl

Jeg foreslår at TS, koser seg med den bilen han har. Han laget en kjekk tråd om sine vurderinger rundt kjøpet. Kjekt for oss andre :+1:

Synes de nye bilene er pene, men spille spill gjør jeg i stua...Nye LR og Plaid kommer med 1850batterier...skjerm innfelt i dash er fremdeles penere....nye bilene er kanskje dyrere?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

RJK

Sitat fra: JorEl på lørdag 30. januar 2021, klokken 15:39
Jeg foreslår at TS, koser seg med den bilen han har. Han laget en kjekk tråd om sine vurderinger rundt kjøpet. Kjekt for oss andre :+1:

Synes de nye bilene er pene, men spille spill gjør jeg i stua...Nye LR og Plaid kommer med 1850batterier...skjerm innfelt i dash er fremdeles penere....nye bilene er kanskje dyrere?

Om han har bil med 1850-batterier, så bør han definitivt klage og få standard Tesla 18650-batterier. Det kan forklare rekkeviddeproblemene...  ;D

Tråden er underholdende den. For egen del fulgte jeg opp den pågående spøken om tøfler, for vi er vel alle litt tøffelhelter overfor våre frøkner, i større eller mindre grad.

Alternativet er vel som hos meg, når man svarer tilbake, så forsvinner de. I mitt tilfelle ble det så giftig på slutten, at det ble egentlig den beste løsningen, selv om det ikke nødvendigvis er det beste for jenta mi.

Men om man er litt tøffel for å ha et godt ekteskap, så er det vel for de fleste det lureste de kan gjøre. Happy wife, happy life liksom. I mange tilfeller er det så sant som det er sagt, men ingen regel uten unntak.
Bosted Oslo

kodax

Model Y - Model 3

JorEl

Sitat fra: RJK på søndag 31. januar 2021, klokken 00:56
Sitat fra: JorEl på lørdag 30. januar 2021, klokken 15:39

Om han har bil med 1850-batterier, så bør han definitivt klage og få standard Tesla 18650-batterier. Det kan forklare rekkeviddeproblemene...  ;D

Tråden er underholdende den. For egen del fulgte jeg opp den pågående spøken om tøfler, for vi er vel alle litt tøffelhelter overfor våre frøkner, i større eller mindre grad.
Ok størrelsen har noe å si, 1865, da  :-X :)
Fikk forresten noen tøfler, for noen måneder siden, av min kone. Men de hadde et slags supermann-emblem på seg, så jeg valgte og legge vekt på det positive. 8) :-[ 8)
Når jeg tenker meg om, så står Teslaen i kona sitt navn, men jeg betaler forsikringen :-X
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

RJK

Sitat fra: kodax på søndag 31. januar 2021, klokken 09:42
Lever du på 1800-tallet, RJK? ;)

Jeg ville vel sagt 18000-tallet, i denne tråden...  :laugh:

Ja, glemte nok av at Tesla har "renamet" alle batteriene ved å fjerne et null. Hvem det er, fikk jeg ikke med meg, men det var ikke Stomperud. Tror jeg.

Da er vi enig i 1865, dog ikke et år senere.  ;)
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA